Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Moedwillige aanrijding van velomobiel door busje Pilkes

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Je hebt natuurlijk gelijk, maar aan de andere kant hebben we het hier ook over elektrische fietsen, steppen e.d.
Een velomobiel is ook energiebewuste mobiliteit. En ja, mijn boosheid op Pilkes is groot. De directie zegt dat op datzelfde moment 4 medewerkers zijn vertrokken en dus is niet duidelijk wie de dader is. Pilkes gaat nogal prat op wat ze allemaal bereikt hebben.
Helaas hebben ze nog niet bereikt dat alle medewerkers zich fatsoenlijk gedragen in het verkeer.
Maar het gaat hier niet direct over je velomobiel maar over het feit dat iemand je van de weg heeft gedrukt, al dan niet moedwillig en dat je daar verontwaardigd over bent. Dat overkomt mij ook wel eens (gelukkig tot nu toe zonder schade) maar dat is toch geen reden om het breed uit te meten op het forum hier?

Verder beweer je stellig dat het een bewuste en moedwillige actie was, terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn. Misschien was de bestuurder afgeleid (navigatie/telefoon etc), had hij/zij last van laagstaande zon, zat je verborgen achter de A-spijl enz of zat-ie gewoon te slapen... Dat Pilkes laconiek reageert is misschien niet zo handig, maar ik vind het nogal wat om zomaar iemand of een bedrijf in het openbaar te beschuldigen.
 
  • Like
Reactions: 20304 and ErnstT
Maar het gaat hier niet direct over je velomobiel maar over het feit dat iemand je van de weg heeft gedrukt, al dan niet moedwillig en dat je daar verontwaardigd over bent. Dat overkomt mij ook wel eens (gelukkig tot nu toe zonder schade) maar dat is toch geen reden om het breed uit te meten op het forum hier?

Verder beweer je stellig dat het een bewuste en moedwillige actie was, terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn. Misschien was de bestuurder afgeleid (navigatie/telefoon etc), had hij/zij last van laagstaande zon, zat je verborgen achter de A-spijl enz of zat-ie gewoon te slapen... Dat Pilkes laconiek reageert is misschien niet zo handig, maar ik vind het nogal wat om zomaar iemand of een bedrijf in het openbaar te beschuldigen.
Als oud-politieman heb ik een goed ontwikkeld oordeel over gedragingen van medeweggebruikers.
Op het moment dat de bestelbus nog royaal voor de kruising is, de foto laat de kruising zien vanaf de positie van de chauffeur, ben ik al op het begin van het kruisingsvlak. Ik zie de bus recht op me afsturen en op het laatste moment naar links zwenken.
Je moet ziende blind zijn om een knalgeel ding van bijna drie meter lang en een meter hoog over het hoofd te zien.
Ik geloof daar niks van.
 

Attachments

  • Melkweg.jpg
    Melkweg.jpg
    942.5 KB · Views: 38
Als oud-politieman heb ik een goed ontwikkeld oordeel over gedragingen van medeweggebruikers.
Op het moment dat de bestelbus nog royaal voor de kruising is, de foto laat de kruising zien vanaf de positie van de chauffeur, ben ik al op het begin van het kruisingsvlak. Ik zie de bus recht op me afsturen en op het laatste moment naar links zwenken.
Je moet ziende blind zijn om een knalgeel ding van bijna drie meter lang en een meter hoog over het hoofd te zien.
Ik geloof daar niks van.

Ik zal er niet verder op in gaan, blijft volledig off topic. @widodh: van mij mag er een slotje op dit draadje.
 
  • Like
Reactions: 20304
Ik weet niet direct wat we hier mee moeten op het TMC forum. Dit forum gaat over Tesla voertuigen en daar mee rijden. Volgens mij zijn er voldoende kanalen waar we terecht kunnen met dergelijke informatie, maar ik weet niet of dergelijke topics hier de plek zijn.

Hoe gezellig TMC ook is, is dit dé plek om het te delen en te bespreken?
 
  • Like
Reactions: 20304
Ik begrijp de tweestrijd. Ik denk dat het wel goed is om dit soort onderwerpen een plekje te geven, al is het maar om het gemeenschapsgevoel te houden. Wellicht een apart draadje voor dit soort situaties waarbij iets vervelends/gevaarlijks gebeurt en men elkaar kan steunen/helpen.
 
Ik weet niet direct wat we hier mee moeten op het TMC forum. Dit forum gaat over Tesla voertuigen en daar mee rijden. Volgens mij zijn er voldoende kanalen waar we terecht kunnen met dergelijke informatie, maar ik weet niet of dergelijke topics hier de plek zijn.

Hoe gezellig TMC ook is, is dit dé plek om het te delen en te bespreken?
Van mij mag dit topic afgesloten worden. Ik heb mijn punt gemaakt en de info blijft ook elders te vinden.
 
  • Like
Reactions: dvroegop and 20304
Status
Not open for further replies.