You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Was het niet een route met veel berg af?In plaats van een nieuw draadje maar even hier. Ik meldde al eerder dat tijdens een road trip de navigatie aan de SuC onrealistische SoC's voorspelt. Bijgaand een voorbeeld maar ook vandaag weer van Pisa naar Sorrento, hij stelde voor slechts één keer te laden en wel gedurende 10 minuten op een rit van in totaal 60p kilometer. Heb een service-afspraak ingeschoten maar ben ik nu echt de enige met dit probleem? Zie de bijlage, met een accu op 367 km en 355 te rijden een voorspelde SoC van 28%. Uiteraard auto gereset en rit geannuleerd en opnieuw ingevoerd. Maar niks helpt. Onbetrouwbaar dit.
Nee. Door de Gotthard dus berg op en af. Los daarvan, daar houdt de navigatie ook wel rekening mee. Dit was ook slechts een voorbeeld. Ook door Duitsland komen vreemde voorspellingen, en altijd onrealistisch hoog.Was het niet een route met veel berg af?
Nee, zakt wel wat terug maar onhaalbaar. Dan of langer laden tot 150 meer dan bestemming of eerder laden.Maar wat gebeurt er dan als je eenmaal gaat rijden? Wordt dit dan tussentijds alsnog aangepast?
Ja, de M3 normaliter ook. Dat is geen probleem. Wat ik nu meemaak wel.Mijn S van 2016 onderschat systematisch de SoC bij eindbestemming.....
Als ik de enige ben met dit probleem eet ik mijn schoen op.
Ja, dat is idd vergelijkbaar. Afgelopen donderdag ontkoppelen ik de oplader met 24% over volgens de navigatie. Ik rij weg en opeens was het 46 procent. Zie de foto met het bewijs. Gaat niet lekker zo. En bijna altijd pas na de eerste stop.Je kan gerust zijn. Leg maar een steak in de pan i.p.v. je schoen... want, je bent niet (meer) alleen.
Tijdens onze terugreis was de voorspelling voor het volgende SuC op enkele procentjes na steeds correct.
Maar...
Op een bepaald moment sta ik te laden voor een volgende stint van ongeveer 250 km en zegt NoICE dat het tijd is om te vertrekken bij 80% lading (wat zeker kon kloppen) en dat ik zal aankomen met 69% lading bij het volgende SuC 250 km verder (wat dus helemaal niet kan, tenzij je op de top van het Himalaya gebergte staat en enkel maar bergaf gaat)
Deze stint van 250 km heb ik hoofdzakelijk snelweg gereden aan 130k km/u (en leverde me waarschijnlijk een op aan 140 km/u). We zijn bij het volgende SuC aangekomen rond de 15%... (wat ikzelf ook ongeveer berekend had)...
De volgende stints gingen weer overwegend over niet snelwegen (wij hebben tijd en haten snelwegen) en de voorspelling was dan wel correct...
Contact gehad met SeC Roermond en men is de auto nu aan het uitlezen en men verwacht dat er sprake is van een filmware bug.
Ik vrees ook dat ik er nog twee jaar last van heb. Twee jaar omdat ik dan (voor het laatst in de lease) een nieuwe mag uitkiezen. De rechterstoel wil weer een Tesla.Bij het lezen van deze stel ik me alweer de vraag: "zitten er in elk SeC software specialisten?" of is het weer een antwoord van "wij weten het ook niet, dus zeggen we maar dat het een firmware bug is of dat het bij een volgende software update opgelost wordt of dat er aan gewerkt wordt of... als de klant maar tevreden wacht"
Ik wil best begrijpen dat er in een iPad op wielen een software probleem kan insluipen, maar dat deze bug dan weer bij een volgende update er zal uitgehaald worden lijkt me dan weer een broodje aap (tenzij het een bug betreft waar heel de vloot last van heeft).
Ik heb op de rit door Portugal en/of Spanje ongeveer op dezelfde manier ook een keer meegemaakt dat het absoluut niet klopte, vooral toen ik zelf andere laders begon te zoeken (dan de voorgestelde 150 kW), maar logisch blijven nadenken helpt meestal heel erg goed (net als op het scherm kijken bij ingewikkelde afslagen en onbekende rotondes, maar dat is weer een andere fout; de gesproken navigatie-aanwijzing klopt niet altijd met het scherm/de werkelijkheid). Overigens was het parcours deels afdalend van de Spaanse hoogvlakte richting Biarritz, dus een gering verbruik klopte op zich wel maar het was erg onwaarschijnlijk om iets van 400 km te rijden en dan met 40 % ergens in Frankrijk te arriveren (wat ook absoluut niet lukte ;-).In plaats van een nieuw draadje maar even hier. Ik meldde al eerder dat tijdens een road trip de navigatie aan de SuC onrealistische SoC's voorspelt. Bijgaand een voorbeeld maar ook vandaag weer van Pisa naar Sorrento, hij stelde voor slechts één keer te laden en wel gedurende 10 minuten op een rit van in totaal 60p kilometer. Heb een service-afspraak ingeschoten maar ben ik nu echt de enige met dit probleem? Zie de bijlage, met een accu op 367 km en 355 te rijden een voorspelde SoC van 28%. Uiteraard auto gereset en rit geannuleerd en opnieuw ingevoerd. Maar niks helpt. Onbetrouwbaar dit.
Fijn. Samen staan we sterk. En idd altijd nadenken voor je wegrijdt, nu helemaal.Ik heb op de rit door Portugal en/of Spanje ongeveer op dezelfde manier ook een keer meegemaakt dat het absoluut niet klopte, vooral toen ik zelf andere laders begon te zoeken (dan de voorgestelde 150 kW), maar logisch blijven nadenken helpt meestal heel erg goed (net als op het scherm kijken bij ingewikkelde afslagen en onbekende rotondes, maar dat is weer een andere fout; de gesproken navigatie-aanwijzing klopt niet altijd met het scherm/de werkelijkheid). Overigens was het parcours deels afdalend van de Spaanse hoogvlakte richting Biarritz, dus een gering verbruik klopte op zich wel maar het was erg onwaarschijnlijk om iets van 400 km te rijden en dan met 40 % ergens in Frankrijk te arriveren (wat ook absoluut niet lukte ;-).
Ik zal volgende keer dat me dit overkomt een schermprint maken.
Haha ja. Min 908%!!zo heb ik af en toe ook deze berichten gezien (3x tot nu toe), als die dat ook gebruikt om range te berekenen dan gaat het idd goed mis.
View attachment 953399