Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y Performance levering

This site may earn commission on affiliate links.
OD : 26.8.22
EDD : 30.9-15.10.22
3emQ1uV.jpg
Nice! Als ik dat had geweten >.<
 
Ja kan wel kloppen want wit interieur maakt men nog niet en shipping from china zal er niet in zitten met kan op "andere" kleur wit. Dus voor u zal dat nog wel even wachten zijn. #helaas
Gevolg is nu wel dat ik aan het twijfelen ben tussen mijn huidige bestelling of een MY RWD. Het prijsverschil tussen de LR en de P was amper 4.000,- euro, en dan was de keuze vlug gemaakt.

De levering was voorzien voor september en dat was ideaal omdat ik de vennootschap waar de M3 in zit stopzet, en de MYP was besteld op mijn andere vennootschap. Door het uitstel van de levering heb ik de M3 inmiddels zelf getransfereerd tussen mijn vennootschappen.

Door de uitgestelde levering en de RWD die nu beschikbaar is, is het verleidelijk om 20.000,- euro te besparen. Het zal minder fun zijn om te rijden natuurlijk. Daartegenover staat dat ik minder dan 10.000 km/j doe en -in normale omstandigheden- de helft van het jaar in het buitenland zit. Dan is het natuurlijk veel geld voor die enkele keren dat je een “Johnny“ met zijn Audi op zijn plaats wil zetten. 😎
 
Gevolg is nu wel dat ik aan het twijfelen ben tussen mijn huidige bestelling of een MY RWD. Het prijsverschil tussen de LR en de P was amper 4.000,- euro, en dan was de keuze vlug gemaakt.

De levering was voorzien voor september en dat was ideaal omdat ik de vennootschap waar de M3 in zit stopzet, en de MYP was besteld op mijn andere vennootschap. Door het uitstel van de levering heb ik de M3 inmiddels zelf getransfereerd tussen mijn vennootschappen.

Door de uitgestelde levering en de RWD die nu beschikbaar is, is het verleidelijk om 20.000,- euro te besparen. Het zal minder fun zijn om te rijden natuurlijk. Daartegenover staat dat ik minder dan 10.000 km/j doe en -in normale omstandigheden- de helft van het jaar in het buitenland zit. Dan is het natuurlijk veel geld voor die enkele keren dat je een “Johnny“ met zijn Audi op zijn plaats wil zetten. 😎
Ja elke situatie is natuurlijk anders en als ik die van jou zo zie dan snap ik je verhaal volledig, je moet er natuurlijk ook voldoende km’s mee doen anders weegt de investering ook door.

Als je pakweg 25000 km doet is dat een andere zaak. Weet wel dat je mogelijks, zeker, terug achteraan de queue komt te staan maar omdat je zelf tussen uw vennootschappen de andere wagen al “verhandeld” is maakt dat de keuze misschien gemakkelijker.

Moeilijke situatie 😉
 
Gevolg is nu wel dat ik aan het twijfelen ben tussen mijn huidige bestelling of een MY RWD. Het prijsverschil tussen de LR en de P was amper 4.000,- euro, en dan was de keuze vlug gemaakt.

De levering was voorzien voor september en dat was ideaal omdat ik de vennootschap waar de M3 in zit stopzet, en de MYP was besteld op mijn andere vennootschap. Door het uitstel van de levering heb ik de M3 inmiddels zelf getransfereerd tussen mijn vennootschappen.

Door de uitgestelde levering en de RWD die nu beschikbaar is, is het verleidelijk om 20.000,- euro te besparen. Het zal minder fun zijn om te rijden natuurlijk. Daartegenover staat dat ik minder dan 10.000 km/j doe en -in normale omstandigheden- de helft van het jaar in het buitenland zit. Dan is het natuurlijk veel geld voor die enkele keren dat je een “Johnny“ met zijn Audi op zijn plaats wil zetten. 😎
Ook ik heb hetzelfde overwogen. 20k tussen een P en RWD is enorm veel geld. In mijn geval is het een privé aanschaf en weet ik dat ik achteraf spijt ga krijgen als ik voor de RWD zou kiezen. Een P rijdt heel anders. Van 0-100 zelfs niet te vergelijken met een LR. Ach ja, mijn buurman heeft een Golf van 83k. Die zijn ook te krijgen voor 35k :) Soms moet je een emotionele aankoop doen! Het geld groeit niet op mijn rug (lening afgesloten), maar als ik de Y in stap wil ik wel dat speciale gevoel hebben! En dat is voor iedereen anders natuurlijk. Als je tevreden bent met een RWD, zou ik zeggen: doen! Betere auto krijg je niet voor die prijs.
 
Last edited by a moderator:
Ook ik heb hetzelfde overwogen. 20k tussen een P en RWD is enorm veel geld. In mijn geval is het een privé aanschaf en weet ik dat ik achteraf spijt ga krijgen als ik voor de RWD zou kiezen. Een P rijdt heel anders. Van 0-100 zelfs niet te vergelijken met een LR. Ach ja, mijn buurman heeft een Golf van 83k. Die zijn ook te krijgen voor 35k :) Soms moet je een emotionele aankoop doen! Het geld groeit niet op mijn rug (lening afgesloten), maar als ik de Y in stap wil ik wel dat speciale gevoel hebben! En dat is voor iedereen anders natuurlijk. Als je tevreden bent met een RWD, zou ik zeggen: doen! Betere auto krijg je niet voor die prijs.
Ik weet niet of de P heel anders rijdt dan een RWD in die zin dat ik met mijn P eigenlijk altijd in chill mode rij.

Je kan wel eens een demo geven, maar in het menu gaan zitten knoeien omdat je snel iemand wil voorbij steken gebeurt dus nooit. De RWD gaat van 0 tot 100km/h in 6,9s.

De Performance doet er meer dan 7,58s over in chill mode blijkbaar. Je zou met de RWD in de snellere setting kunnen rijden. Het verbruik zal er dan ook wel onder te lijden hebben. De vraag is of dit een probleem is (op langen reizen na dan).

How fast is Model Y Performance on chill mode?


Chill mode 0-60 is 7.58 seconds, with the 1' roll out it is 7.31 seconds and the 1/4 mile time is 15.64 seconds at 92.14 mph. The chill mode performance is the same weather you are at 100% state of charge or 10%, unlike the sport mode.
 
  • Informative
Reactions: DuurzameHenk
Ik weet niet of de P heel anders rijdt dan een RWD in die zin dat ik met mijn P eigenlijk altijd in chill mode rij.

Je kan wel eens een demo geven, maar in het menu gaan zitten knoeien omdat je snel iemand wil voorbij steken gebeurt dus nooit. De RWD gaat van 0 tot 100km/h in 6,9s.

De Performance doet er meer dan 7,58s over in chill mode blijkbaar. Je zou met de RWD in de snellere setting kunnen rijden. Het verbruik zal er dan ook wel onder te lijden hebben. De vraag is of dit een probleem is (op langen reizen na dan).
En daarbij komt kijken dat een RWD in de meeste gevallen lekkerder stuurt dan een AWD.
 
Ik weet niet of de P heel anders rijdt dan een RWD in die zin dat ik met mijn P eigenlijk altijd in chill mode rij.

Je kan wel eens een demo geven, maar in het menu gaan zitten knoeien omdat je snel iemand wil voorbij steken gebeurt dus nooit. De RWD gaat van 0 tot 100km/h in 6,9s.

De Performance doet er meer dan 7,58s over in chill mode blijkbaar. Je zou met de RWD in de snellere setting kunnen rijden. Het verbruik zal er dan ook wel onder te lijden hebben. De vraag is of dit een probleem is (op langen reizen na dan).
Ik heb het over acceleratiecijfers. Ik zal altijd in sport blijven rijden. Daarom zei ik ook: iedereen moet doen waar die gelukkig van wordt!
 
  • Like
Reactions: FlyinRhy
In mijn geval is het een privé aanschaf en weet ik dat ik achteraf spijt ga krijgen als ik voor de RWD zou kiezen.
Same here, privé aankoop. En ik wil een wagen waar we ons altijd veilig in voelen, vooral mijn vrouw zal er vaak mee rijden en ik wil nog niet denken aan sneeuw en ijzel en alleen RWD. Gemoedsrust is voor ons VEEL geld waard. En langere range, sneller, mooier want lager en spoiler en dikke wielen. Wij zijn content, kost letterlijk evenveel als een Skoda Enyaq RS en die zijn ook uitverkocht tot midden '23. Dus genoeg mensen geven dat bedrag uit lijkt me.
 
  • Like
Reactions: DM231191
MYP rood/wit, trekhaak.

Besteld medio juni 22, levering geen idee want loopt via de leasing en dus heb ik er geen zicht op via app of site; leasingmaatschappij geeft een "indicatieve" datum van 1 juni 2023...

Nog effie wachten dus.