Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • The latest TMC Podcast (#17) is now available on YouTube and all major podcast networks. We covered EV Tax Credit 2.0, Model Y & 3 Gangbuster Sales, Low Model X Demand, and California FSD Drama.

Elektrisch Rijders gezocht

Ik ben bezig met een onderzoek naar wat mensen motiveert om elektrisch te rijden en naar wat mensen juist tegen houdt om elektrisch te rijden. Ik kijk naar financiële en technische aspecten van een elektrische auto maar ook naar psychologische en emotionele aspecten van de rijders.
Ik vergelijk in mijn onderzoek drie verschillende groepen mensen met elkaar:
- Toekomstige autorijders (studenten die binnen nu en een paar jaar hun eerste auto gaan rijden)
- Huidige niet-elektrische rijders
- Huidige elektrische rijders (zowel hybrid, plug-in hybrids als volledig elektrische auto's)

Ik verzamel data door middel van een enquête en ik ben op zoek naar respondenten die (nog) niet elektrisch rijden en (nog belangrijker) respondenten die wel elektrisch rijden. De survey duurt ongeveer 7 minuten en u zou mij enorm helpen als u de tijd zou kunnen nemen om deze in te vullen. Als u onderstaande link kopieert en plakt komt u bij mijn survey.

Survey Electric Vehicles

Bent u geïnteresseerd in de uitkomsten van mijn survey, stuurt u dan een mail naar mij ([email protected]) of laat uw email achter in uw reactie.

Bedankt!
 

CO2CLEAN

Olivier Willemsen
Apr 3, 2015
3,144
2,740
Netherlands
Ingevuld, vond niet alle vragen even duidelijk.
Screen Shot 2018-03-06 at 12.02.52.png

Bij deze vraag heb ik onderscheid gemaakt in thuis opladen en onderweg opladen. Thuis hoeft niet zo snel te zijn voor mij, maar onderweg wil ik niet meer dan een uur (liefst niet meer dan 30 minuten) pauzeren.

Screen Shot 2018-03-06 at 12.00.24.png

Deze vraag begreep ik niet. Op basis van eerdere vragen kun je volgens mij al concluderen hoe ik denk over opladen vs tanken. Beide vind ik namelijk niet "concerning" uit praktisch oogpunt, maar ik ga uiteraard (als het even kan) nooit meer tanken.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB

PaulusdB

Mayor Gnomus Vintage Limb
Jul 12, 2013
6,719
6,541
Europe
Kleine vergissingen:
- typfoutjes
- waarom in gebrekkig Engels, als het toch op de Nederlandse situatie is gericht?
- waar je 'bijvoorbeeld’ bedoelt, schrijf je ‘i.e.’ hetgeen ‘that is’ betekent. Correct ware ‘e.g.’, oftewel ‘for instance’
- verder nog onlogische vragen
* ‘met welke typen voertuigen heeft u ervaring?’. Daar zou je meer dan één optie moeten kunnen kiezen.
* verschillende TCO componenten afzonderlijk pollen (aanschaf, onderhoud, verbruik), terwijl die als geheel beschouwd dienen te worden
 
Ingevuld.

Nog een aanvulling:
"Indicate what the price advantage in euros has to be of a full battery vs. a full fuel tank before you would consider buying an electric vehicle?"

Dat zegt natuurlijk niets. Wat is een volle tank? Hoeveel kun je rijden met een volle tank? Zelfde geldt voor de batterij. Beter kun je kijken naar het percentage prijs voordeel per kilometer of de kostprijs per kilometer.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB

michelh

Active Member
Jan 22, 2018
1,292
2,214
Arnhem
Ik ben bezig met een onderzoek naar wat mensen motiveert om elektrisch te rijden en naar wat mensen juist tegen houdt om elektrisch te rijden. Ik kijk naar financiële en technische aspecten van een elektrische auto maar ook naar psychologische en emotionele aspecten van de rijders.
Ik vergelijk in mijn onderzoek drie verschillende groepen mensen met elkaar:
- Toekomstige autorijders (studenten die binnen nu en een paar jaar hun eerste auto gaan rijden)
- Huidige niet-elektrische rijders
- Huidige elektrische rijders (zowel hybrid, plug-in hybrids als volledig elektrische auto's)

Ik verzamel data door middel van een enquête en ik ben op zoek naar respondenten die (nog) niet elektrisch rijden en (nog belangrijker) respondenten die wel elektrisch rijden. De survey duurt ongeveer 7 minuten en u zou mij enorm helpen als u de tijd zou kunnen nemen om deze in te vullen. Als u onderstaande link kopieert en plakt komt u bij mijn survey.

Survey Electric Vehicles

Bent u geïnteresseerd in de uitkomsten van mijn survey, stuurt u dan een mail naar mij ([email protected]) of laat uw email achter in uw reactie.

Bedankt!

Ingevuld. Vragen over tanken en range-anxiety zijn gebaseerd op oud denken.
 
Ingevuld, vond niet alle vragen even duidelijk. View attachment 284647
Bij deze vraag heb ik onderscheid gemaakt in thuis opladen en onderweg opladen. Thuis hoeft niet zo snel te zijn voor mij, maar onderweg wil ik niet meer dan een uur (liefst niet meer dan 30 minuten) pauzeren.

View attachment 284648
Deze vraag begreep ik niet. Op basis van eerdere vragen kun je volgens mij al concluderen hoe ik denk over opladen vs tanken. Beide vind ik namelijk niet "concerning" uit praktisch oogpunt, maar ik ga uiteraard (als het even kan) nooit meer tanken.

Hi Oliver,
Dank voor je feedback en bedankt voor het invullen! Ik heb inderdaad geen onderscheid gemaakt tussen onderweg en thuis opladen. Die laatste vraag gaat voornamelijk over het verschil in tank dan wel laadgedrag en of dat wordt gezien als een bezwaar.
 
Kleine vergissingen:
- typfoutjes
- waarom in gebrekkig Engels, als het toch op de Nederlandse situatie is gericht?
- waar je 'bijvoorbeeld’ bedoelt, schrijf je ‘i.e.’ hetgeen ‘that is’ betekent. Correct ware ‘e.g.’, oftewel ‘for instance’
- verder nog onlogische vragen
* ‘met welke typen voertuigen heeft u ervaring?’. Daar zou je meer dan één optie moeten kunnen kiezen.
* verschillende TCO componenten afzonderlijk pollen (aanschaf, onderhoud, verbruik), terwijl die als geheel beschouwd dienen te worden
Hi Paulus,
Bedankt voor het invullen en bedankt voor de feedback. Ik ga er meteen mee aan de slag!
 

Xfrank

Well-Known Member
Jun 16, 2012
10,176
12,195
Waasmunster, Belgium
Ik vul deze enquêtes niet meer in. Om als vreemde eend te worden aanzien....
Maak liever een enquête voor ICE rijders en vraag hen waarom ze nog zo stom zijn om nu nog een benzine of diesel te kopen. Waarom ze niet beschaamt zijn voor wat er aan vuile uitlaatgassen uit hun auto komen. Waarom ze nog in zee gaan met bedrijven die hen langs alle kanten bedriegen met gefoefel en leugens. Waarom ze hun auto laten draaien om tijdens de middag hun boterhammen er in op te eten terwijl ze de omgeving vergassen. Wat ze er van vinden om een paar keer per week aan een stinkende pomp te staan en telkens tientallen euro af te tikken ( het juiste bedrag ben ik al een tijdje kwijt;))
Ik kan nog heel wat vragen bedenken. Die de ICE rijder (misschien) doet nadenken.
Met zo een enquête heb je een grotere doelgroep, je kan u onderscheiden van de andere leerlingen en het zal meer opbrengen om het de juiste doelgroep te doen nadenken. Wij hier hebben het licht al gezien....
 
Ik vul deze enquêtes niet meer in. Om als vreemde eend te worden aanzien....
Maak liever een enquête voor ICE rijders en vraag hen waarom ze nog zo stom zijn om nu nog een benzine of diesel te kopen. Waarom ze niet beschaamt zijn voor wat er aan vuile uitlaatgassen uit hun auto komen. Waarom ze nog in zee gaan met bedrijven die hen langs alle kanten bedriegen met gefoefel en leugens. Waarom ze hun auto laten draaien om tijdens de middag hun boterhammen er in op te eten terwijl ze de omgeving vergassen. Wat ze er van vinden om een paar keer per week aan een stinkende pomp te staan en telkens tientallen euro af te tikken ( het juiste bedrag ben ik al een tijdje kwijt;))
Ik kan nog heel wat vragen bedenken. Die de ICE rijder (misschien) doet nadenken.
Met zo een enquête heb je een grotere doelgroep, je kan u onderscheiden van de andere leerlingen en het zal meer opbrengen om het de juiste doelgroep te doen nadenken. Wij hier hebben het licht al gezien....
Helrmaal eens. Dit soort enquêtes waren leuk en informatief 6 jaar geleden. 3 jaar terug kon je meer achterhalen over tevredenheid. Nu is het nieuwtje er af en is het niet meer de vraag waarom elektrisch rijden, of opladen een issue is, of range anxiety speelt. De vraag is nu enkel wat mensen weerhoudt om elektrisch te gaan rijden, waarom mensen (vaak nog met dank aan de media) soms een vertekend beeld hebben over de duurzaamheid van een ev / de vervuiling van een conventionele auto en is het de vraag waarom men vast blijft houden aan sterk verouderde technologie, terwijl fijnere, duurzamere, stillere, snellere en qua tco bezien goedkopere oplossingen beschikbaar zijn.
 

Products we're discussing on TMC...

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.


SUPPORT TMC
Top