Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Blokkeerkosten shell recharge

This site may earn commission on affiliate links.
Lees het statement van Roadā€¦voor diegenen die er al niets van snapten zal het alleen maar onduidelijker wordenšŸ˜Š
 
Goede alinea:
Mensen die nu nog een brandstofvoertuig rijden lezen nu de headline 'Nu ook boetetarieven voor elekrisch laden' in de media en dat heeft een vervelend effect op de publieke opinie en dus ook op de transitiebereidheid naar 100% elektrisch vervoer.

Op de tweakers en hier denken we alleen maar aan onszelf, maar bovenstaande opmerking had ik zelf nog niet eens aan gedacht.
 
  • Like
Reactions: OttoR
Blokkeertarief na 4 uur is prima voor EV palen op de zaak, bedrijfsterrein, sportveld, horeca, restaurants, ed Zeker tussen 08.00 en 20.00

Voorkomt handdoekje leg gedoe dat je nu bij laadpalen hebt. Is altijd wel iemand in het ASS spectrum zonder functionele auto van de zaak heeft als arbeidsvoorwaarde. Die komt s'morgens voor 08.00 als eerst plugt de hele dag in en gaat de deur niet uit en hangt hele dag aan de paal. Jedem tag. Zoals hiervoor al genoemd GTE en PHEV rijders zijn daar ook sterk in.

Dat gedrag geeft bezoekers en functionele rijders het nakijken. Laat ze blokkeer tarief / boete ook maar gewoon prive aftikken. Scheelt morgen al een hele hoop mogelijkheden.

Om bij het voorbeeld van Ureterp te blijven. Geeft al een prima eerste indeling

Openbare parkings - geen blokkeertarief
Broodjes zaak - wel
Sportvelden - wel
Autogarage - wel

kijk zelf maar Vind een laadpunt

Dat linkedin verhaal van die meneer van Road is idd lastig doorkomen. Die willen iedereen altijd maximaal helemaal vol kunnen laten laden. Snap ik. Hoe meer 'laad comfort' hoe meer palen. Maar voor nu is paal op de zaak / bestemming is beste om batt voor zoveel mogelijk rijders een beetje bij te kunnen laden. Dat helpt de transitie het meest. Gemiste kans van Shell om dat goed te communiceren.
 
Last edited:
Het helpt de Ć©Ć©n fase laders (en die zijn er nog genoeg!) helemaal niet. Integendeel zelfs. dit gaat velen weerhouden van de aanschaf van tweedehands EV's, die over het algemeen enkelfasig laden. (Kona, Ioniq, Niro, Leaf, etc).
 
Voorkomt handdoekje leg gedoe dat je nu bij laadpalen hebt. Is altijd wel iemand in het ASS spectrum zonder functionele auto van de zaak heeft als arbeidsvoorwaarde. Die komt s'morgens voor 08.00 als eerst plugt de hele dag in en gaat de deur niet uit en hangt hele dag aan de paal. Jedem tag. Zoals hiervoor al genoemd GTE en PHEV rijders zijn daar ook sterk in.
Knuppel in hoenderhok: steek het hele parkeerterrein vol laadpalen.

Is dat minder logisch dat je hele personeelsbestand rond de middag een stoelendans laten uitvoeren op de parking?
 
Blokkeertarief na 4 uur is prima voor EV palen op de zaak, bedrijfsterrein, sportveld, horeca, restaurants, ed Zeker tussen 08.00 en 20.00

Voorkomt handdoekje leg gedoe dat je nu bij laadpalen hebt. Is altijd wel iemand in het ASS spectrum zonder functionele auto van de zaak heeft als arbeidsvoorwaarde. Die komt s'morgens voor 08.00 als eerst plugt de hele dag in en gaat de deur niet uit en hangt hele dag aan de paal. Jedem tag. Zoals hiervoor al genoemd GTE en PHEV rijders zijn daar ook sterk in.

Dat gedrag geeft bezoekers en functionele rijders het nakijken. Laat ze blokkeer tarief / boete ook maar gewoon prive aftikken. Scheelt morgen al een hele hoop mogelijkheden.

Om bij het voorbeeld van Ureterp te blijven. Geeft al een prima eerste indeling

Openbare parkings - geen blokkeertarief
Broodjes zaak - wel
Sportvelden - wel
Autogarage - wel

kijk zelf maar Vind een laadpunt

Dat linkedin verhaal van die meneer van Road is idd lastig doorkomen. Die willen iedereen altijd maximaal helemaal vol kunnen laten laden. Snap ik. Hoe meer 'laad comfort' hoe meer palen. Maar voor nu is paal op de zaak / bestemming is beste om batt voor zoveel mogelijk rijders een beetje bij te kunnen laden. Dat helpt de transitie het meest. Gemiste kans van Shell om dat goed te communiceren.
Nog even goed de samenvatting van Maarten op LinkedIn lezen.

Deze actie van Shell heeft nul komma nul NIETS te maken met intenties om laadpaalkleven terug te brengen. Als dat hun doel was geweest hadden ze als CPO het wel op hun eigen Shell Recharge palen geintroduceerd. Of samen met anderen opgetrokken om het op de publieke laders te introduceren, en niet op deze semi-publieke laders van maar twee aanbieders die samen maar 10% van het aantal laadpunten beheren.
Deze actie is echt alleen maar om de kosten terug te dringen die ze hebben aan laadpaaleigenaren die een erg hoge vergoeding hebben ingesteld bij Road en Everon.
Als MSP heeft Shell minder belang bij het terugdringen van laadpaalklevers, dat is vooral een probleem voor de CPO.

Vraagje: zijn er forumleden met een laadpaal met beheer via Road en Everon die een lekker hoge prijs hebben ingesteld? Die zorgen ervoor dat de prijzen van de Shell pas hoger zijn dan nodig.
 
  • Like
Reactions: OttoR
Ik snap omwille van de extreem hoge tarieven die Shell rekent niet waarom iemand Ć¼berhaupt bij Shell zou laden. De tarieven bij de SuC's zijn exact de helft momenteel. No way dat ik Shell hier sponsor..........
Je hebt niet altijd de mogelijkheid om aan een supercharger te laden.
Ik woon aan de kust in Belgiƫ, daar heb je geen superchargers in de buurt.
Je moet al naar Brugge rijden en daar geluk hebben dat hij niet volstaat met taxi's die continu komen bijladen.
 
Ik snap omwille van de extreem hoge tarieven die Shell rekent niet waarom iemand Ć¼berhaupt bij Shell zou laden. De tarieven bij de SuC's zijn exact de helft momenteel. No way dat ik Shell hier sponsor..........
Als je al minutenlang staat te pielen met verschillende apps en kaarten die je niet aan de praat krijgt, is Schell een veilig toevluchtsoord en dan speelt die euro extra geen rol meer.
Sowieso laad ik enkel aan publieke laders als het mij goed uitkomt. Voor de interessante parkeerplaats of om op reis een laadbeurt te laten samenvallen met parkeren op een plaats waar toch laders staan (en een extra stop te voorkomen. Verder enkel thuis en aan de SuC.
 
Als Ć©Ć©n van de kinderen nodig moet plassen (of wijzelf) en ik toch bij een Shell/Ionity/Fastned oid sta tijdens een road trip, plug ik hem toch graag in. Ik ga dan niet wachten op de eerst volgende SuC die toch vaak net wat verder van de snelweg af liggen.

Kost vaak al gauw 15 Ć” 20 minuten voordat iedereen weer terug zit en dan kan je vaak een SuC verder pakken.
 
  • Like
Reactions: Hayden
Dat aftikken aan dure laadplekken kost Shell het minst als 1 kleine accu het langst blijft kleven

Dus gok dat ,ze bij Shell er hebben uitgezocht dat berijder er vanuit gaat dat z'n werkgever voorlopig het bonnetje van die 12 euro wel pakt.

En iedereen een paal gaat verbruik per werkplek keer drie. Lekker realistisch in de huidige situatie
 
O.k. ik heb mijn thuislader gekoppeld aan E-Flux/Road en gebruik mijn Athlon (Shell Recharge) laadpas. Gaat Shell nu echt extra kosten in rekening brengen aan mijn werkgever als ik op mijn eigen oprit langer laad dan4 uur? Als ik de FAQ van Shell lees, dan lijkt het daar wel op. Heeft iemand al gezien of het ook echt in rekening gebracht wordt in deze situatie?
 
De logica is dat er heel wat uitbaters van E-Flux laadpalen de tarieven voor externe gebruikers exhuberant hoog leggen, maar Shell Recharge met 1 enkele flat fee per kWh werkt.

De meerkost die Shell Recharge dus moet betalen zonder dat ze dat tarief aan je werkgever doorfactureren, proberen ze dus te compenseren door die extra blokkeerkost.

Als de E-Flux laadpaal van jou is en de laadpas van je werkgever, kan je niks doen. Als beide van je werkgever zijn, is het aan je werkgever om dit op te lossen.
 
  • Like
Reactions: cracktro
penny wise, pound foolish.

Laat je medewerkers een dag meer thuiswerken en je besparing is vele malen groter..
Nee, niet penny wise, pound foolish. Over een hele vloot auto's is dat een enorme besparing. Bij het rijden naar de snelweg kom je ongetwijfeld goedkopere pompstations tegen dan die op de snelweg.

Thuiswerken helpt ook. Daarom werk ik zo goed als altijd thuis. :p