Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y Performance levering

This site may earn commission on affiliate links.
Identiek hetzelfde probleem opgemerkt. Voor alle zekerheid heb ik alle voorwerpen uit de koffer verwijderd (kabels, hoedenplank, tassen,...) omdat ik dacht dat het aan de hoedenplank lag. Daarna even op één van de talrijke kasseistrook in onze omgeving, en het geluid was merkelijk hoorbaar.

Ik heb een audiobestand aangemaakt, maar kan dit hier jammer genoeg niet als bestand toevoegen. Inmiddels is er wel een service request aangemaakt.

Mijn probleem is opgelost. Het resultaat heb ik in het algemene topic van de model Y geplaatst aangezien dit niet onder "levering" valt.
Vorige donderdag (13/10) had ik een service verzoek aangemaakt voor een rammelend geluid achteraan de wagen wanneer ik over een oneffen wegdek rijd. Ik twijfelde of het lawaai van de ophanging kwam of van het slot van de achterklep. Ik had een audio opname gemaakt en deze aan het service verzoek toegevoegd.

De dag erna, vrijdag 14/10, kreeg ik de melding om een onderhoud te plannen in het Sec te Gent (Latem). Blijkbaar is het daar momenteel heel rustig aangezien ik de daaropvolgende maandag (vandaag dus, 17/10) reeds verscheidene tijdstippen kon selecteren.

Deze voormiddag naar Sec Gent gereden waar mijn klacht ernstig genomen werd. De audio opname liet ook weinig ruimte voor discussie. :) Anderhalf uur later kreeg ik mijn MYP terug en het probleem was opgelost. De medewerkers hadden enkele testritten gedaan over een hobbelige weg om het probleem te reproduceren en te lokaliseren. De eerste keer dachten ze dat het aan de gordel lag. Tijdens een tweede testrit, met een tweede medewerker achterin de wagen, stelden ze vast dat het rammelend geluid inderdaad veroorzaakt werd door het slot van de achterklep.

De factuur vermeldt het "bijwerken van de akoestische isolatie en het afstellen van de preload op de achterklep". Deze namiddag heb ik zelf enkele testritten gedaan op enkele van de talrijke kasseiwegen in onze Vlaamse Ardennen en het probleem is inderdaad opgelost. Opnieuw een snelle en correcte tussenkomst van Sec Gent, waarvoor dank.
 
  • Like
Reactions: Niek and DM231191
Stil draadje geworden. Iedereen zijn bestelling uitgesteld tot oneindig?
Of hebben alle leden hun MYP ontvangen black or white.

Bij mijn MYP Grijs welke in maart 2022 besteld is staat sinds een paar weken :

Verwachte levering: nog niet bekend

:-(
En dan kijk je vandaag op de site na introductie nieuwe kleuren en dan bestaat de oude grijs niet meer. WTF, maar eens met Tesla mailen hoe ze dit gaan oplossen.....
 
Inderdaad. Lijkt ook te betekenen dat Giga Berlin meer LR's gaat produceren voor de Europese markt.


Tesla kennende bieden ze je de nieuwe kleur zonder meerprijs aan. Ik acht de kans klein dat ze nog P's zullen leveren vanuit Shanghai.
Ik krijg net om 9:45 een mail met de melding "Bijgewerkte bestelgegevens"

Uw bestelling

Model Y Performance Dual Motor All-Wheel Drive
Quicksilver
Performance upgrade

Prijsverschil is inderdaad verrekend (-700)
 
  • Like
Reactions: Nick-m and DM231191
En ik heb 2 mails gekregen, één waar ik de nieuwe prijs zou moeten betalen met een bestelbon bijlage.
En een 2 de een paar minuten later in het Duits waar ik de kleur zonder meer kost krijg. Heb Hasselt gemaild.
gA4k9CB.jpg
 
Lijkt me niet. Ze zeggen Berlijn in dit filmpje.

Als je naar de configurator kijkt heeft de performance en long range de optie voor het nieuwe zilver en rood, voor respectievelijk 3.000 en 3.200 euro. De RWD heeft nog de oude kleuren en ik dacht dat die net uit Berlijn zou komen.
RWD komt uit Shanghai. Performance zou uit Berlijn moeten komen. Daar wordt nu LR aan toegevoegd als die ook in zilver/ rood zijn te bestellen.
 
Lijkt me niet. Ze zeggen Berlijn in dit filmpje.

Als je naar de configurator kijkt heeft de performance en long range de optie voor het nieuwe zilver en rood, voor respectievelijk 3.000 en 3.200 euro. De RWD heeft nog de oude kleuren en ik dacht dat die net uit Berlijn zou komen.
Wat ik bedoelde is dat ik dacht dat ze de ouder zilver en rood bestellingen gewoon in China gingen maken en naar Europa importeren (zoals nu gebeurd bij LR)
 
Het nieuwe rood lijkt dus wat donkerder te zijn dan het oude? En veel duurder precies.
Benieuwd hoe ze het gaan fixen voor diegene die al een MYP in rood/zilver hebben besteld...

Mijn auto is dus 700 Euro meer waard geworden met de nieuwe kleur ;-)
 
"Jammer maar helaas. U kan wel nog altijd een ander kleur kiezen (=huidige bestelling cancellen) of gewoon cancellen. Doei!".
Zoiets?
Op renders is het natuurlijk moeilijk om te zien hoe het kleur er nu precies uitziet. En misschien is het geen ander kleur maar simpelweg een andere tint. Heb zo ooit een zaak gewonnen : kleur was hetzelfde, tint was anders. Enkel kleur gespecificeerd, dus alles a-ok!