Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Veel meegelezen hier op het forum. Ik dacht; laat ik jullie ook op de hoogte houden van mijn levering.
MY LR QS besteld 17 februari.
De app geeft aan 20 april - 6 mei! Dit is nu sinds 2 weken denk ik de range.
Ben benieuwd...... geen VIN info oid. Ben ook benieuwd of er nog aanpassingen gemaakt zijn aan de auto zoals ik dat ergens anders lees: iets diepere achterbank e.d. Zal hier wel updates geven als ik meer hoor.
 
Heb ook een MY LR QS (20") Zwart interieur 21 februari besteld en mijn levertijd range staat ondertussen ook al enige tijd op 20 april tot 6 mei. Ben benieuwd wanneer de levering plaats zal vinden.
Ja, inderdaad. Ik heb hetzelfde allee 19". Staat op 19-apr 5-mei. Het is nu 19 april, dus wel spannend haha. Vraag me af hoe lang van te voren ik weet waar en wanneer, want er is niet zoveel tijd over tot 5 mei. Ik ga ondertussen alvast maar een vakantievlucht boeken, want een auto vakantie zit er niet meer in ben ik bang...
 
Ik heb een Model Y RWD, 19inch velgen in rode kleur met trekhaak in bestelling sinds November 2022 via Athlon lease. Huidige lease liep af in April, maar ondertussen dus verlengd moeten worden. De lange duurtijd ligt niet bij Tesla an sich. De combinatie van leasemaatschappij en wagenpark werk die (ondanks talloze mails) niet begrijpen dat Tesla die wagen niet op voorhand besteld en in stock heeft op 1 April zoals een traditionele garagist, maar pas vanaf April mijn bestelling tracht te linken aan een geannuleerde order in transit en indien geen match, de wagen alsnog in order zet.
Ik amuseer me nog altijd met m'n LR AWD Model 3 uit 2019, maar door gezinsuitbreiding en de hele meuk zoals kinderwagen en tassen die bij elke uitstap komen kijken is vooral kofferruimte een uitdaging.

2 weken terug vreemd SMS'je gehad van Tesla om de leverdatum te bevestigen, maar zonder leverdatum in het bericht. Daarna ook melding gehad dat Drogenbos aan renovatiewerken start. Leasemaatschappij weet van niks. Ik bijgevolg ook niet. Tesla meldt dat de wagen onderweg is en zodra wagen in Drogenbos is, zal een concrete afspraak volgen.
 
  • Informative
Reactions: Maurice1
Veel meegelezen hier op het forum. Ik dacht; laat ik jullie ook op de hoogte houden van mijn levering.
MY LR QS besteld 17 februari.
De app geeft aan 20 april - 6 mei! Dit is nu sinds 2 weken denk ik de range.
Ben benieuwd...... geen VIN info oid. Ben ook benieuwd of er nog aanpassingen gemaakt zijn aan de auto zoals ik dat ergens anders lees: iets diepere achterbank e.d. Zal hier wel updates geven als ik meer hoor.
20 april: dag 1 van 17 is gestart; geen niews, we wachten rustig (stiekem ongeduldig) af....
jullie nog tips voor verzekering? Ik kom zelf op Unive uit (met 3 jr nieuwwaarde regeling)
 
Ja, inderdaad. Ik heb hetzelfde allee 19". Staat op 19-apr 5-mei. Het is nu 19 april, dus wel spannend haha. Vraag me af hoe lang van te voren ik weet waar en wanneer, want er is niet zoveel tijd over tot 5 mei. Ik ga ondertussen alvast maar een vakantievlucht boeken, want een auto vakantie zit er niet meer in ben ik bang...
Idem configuratie en leverperiode hier.. En wij plannen toch nog naar zuid Spanje te rijden in juli.. 🙂
 
Ik heb een Model Y RWD, 19inch velgen in rode kleur
Ik denk niet dat er al 1 rode Y is uitgeleverd... Ik wacht al van eind mei '22, bijna een jaar dus, en nog steeds geen nieuws. De S moest eigenlijk ook al terug naar de leasing maar gezien mijn MYP bij dezelfde lease zit zijn ze nogal flexibel. De S staat wel al sinds medio februari bij de carrossier (da's dan weer een ander verhaal) en ze verwachten deze week (!) de laatste stukken te ontvangen zodat ik hem medio mei zou terug hebben.

Alles moet blijkbaar nogal zijn tijd duren bij Tesla.
 
RWD's zijn wel in rood uitgeleverd voor zover ik weet, want die komen allemaal uit Shanghai. Grote piek van leveringen uit Shanghai geweest in December/Januari in alle mogelijke kleuren. Rode LR en P Model Y's zijn voor productie in Berlijn, ineens met de nieuwe midnigth cherry red kleur.
 
RWD's zijn wel in rood uitgeleverd voor zover ik weet, want die komen allemaal uit Shanghai. Grote piek van leveringen uit Shanghai geweest in December/Januari in alle mogelijke kleuren. Rode LR en P Model Y's zijn voor productie in Berlijn, ineens met de nieuwe midnigth cherry red kleur.
Juist ja, de RWDs zijn nog het felle rood en die lijken wel vrij snel leverbaar. Ik had het inderdaad over de LR en P's waarvan er, voor zover ik weet tenminste, nog geen zijn uitgeleverd.