Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Navigatie erg optimistisch

This site may earn commission on affiliate links.
Ook last van dit probleem, zei dat ik met een SR+ wel even 550KM kon rijden, ik zou na zo’n 300KM nog 56% over hebben.

Al snel na een uur rijden, werd er bijgesteld naar een steeds lager percentage. Kwam uiteindelijk met 23% aan.
Is dit probleem er ook als je in de navigatie de rit beëindigd en daarna opnieuw laat berekenen? Ik had zelf namelijk de indruk dat het na een herberekening wel goed gaat……
 
  • Like
Reactions: Krisja
Is dit probleem er ook als je in de navigatie de rit beëindigd en daarna opnieuw laat berekenen? Ik had zelf namelijk de indruk dat het na een herberekening wel goed gaat……

Ik heb meerdere keren de route laten herberekenen, en steeds probeerde hij mij naar een SuC te sturen die ik onmogelijk kon halen. Uiteindelijk heb ik beslist om geen 550km (met een SR+ te gaan rijden naar een volgende Suc), maar naar een SuC op 200km.
Daarna was het probleem dan ook weer opgelost...
Raar, Ja. Probleem? misschien. Wereldprobleem?... niet voor mij.
 
Ik heb meerdere keren de route laten herberekenen, en steeds probeerde hij mij naar een SuC te sturen die ik onmogelijk kon halen. Uiteindelijk heb ik beslist om geen 550km (met een SR+ te gaan rijden naar een volgende Suc), maar naar een SuC op 200km.
Daarna was het probleem dan ook weer opgelost...
Raar, Ja. Probleem? misschien. Wereldprobleem?... niet voor mij.
Ok…. Zo extreem heb ik het nog niet gezien…..
 
Ik heb meerdere keren de route laten herberekenen, en steeds probeerde hij mij naar een SuC te sturen die ik onmogelijk kon halen. Uiteindelijk heb ik beslist om geen 550km (met een SR+ te gaan rijden naar een volgende Suc), maar naar een SuC op 200km.
Daarna was het probleem dan ook weer opgelost...
Raar, Ja. Probleem? misschien. Wereldprobleem?... niet voor mij.
Hier ook. Vanzelfsprekend. Begint toch wel op te vallen nu
 
Zelfde issue, geloofde het niet dus heb ‘m geannuleerd en opnieuw laten berekenen. Zit nu op 2023.20.7 dus even afwachten of ik er nog last van heb.
Ik heb het al sinds mei en altijd tijdens een roadtrip. In Nederland met één stop gaat het altijd wel goed. Krisja had dit ook met 20.7, ben benieuwd over twee weken als we weer naar Nederland rijden. Idd geen wereldprobleem maar het hoort niet.
 
  • Like
Reactions: Krisja
Ik gooi hem maar even hierin om geen nieuw draadje te hoeven starten maar wat zou het fijn zijn als wij deze meldingen ook in ons scherm te zien zouden krijgen. Eens?
 

Attachments

  • Screenshot_20230824_125802_Facebook.jpg
    Screenshot_20230824_125802_Facebook.jpg
    300.9 KB · Views: 69
Je
Ik gooi hem maar even hierin om geen nieuw draadje te hoeven starten maar wat zou het fijn zijn als wij deze meldingen ook in ons scherm te zien zouden krijgen. Eens?
Je hoeft die melding niet. De Nav kiest zelf een alternatieve route.
Ontzorgen heet dat.

Althans, dit is de bedoeling, lukt niet altijd.
In China zie je in hun locale versie van onze ‘waze’ app een aftelklokje aan de verkeerslichten. AI toont zo wanneer het groen zal worden.
Klopt van geen kanten, maar de bedoeling is leuk.
 
Je

Je hoeft die melding niet. De Nav kiest zelf een alternatieve route.
Ontzorgen heet dat.

Althans, dit is de bedoeling, lukt niet altijd.
In China zie je in hun locale versie van onze ‘waze’ app een aftelklokje aan de verkeerslichten. AI toont zo wanneer het groen zal worden.
Klopt van geen kanten, maar de bedoeling is leuk.
Hierin wil ik niet ontzorgd worden. Maak het een optie die je aan en uit kunt vinken.

Het niet tonen van de resterende afstand bij een road trip, vroeger was dat er wel, vind ik ook al zoiets. Wie verzint om zoiets weg te laten?
 
Daarom heb ik Tesla Waze als een favoriete website aan de browser op het scherm in de auto toevoegd. Maakt jouw voorbeeld Spartaans.
(Google helpt je bij het vinden)
Die gebruik ik regelmatig voor langere trips om te kijken of de tesla nav de 'meest' optimale route kiest.
sinds de vorige update van de nav, rond nieuwjaar, is dit sterk verbeterd.
alleen blijf ik het vervelend vinden dat aanpassingen aan de route enkel na een update gebeuren. zo lukt het in antwerpen/zwijndrecht nog steeds niet om de nieuwe op en afritten te gebruiken of om op de nieuwe snelweg te rijden (op de kaart uiteraard). Die situatie is ondertussen al een 6 tal maanden veranderd en zat er bij de laatste update (vorige maand) nog steeds niet in.
Ondanks de premium connectiviteit. bij Waze/google is de situatie 1 min na de wijziging al actief en up to date.
 
Het niet tonen van de resterende afstand bij een road trip, vroeger was dat er wel, vind ik ook al zoiets. Wie verzint om zoiets weg te laten?
Er is hier jaren gesmeekt om tussenstops te kunnen plannen. Nu het er is, zie ik voiral nadelen. Totale afstand is verdwenen. Boj wijzigen van bestemming, wordt de nieuwe bestemming als tussenstop gegeven of als je hem als tussenstop wil, komt hij in de verkeerde volgorde.
Ik weet niet of het nu beter is.
 
  • Like
Reactions: Enzo63
Er is hier jaren gesmeekt om tussenstops te kunnen plannen. Nu het er is, zie ik voiral nadelen. Totale afstand is verdwenen. Boj wijzigen van bestemming, wordt de nieuwe bestemming als tussenstop gegeven of als je hem als tussenstop wil, komt hij in de verkeerde volgorde.
Ik weet niet of het nu beter is.
Nee, dit is idd geen vooruitgang. Jammer dat we dit soort dingen niet kunnen melden, tegen beter weten in mss, maar ze zijn gewoon onbereikbaar.