Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y Performance levering

This site may earn commission on affiliate links.
Klopt inderdaad. De ‘gekleurde’ performance modellen laten nog even op zich wachten. Ik wou ook graag een rode, maar tegen de tijd dat die uitkomt, duurt het niet lang meer voordat we gaan kijken voor een andere auto.
Ja dat had ik ook al gehoord, maar ik ben nog altijd niet goed te weten gekomen waarom precies. De ene zegt "prio aan wit aan zwart", de andere zegt "het rood gaat veranderen van tint", een derde zegt "ze krijgen de lakstraat niet in orde".
Ook bij Tesla zelf schijnen ze het niet goed te weten of minstens zeggen ze toch niet waarom.
 
Ja dat had ik ook al gehoord, maar ik ben nog altijd niet goed te weten gekomen waarom precies. De ene zegt "prio aan wit aan zwart", de andere zegt "het rood gaat veranderen van tint", een derde zegt "ze krijgen de lakstraat niet in orde".
Ook bij Tesla zelf schijnen ze het niet goed te weten of minstens zeggen ze toch niet waarom.
Inderdaad. Productielijn rood is nog niet actief. Zwart/Wit hebben ze de meeste orders van. Ze hebben al enorm veel moeite om de huidige queue weg te werken. Een extra kleur toevoegen kunnen ze gewoonweg (nog) niet aan.
 
MYP Wit/Zwart
Trekhaak
OD 24/08
EDD Dec-Feb
DD 26/09 - maandag as :)

Dat is een stuk sneller dan verwacht. Fijn want zit nu zonder door total loss Model S 2018.

Nu snel verzekering regelen voor maandag.

Zie dat er een stuk meer verzekeraars zijn dan in 2018. Mijn tussenpersoon zegt echter dat de meesten de af-fabriek inbraakbeveiliging niet accepteren.

Klopt dat? Ik las hier goede berichten over Univé - moet je dan het alarmsysteem nog after-market upgraden?

Dank!
 
MYP Wit/Zwart
Trekhaak
OD 24/08
EDD Dec-Feb
DD 26/09 - maandag as :)

Dat is een stuk sneller dan verwacht. Fijn want zit nu zonder door total loss Model S 2018.

Nu snel verzekering regelen voor maandag.

Zie dat er een stuk meer verzekeraars zijn dan in 2018. Mijn tussenpersoon zegt echter dat de meesten de af-fabriek inbraakbeveiliging niet accepteren.

Klopt dat? Ik las hier goede berichten over Univé - moet je dan het alarmsysteem nog after-market upgraden?

Dank!
De meeste verzekeraars hebben idd aanvullend een peilzender als eis, bijv MovingIntelligence of LoJack. Die kan je na afsluiten van verzekering aanschaffen (meestal binnen 2 weken), veel verzekeraars zoals ANWB hebben een kortingscode voor aanschaf.
 
Zojuist mijn MYP opgehaald en even naast mijn ‘oude’ S gezet. Prima delivery, geen bijzonderheden, trekhaak volgt later.

A7399F62-02E7-47D9-821F-2B913C116EDB.jpeg
51C6E8DC-F56C-4750-AA37-31980140C4B4.jpeg
8569DD54-57EE-4EDE-BF77-FF03C096EB9C.jpeg
EFCD8C4E-DF46-45E4-AE2B-440882159C53.jpeg
8A956C5A-3578-4DBC-84D4-7BC9D69457AF.jpeg
 
Hebben jullie trouwens (als je over klinkerwegen rijdt met de Y Performance) ook last van een lichte rammel aan de voor- en achterkant? Op normale wegen geen last van.
 
@Hurkie

Geen last van. Het enige waar wel eens melding van gemaakt wordt zijn de riemen. Maak die eens vast zou ik zeggen.

Vooraan weet ik het niet echt. Ligt er iets los in de frunk? Ik bedenk me net dat het plastiekje waar de zonneklep vast hangt wel eens los wil komen, maar dat maakt bij mijn weten geen lawaai.
Zijn niet de riemen in ieder geval. Voorin heb ik niets liggen en de zonnekleppen zitten ook vast. Komt uit het dashboard lijkt wel.
 
Heeft iemand hier al een optie gevonden voor een winterset. Ben niet van plan op 21 inch uberturbine winterbanden te leggen. Op de website van tesla staat dat de standaard Gemini velgen niet passen op de performance. Op zich heeft Tsportsline wel wat opties maar dat wordt door verzend- en importkosten nogal prijzig.
Suggesties?
 
  • Like
Reactions: TheBlackMYP