Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb deze nog niet voorbij zien komen, maar in Turkijke kun je dus de RWD MY bestellen in Midnight Cherry Red en ook Quick Silver uiteraard

Hoi, ja wel hoor! :cool:

 
Hoi, ja wel hoor! :cool:

Ik had nog de zoekfunctie gebruikt, maar deze post kwam niet zo snel naar voren en had ik ook niet gezien, terwijl ik dit topic wel 'watch'. Het forum houdt je niet altijd goed op de hoogte van nieuwe posts merk ik wel eens vaker. Bedankt voor je oplettendheid.
 
  • Like
Reactions: DM231191
MYLR QuickSilver (wit, trekhaak, EAP, 19")
  • Besteld 3 februari
  • Verschillende datumupdates varierend van februari maart, 17-31 maart, maart-juni, 4 april - 7 mei, 4 april - 11 april
  • VIN op 4 april, nadat ik getekend heb akkoord te zijn dat Park Assist mogelijk tijdelijk niet zou werken
  • Afgeleverd in Brugge op 20 april (kon ook 17 april maar toen was ik niet beschikbaar)
Auto stond droog in de showroom, wat fijn was omdat het regende bij aflevering. Software update met Park Assistant was al geinstalleerd, en auto met 3km op de teller was voor 39% geladen. Tijdens korte rit naar huis waren camera's nog volop aan het kalibreren, dus functionaliteit nog niet goed uitgeprobeerd. Deze vrije zaterdag gaat besteed worden aan installeren van de accesoires en natuurlijk rijden!
 
  • Like
Reactions: QSilverbullet
Ik had nog de zoekfunctie gebruikt, maar deze post kwam niet zo snel naar voren en had ik ook niet gezien, terwijl ik dit topic wel 'watch'. Het forum houdt je niet altijd goed op de hoogte van nieuwe posts merk ik wel eens vaker. Bedankt voor je oplettendheid.
Jij bedankt voor het delen! Niet iedereen is zo alert en dan helpen we elkaar beetje bij beetje verder.
 
  • Like
Reactions: Michel_AH
Iemand ervaring met het melden van een defect na de levering?
Bij thuiskomst merkte ik dat de nummerplaathouder vooraan gebarsten was. Dus een servicevraag ingediend, en va 2 dagen later reactie met ‘we zijn het aan het onderzoeken en wachten op onderdelen’. Maar daarna niks meer.
 
Heb ook een MY LR QS (20") Zwart interieur 21 februari besteld en mijn levertijd range staat ondertussen ook al enige tijd op 20 april tot 6 mei. Ben benieuwd wanneer de levering plaats zal vinden.
Gisteren is de levertijd opgeschoven naar 28-april - 14 mei.
Verder zie ik dat de trekhaak niet meer op voorraad is om achteraf te laten monteren op de Y.
Ik heb de model Y besteld zonder trekhaak gezien ik deze buiten de bijtelling wilde houden, hoop dat dat binnenkort ook weer leverbaar is.
 
Verder zie ik dat de trekhaak niet meer op voorraad is om achteraf te laten monteren op de Y.
Ik heb de model Y besteld zonder trekhaak gezien ik deze buiten de bijtelling wilde houden, hoop dat dat binnenkort ook weer leverbaar is.
Ik heb mijn MYQSLR besteld zonder trekhaak. Met in gedachten om er eventueel later een after market (origineel Brinks) trekhaak onder te laten zetten zoals deze:
 
Ik heb mijn MYQSLR besteld zonder trekhaak. Met in gedachten om er eventueel later een after market (origineel Brinks) trekhaak onder te laten zetten zoals deze:
Nadeel is dat je dan de trekhaak software niet krijgt
 
  • Like
Reactions: DM231191
Ik heb mijn MYQSLR besteld zonder trekhaak. Met in gedachten om er eventueel later een after market (origineel Brinks) trekhaak onder te laten zetten zoals deze:
Dat lijkt me eigenlijk ook een prima oplossing, ik zal de trekhaak alleen gebruiken voor een fietsendrager of evt. korte ritjes naar de stort met een aanhanger dus heb de software ook niet perse nodig.

Dank voor de tip.
 
Nadat mijn geduld lang op de proef is gesteld en behoorlijk gejojo met de verwachte levertijd is het bijna zo ver. Vandaag heb ik eindelijk mijn VIN nummer toegewezen gekregen. Heb ik akkoord gegeven voor Tesla Vision. En nu staat er in mijn account dat er contact met mij wordt opgenomen om de levering af te spreken :)

OD: 5 februari 2023 (MYLR QS 19" zwart interieur)

EDD1: feb - mrt
EDD2: 4 mei - 18 juli
EDD3: mrt - apr
EDD4: 27 apr - 11 Jul
EDD5: 5 apr - 30 mei
EDD6: 10 april - 17 mei
EDD7: 15 april 1 mei
EDD8: 22 april - 8 mei
EDD9: 27 april - 13 mei (dit was gisteren)
EDD10: 25 april - 3 mei (vanmiddag)

Op de factuur staat een afleverdatum van 26 april. Dat lijkt me sterk omdat ik nog geen kenteken weet en de factuur nog moet betalen.
Als leveradres staat Tilburg vermeld. Ik had liever Utrecht gehad, maar ik ben al lang blij dat de auto nu beschikbaar is.
 
LRCR (Cherry Red), zwart interieur, trekhaak, gemmi

- 25-01 Besteld verwachte levering juni-juli
- 05-03 levering aangepast naar juli-augustus (op dit moment bestellen zou de levering ook juli-augustus zijn)
- 17-03 levering aangepast naar juli-september (op dit moment bestellen zou de levering ook juli-september zijn)
- 18-03 levering aangepast naar 31 mei - 14 augustus
- 15-04 levering aangepast (weer terug) naar juli - september (op dit moment van bestellen zou de levering ook juli-september zijn)

Update: Kleur Cherry Red in het echt gezien (wilde auto, nog niet in de showroom aanwezig helaas). Dat viel me erg tegen, ik ga mijn bestelling omzetten naar QS, de kleur welke we ook erg mooi vinden (zeker in het echt) maar op de website in eerste instantie de Cherry Red wat specialer. (helaas geen foto's of filmpjes)

Wat ik vond van Cherry Red, veel donkerder dan verwacht. Op sommige foto's zag ik paarstinten, in het echt ook bruin en bordeaux en heel donker soms richting zwart (Het zwarte vond ik wel mooi). Het was echt zoeken in welke hoek je moest kijken om dat wow effect te hebben van de kleur die ik verwachtte. Vast wel op een hele mooie zonnige dag aan de juiste zijde heb je de kleur die ze tonen. En als de zon niet schijnt... dan een kleur die ik niet mooi vind. Maar of ik daar op zit te wachten.

Nu afwachten wat het met mijn lever datum gaat doen als ik het ga omzetten.
 
Update: Kleur Cherry Red in het echt gezien (wilde auto, nog niet in de showroom aanwezig helaas). Dat viel me erg tegen, ik ga mijn bestelling omzetten naar QS, de kleur welke we ook erg mooi vinden (zeker in het echt) maar op de website in eerste instantie de Cherry Red wat specialer. (helaas geen foto's of filmpjes)

Wat ik vond van Cherry Red, veel donkerder dan verwacht. Op sommige foto's zag ik paarstinten, in het echt ook bruin en bordeaux en heel donker soms richting zwart (Het zwarte vond ik wel mooi). Het was echt zoeken in welke hoek je moest kijken om dat wow effect te hebben van de kleur die ik verwachtte. Vast wel op een hele mooie zonnige dag aan de juiste zijde heb je de kleur die ze tonen. En als de zon niet schijnt... dan een kleur die ik niet mooi vind. Maar of ik daar op zit te wachten.

Nu afwachten wat het met mijn lever datum gaat doen als ik het ga omzetten.
Ik deel je mening.
In de volle zon is het een geweldig mooie kleur maar uit de zon is het een bordeaux donker bruine kleur.
En gezien er hier 3/4 van het jaar geen zon schijnt...
 
  • Like
Reactions: S... and ExtraT
Hier ergens in BE/NL? Zouden ze dan toch met uitleveren zijn begonnen?

De levering van mijn Cherry Red (die ik nog moet gaan omzetten) is verwachte levering van juli - sept nu gezet op 22 mei 29 juni. Dus de levering gaat denk ik niet heel lang meer duren en ik denk dat je ze binnenkort gaat zien. Ik was namelijk pas eind jan qua bestelling en ik lees hier ook personen die halverwege '22 de bestelling hebben staan.
 
De levering van mijn Cherry Red (die ik nog moet gaan omzetten) is verwachte levering van juli - sept nu gezet op 22 mei 29 juni. Dus de levering gaat denk ik niet heel lang meer duren en ik denk dat je ze binnenkort gaat zien. Ik was namelijk pas eind jan qua bestelling en ik lees hier ook personen die halverwege '22 de bestelling hebben staan.
Cool! De mijne is via lease dus ik kan de verwachte levering niet opvolgen (jammer / gelukkig genoeg). Laat ons hopen want het wachten wordt wel lang.

Jij gaat de jouwe nog steeds omzetten? Ook een dag als vandaag (in BE met een lekker zonnetje) kan je niet overtuigen? :)