Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y Performance levering

This site may earn commission on affiliate links.
Heeft iemand hier al een optie gevonden voor een winterset. Ben niet van plan op 21 inch uberturbine winterbanden te leggen. Op de website van tesla staat dat de standaard Gemini velgen niet passen op de performance. Op zich heeft Tsportsline wel wat opties maar dat wordt door verzend- en importkosten nogal prijzig.
Suggesties?
Ik zit ook nog met hetzelfde vraagstuk. Ik zou graag de Gemini velgen aanschaffen om te gebruiken als winterset, onder meer omdat je dan een ruimere keuze aan banden hebt, maar ook een beter verbruik zou hebben in vergelijking met de uberturbines (wat wel welkom is in de winter). Op het Engelstalige deel van het forum zijn er al wel wat mensen die de gemini's onder hun MYP hebben gemonteerd, maar er is nog steeds geen duidelijkheid waarom ze op de site van Tesla als 'ongeschikt voor MYP' worden beschreven.
 
Wat zit er standaard op en wat raad je dan aan?
Dat is persoonlijk. Er zijn al wat discussies gaande mbt dit onderwerp. Standaard levering: 255/35, 275/35 PZ4 T1. Deze zijn te klein voor de velgen en ziet er ook best zielig uit tevens vrij stug. De velgen steken ruim voorbij de banden, oncomfortabel dus!

Je hebt meerdere opties o.a.: 265/40,295/40 - 275/35,295/35 of 285 is ook een mogelijkheid.
 
@FlyinRhy wat is er mis met de Pirelli P Zero banden?
Er is niet zo zeer iets mis met deze banden, maar wel met de afmetingen die op deze auto zitten. Verder goeie banden hoor, een van de beste! Maar niet zo goed als de Michelin PS4S qua comfort en prestaties.

Wel denk ik dat het fijn geweest was als wij ook de nieuwe Michelins AS4’s hadden gekregen. In de US wordt de MYP (na veel klachten) nu daarop standaard geleverd. Helaas zijn deze banden (nog) niet leverbaar in NL.
 
  • Like
Reactions: TheBlackMYP
@FlyinRhy wat is er mis met de Pirelli P Zero banden?
Met de banden op zich niks, het is enkel de bandenmaat die aan de krappe kant is. Zo steken de velgen uit de banden en lijken de banden 'uitgerekt'. Ik zag laatst nog iemand op youtube die Michelin banden had gemonteerd met volgende maten: Vooraan 265/35/R21 en achteraan 295/35/R21. Deze pasten beter om de velg en dit zorgde er ook voor dat je wat meer 'veiligheid' had met betrekking tot het raken van drempeltjes e.d. (de banden kwamen in dit geval evenwijdig of zelfs iets verder dan de velg zelf, waardoor de velg niet meer het eerste is dat in aanraking komt wanneer je langs een drempeltje rijdt)
 
Heeft iemand hier al een optie gevonden voor een winterset. Ben niet van plan op 21 inch uberturbine winterbanden te leggen. Op de website van tesla staat dat de standaard Gemini velgen niet passen op de performance. Op zich heeft Tsportsline wel wat opties maar dat wordt door verzend- en importkosten nogal prijzig.
Suggesties?
Ik ga voor 20" omdat dit de enige andere optie is volgens het gelijkvormigheidsattest.
De band:
banden.jpg

De velg (maar dan in het zwart):
velgen.jpg
 
  • Like
Reactions: Hurkie
Aanvulling, wanneer ik even online zoek vind ik dit als prijs voor de band, net geen 300 euro:
Ik heb wat korting kunnen bekomen via iemand die in de garage werkt.

Dit zouden de velgen zijn, die ik aan die prijs krijg.

De TPMS sensoren heb ik via de Tesla store besteld. De bandenboer had er aan halve prijs, maar ik heb verhalen gelezen over compatibiliteit. Misschien dat ik later wel eens experimenteer.
 
Zojuist mijn MYP opgehaald en even naast mijn ‘oude’ S gezet. Prima delivery, geen bijzonderheden, trekhaak volgt later.
Vandaag even gekeken wat er in de kofferbak lag en… tadaaa: een trekhaak! Dus gewoon meegeleverd. Ik vroeg het gisteren in Tilburg en daar zeiden ze dat die nageleverd zou worden.

Het regent buiten dus nog niet geprobeerd, maar kan ik hem gewoon aankoppelen na verwijderen klepje of moet er wel nog iets aan de auto gebeuren?
 
Heeft een van jullie met een Performance de nieuwe hoedenplank? Die schijnt in meerdere delen opklapbaar te zijn waardoor je bijna tot aan de achterkant van de bagage kunt komen.
 
Nice! Hoe bevalt die?
Misschien moet ik niet te snel oordelen, maar mijn eerste reactie is dezelfde als die van @Hurkie:
Ik vind die hoedenplank maar een onhandig ding als ik eerlijk ben
Het voelt een beetje knullig aan in vergelijking met bijvoorbeeld de rolsystemen van andere merken. Als ik me over een tijdje nog erger dan zet ik toch maar een aftermarket ding er in zoals Tesla Model Y kofferbakrolgordijn - hoedenplank / bagageruimteafdekkin
 
  • Like
Reactions: Hurkie