Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Navigatie erg optimistisch

This site may earn commission on affiliate links.
In plaats van een nieuw draadje maar even hier. Ik meldde al eerder dat tijdens een road trip de navigatie aan de SuC onrealistische SoC's voorspelt. Bijgaand een voorbeeld maar ook vandaag weer van Pisa naar Sorrento, hij stelde voor slechts één keer te laden en wel gedurende 10 minuten op een rit van in totaal 60p kilometer. Heb een service-afspraak ingeschoten maar ben ik nu echt de enige met dit probleem? Zie de bijlage, met een accu op 367 km en 355 te rijden een voorspelde SoC van 28%. Uiteraard auto gereset en rit geannuleerd en opnieuw ingevoerd. Maar niks helpt. Onbetrouwbaar dit.
Was het niet een route met veel berg af?
 
  • Like
Reactions: Enzo63
Going the extra mile …
 

Attachments

  • IMG_3960.jpeg
    IMG_3960.jpeg
    268.4 KB · Views: 101
Als ik de enige ben met dit probleem eet ik mijn schoen op.


Je kan gerust zijn. Leg maar een steak in de pan i.p.v. je schoen... want, je bent niet (meer) alleen.

Tijdens onze terugreis was de voorspelling voor het volgende SuC op enkele procentjes na steeds correct.
Maar...
Op een bepaald moment sta ik te laden voor een volgende stint van ongeveer 250 km en zegt NoICE dat het tijd is om te vertrekken bij 80% lading (wat zeker kon kloppen) en dat ik zal aankomen met 69% lading bij het volgende SuC 250 km verder (wat dus helemaal niet kan, tenzij je op de top van het Himalaya gebergte staat en enkel maar bergaf gaat)🙈
Deze stint van 250 km heb ik hoofdzakelijk snelweg gereden aan 130k km/u (en leverde me waarschijnlijk een 📸 op aan 140 km/u). We zijn bij het volgende SuC aangekomen rond de 15%... (wat ikzelf ook ongeveer berekend had)...

De volgende stints gingen weer overwegend over niet snelwegen (wij hebben tijd en haten snelwegen) en de voorspelling was dan wel correct...
 
  • Informative
  • Funny
Reactions: Enzo63 and Hbrink
Je kan gerust zijn. Leg maar een steak in de pan i.p.v. je schoen... want, je bent niet (meer) alleen.

Tijdens onze terugreis was de voorspelling voor het volgende SuC op enkele procentjes na steeds correct.
Maar...
Op een bepaald moment sta ik te laden voor een volgende stint van ongeveer 250 km en zegt NoICE dat het tijd is om te vertrekken bij 80% lading (wat zeker kon kloppen) en dat ik zal aankomen met 69% lading bij het volgende SuC 250 km verder (wat dus helemaal niet kan, tenzij je op de top van het Himalaya gebergte staat en enkel maar bergaf gaat)🙈
Deze stint van 250 km heb ik hoofdzakelijk snelweg gereden aan 130k km/u (en leverde me waarschijnlijk een 📸 op aan 140 km/u). We zijn bij het volgende SuC aangekomen rond de 15%... (wat ikzelf ook ongeveer berekend had)...

De volgende stints gingen weer overwegend over niet snelwegen (wij hebben tijd en haten snelwegen) en de voorspelling was dan wel correct...
Ja, dat is idd vergelijkbaar. Afgelopen donderdag ontkoppelen ik de oplader met 24% over volgens de navigatie. Ik rij weg en opeens was het 46 procent. Zie de foto met het bewijs. Gaat niet lekker zo. En bijna altijd pas na de eerste stop.
 

Attachments

  • 20230629_131242.jpg
    20230629_131242.jpg
    202.2 KB · Views: 62
Vandaag ook 1ste lange roadtrip met de wagen en elke 10km ging er 1% af voor het halen van de volgende Supercharger. Hierdoor extra moeten laden tov de intieme voorstellen maar al bij al alles vlot verlopen. Behalve voor mijn vrouw die naar de wc moest en we voor een gesloten shoppingcenter stonden rond 6u. Dan maar de eerst volgende Air gestopt als sanitaire stop
 
Contact gehad met SeC Roermond en men is de auto nu aan het uitlezen en men verwacht dat er sprake is van een filmware bug.

Bij het lezen van deze stel ik me alweer de vraag: "zitten er in elk SeC software specialisten?" of is het weer een antwoord van "wij weten het ook niet, dus zeggen we maar dat het een firmware bug is of dat het bij een volgende software update opgelost wordt of dat er aan gewerkt wordt of... als de klant maar tevreden wacht"

Ik wil best begrijpen dat er in een iPad op wielen een software probleem kan insluipen, maar dat deze bug dan weer bij een volgende update er zal uitgehaald worden lijkt me dan weer een broodje aap (tenzij het een bug betreft waar heel de vloot last van heeft).
 
Bij het lezen van deze stel ik me alweer de vraag: "zitten er in elk SeC software specialisten?" of is het weer een antwoord van "wij weten het ook niet, dus zeggen we maar dat het een firmware bug is of dat het bij een volgende software update opgelost wordt of dat er aan gewerkt wordt of... als de klant maar tevreden wacht"

Ik wil best begrijpen dat er in een iPad op wielen een software probleem kan insluipen, maar dat deze bug dan weer bij een volgende update er zal uitgehaald worden lijkt me dan weer een broodje aap (tenzij het een bug betreft waar heel de vloot last van heeft).
Ik vrees ook dat ik er nog twee jaar last van heb. Twee jaar omdat ik dan (voor het laatst in de lease) een nieuwe mag uitkiezen. De rechterstoel wil weer een Tesla.
 
  • Funny
Reactions: SpeedyEddy
In plaats van een nieuw draadje maar even hier. Ik meldde al eerder dat tijdens een road trip de navigatie aan de SuC onrealistische SoC's voorspelt. Bijgaand een voorbeeld maar ook vandaag weer van Pisa naar Sorrento, hij stelde voor slechts één keer te laden en wel gedurende 10 minuten op een rit van in totaal 60p kilometer. Heb een service-afspraak ingeschoten maar ben ik nu echt de enige met dit probleem? Zie de bijlage, met een accu op 367 km en 355 te rijden een voorspelde SoC van 28%. Uiteraard auto gereset en rit geannuleerd en opnieuw ingevoerd. Maar niks helpt. Onbetrouwbaar dit.
Ik heb op de rit door Portugal en/of Spanje ongeveer op dezelfde manier ook een keer meegemaakt dat het absoluut niet klopte, vooral toen ik zelf andere laders begon te zoeken (dan de voorgestelde 150 kW), maar logisch blijven nadenken helpt meestal heel erg goed (net als op het scherm kijken bij ingewikkelde afslagen en onbekende rotondes, maar dat is weer een andere fout; de gesproken navigatie-aanwijzing klopt niet altijd met het scherm/de werkelijkheid). Overigens was het parcours deels afdalend van de Spaanse hoogvlakte richting Biarritz, dus een gering verbruik klopte op zich wel maar het was erg onwaarschijnlijk om iets van 400 km te rijden en dan met 40 % ergens in Frankrijk te arriveren (wat ook absoluut niet lukte ;-).
Ik zal volgende keer dat me dit overkomt een schermprint maken.
 
  • Like
Reactions: Enzo63
Ik heb op de rit door Portugal en/of Spanje ongeveer op dezelfde manier ook een keer meegemaakt dat het absoluut niet klopte, vooral toen ik zelf andere laders begon te zoeken (dan de voorgestelde 150 kW), maar logisch blijven nadenken helpt meestal heel erg goed (net als op het scherm kijken bij ingewikkelde afslagen en onbekende rotondes, maar dat is weer een andere fout; de gesproken navigatie-aanwijzing klopt niet altijd met het scherm/de werkelijkheid). Overigens was het parcours deels afdalend van de Spaanse hoogvlakte richting Biarritz, dus een gering verbruik klopte op zich wel maar het was erg onwaarschijnlijk om iets van 400 km te rijden en dan met 40 % ergens in Frankrijk te arriveren (wat ook absoluut niet lukte ;-).
Ik zal volgende keer dat me dit overkomt een schermprint maken.
Fijn. Samen staan we sterk. En idd altijd nadenken voor je wegrijdt, nu helemaal.