Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Navigatie erg optimistisch

This site may earn commission on affiliate links.
However, I continue to find it annoying that adjustments to the route only happen after an update.

I have seen this a lot and have been annoyed by it. One example was A9. There is construction on it and at one place there was (perhaps many months ago) one had to get down and drive at 40 knph limited roads. The first time I went there with AutoPilot I was on the highway at 100 and suddenly the car slows down to 40. To say I was shocked would be an understatement. The situation remained unchanged for a month or two. I had to get off off Autopilot on that stretch of the highway else get another shock.
 
Onderweg vanuit Italië. Denk voor de zestigste keer enkele reis. Altijd via Zwitserland maar nu toch werd keer op keer via Oostenrijk voorgesteld. Gewoon het eerste half uur uitgezet en ja hoor, Zwitserland. Aankomsttijd voorspeld van 2130. Na een uur 1930. Eerste stop in Arese gevolgd door Pratteln steeds 30 minuten laadtijd, bij aankomst ineens 50 minuten. De navigatie holt achteruit. Als ik dat zeggen mag.
 
Onderweg vanuit Italië. Denk voor de zestigste keer enkele reis. Altijd via Zwitserland maar nu toch werd keer op keer via Oostenrijk voorgesteld. Gewoon het eerste half uur uitgezet en ja hoor, Zwitserland. Aankomsttijd voorspeld van 2130. Na een uur 1930. Eerste stop in Arese gevolgd door Pratteln steeds 30 minuten laadtijd, bij aankomst ineens 50 minuten. De navigatie holt achteruit. Als ik dat zeggen mag.
Hier precies omgekeerd (Y), veel te pessimistisch. Kan altijd met minder range weg en korter laden dan die voorstelt (scheelt zo 5%). Wel 19" en zuingere banden/doppen.
 
  • Like
Reactions: Enzo63
Hier precies omgekeerd (Y), veel te pessimistisch. Kan altijd met minder range weg en korter laden dan die voorstelt (scheelt zo 5%). Wel 19" en zuingere banden/doppen.
Die heb ik ook! Wat erger was, onderweg naar Italië wist hij, mannelijk neem ik aan, niet dat de Gotthardtunnel dicht was voor gepland onderhoud.

Enfin, al achter Karlsruhe. Erg druk maar geen laadfiles!
 
Tot slot. Geen Tesla's op de A61. SuC Waldlaubersheim helemaal leeg en SuC Pfalzfeld alleen ikke. Navigatie probeerde me de hele tijd via Keulen te laten rijden maar maps gaf niks vreemds aan. Wie het weet mag het zeggen!!
 
Ik moet mijn navigatie meer vertrouwen, of eigenlijk gewoon naar luisteren. Ik ben naar Zutphen geweest en wou toeristisch via Voorst rijden en niet via Deventer. Normaal neemt de navi de nieuwe route vrij snel over maar vandaag bleef hij heel lang hardnekkig mij terug via Deventer sturen. Tot na Voorst, toen wou die plotseling van de zuid kant naar Zutphen. En ja iets verder werd duidelijk waarom. De oude brug (kanonsdijk), dus de toegang naar Zutphen vanuit het westen was gesloten wegens onderhoud.
Hij wist het dus maar gaf het niet aan op de kaart.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Meer vertrouwen is relatief. In en rond Antwerpen is het van erbarmelijke kwaliteit en spreekt de navigatie zichzelf tegen. Hierbij een voorbeeld van de werken aan de oosterweel. De kaart gegevens worden correct weergegeven, maar de navigatie volgt nog de oude weg. Het is alsof de laag die de routeplanner voedt, zich baseert op een andere kaart dan deze die de wegen toont. Dat begint mij nu echt wel te frustreren. de Update van begin dit jaar bracht veel verbetering en maakte het systeem betrouwbaar. Maar sinds deze zomer is dat terug weg.

IMG_6151.jpeg
IMG_6149.jpeg
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Het is alsof de laag die de routeplanner voedt, zich baseert op een andere kaart dan deze die de wegen toont.
Is zeker zo en altijd zo geweest. Kaart is gewoon google maps. Navigatie is nooit google maps geweest. In den beginne was die extern aangekocht (dacht mapquest), tot Elon met de zelf ontwikkelde ‘best ever’ navigatie kwam.

Gaat zelfs verder. Sedert kort (?) gebeurt het dat de snelheidsbeperking die de wagen toont, niet die is die AP overneemt als je de stalk lang naar beneden duwt. Ook daar zijn er blijkbaar 2 waarheden.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: tron_fvl and Hbrink