Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y Performance levering

This site may earn commission on affiliate links.
Hoera! De levering van mijn Model Y Performance is van eind maart naar voren gehaald: 01 maart t/m 9 maart. Er is ook een VIN toegewezen. Heeft iemand een idee wanneer het kenteken bekend wordt om de verzekering te regelen?
Staat op de eindfactuur zodra hij in je account staat, anders krijg je een sms paar dagen van tevoren . FYI de meldcode die je nodig hebt is de laatste 4 cijfers van je VIN.
 
  • Like
Reactions: MBdriver
Staat op de eindfactuur zodra hij in je account staat, anders krijg je een sms paar dagen van tevoren . FYI de meldcode die je nodig hebt is de laatste 4 cijfers van je VIN.
Bedankt voor de info! Ik zie het kenteken er nog niet op staan. En moet je die eindfactuur meteen betalen? Of kun je dat ook nog doen nadat je afleverafspraak is ingepland? Of plannen ze die pas in na ontvangst betaling?
 
Ik heb vandaag mijn MYPQS opgehaald . Heerlijke auto, prachtige kleur. Toch wel vrij bizar hoe zo’n levering gaat. Je auto staat klaar met de pasjes erin, je koppelt je telefoon en als je niet zelf een vraag stelt rijd je gewoon weg zonder ook maar iemand daar te spreken. Op zich prima maar best bizar als je ergens bijna 70k voor betaalt :)
 
  • Like
Reactions: Mabo2602
Ik heb vandaag mijn MYPQS opgehaald . Heerlijke auto, prachtige kleur. Toch wel vrij bizar hoe zo’n levering gaat. Je auto staat klaar met de pasjes erin, je koppelt je telefoon en als je niet zelf een vraag stelt rijd je gewoon weg zonder ook maar iemand daar te spreken. Op zich prima maar best bizar als je ergens bijna 70k voor betaalt :)
Ja dat is waar inderdaad. Aan de andere kant: bij de meeste dealers waar ik tot nu toe een auto kocht was het groot feest toen ik hem kwam halen, totdat er een poosje later iets mee was en ze opeens een stuk minder behulpzaam waren. Dan komt dat leuke gedoe bij aflevering op mij toch niet zo gemeend meer over als ik eerlijk ben en heb ik weinig problemen met de manier waarop Tesla het aanpakt.

De laatste ervaring die ik met een aflevering had was van mijn recente BMW 540i, niet echt een goedkope auto. Ik kwam hem halen bij de BMW dealer, dekentje erover, koffie erbij, fles champagne mee. Ik reed het terrein af en er zat een kraak in de stuurkolom bij het insturen. Ik terug het terrein op en naar de balie gelopen. 'Ja meneer vervelend, maar ik zou u toch willen verzoeken om over een maand pas een afspraak hiervoor in te plannen, anders moeten wij het als dealer onder onze verantwoordelijkheid oplossen'. Kennelijk kon hij het pas na een maand onder de garantie doen. En zo heb ik nog een hele rits anekdotes over de BMW dealers.
 
Vorige week vrijdag de knoop doorgehakt, na 5 jaar met heel veel plezier in een MX gereden te hebben, nu gekozen voor een MYP, QS.
Ik heb heel even mogen proefrijden in een MYP want ik wilde weten op welk vlak ik achteruit ging. Dan denk ik aan luchtvering, de falcon wings, en het giga voorruit. Ik was toch wel snel om en houd ook van verandering na 5 jaar. Maar....waar ik benieuwd naar ben; het audio systeem van de Model X met premium sound is verslavend. Is er iemand die hiervoor in een MX reed, en ook van goede audio kwaliteit houdt die het vergelijk kan maken? Oh levering staat op MA/AP dus wie weet is het al maart.
 
Ik heb vandaag mijn MYPQS opgehaald . Heerlijke auto, prachtige kleur. Toch wel vrij bizar hoe zo’n levering gaat. Je auto staat klaar met de pasjes erin, je koppelt je telefoon en als je niet zelf een vraag stelt rijd je gewoon weg zonder ook maar iemand daar te spreken. Op zich prima maar best bizar als je ergens bijna 70k voor betaalt :)
Vermoedelijk bij het naar buiten rijden, werd je toch voor de roldeur staande gehouden om je papieren ed te controleren:)