Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Navigatie

This site may earn commission on affiliate links.
heeft soms toch kuren die navigatie...
.View attachment 104638


De NAV heeft wel degelijk soms haar kuren - maar dit is m.i. géén goed voorbeeld.

Ondanks de nummering (N1) loopt de hoofdweg wel degelijk zoals de NAV aangeeft (N227).
Zeker het gedeelte aan het station is echt wel als lokale weg te zien, en niet bedoeld voor het doorgaand verkeer.
Je kan erover discussieren, maar in deze heeft de NAV de hoofdweg gevolgd, en niet de locale weg.


Dit gezegd zijnde, ik rijd ook via het station :wink:
 
Gisteren onderweg vanuit Nijmegen naar Rotterdam op de A15. Kreeg spontaan een "rondje van de zaak"!

IMG_2919.JPG


Even de snelweg af, rotonde, en weer verder.
Apart. :confused:
 
Die van jou is zo nieuw, die is nog aan het kalibreren :smile:

Moet hij zijn magnetisch kompas nog stellen of zo! :smile:

Al de navigatie inderdaad zo onbetrouwbaar is zoals hier wel een aangegeven wordt, moet ik inderdaad misschien maar een kompas installeren.

kompas%20ritchie-280x280.jpg


Geef ik hem een mooie plek op het dashboard. Dan een keer langs de SeC rijden om een statement te maken.
 
Geef ik hem een mooie plek op het dashboard. Dan een keer langs de SeC rijden om een statement te maken.

Ik heb eens een rondje gereden met een service manager van Tilburg, met een grote zuignap op het middenscherm. Daarop zat mijn telefoon met Waze. Hij stond er niet van te kijken.

Ik weet ook dat er foto's naar Elon zijn gestuurd waarop je kunt zien dat de Amsterdamse taxi's een TomTom gebruiken om te navigeren. Het interesseert ze niks.
 
De routes die af en toe vreemde kronkels aanbevelen ken ik ook van Volkswagens. Vooral wegen die een paar jaar oud zijn maar nog altijd niet bekend in het systeem, is een fenomeen van alle navigatiesystemen. Ik heb het idee dat het Tesla-systeem sneller gratis updates doorvoert, terwijl je bij je andere ingebouwde systemen een jaarlijkse update dvd (ja die bestaan nog) voor grof geld moet aanschaffen, of een nieuw kastje moet aanschaffen in het geval van Tomtom.
Blijft het probleem dat als ik naar Rozenburg wil vanuit Leiderdorp, hij me steevast de pont aanraadt, wat echt geen goed idee is. Op andere momenten had ik niet zo eigenwijs moeten zijn en gewoon doen wat hij zegt, had me in die gevallen veel tijd gescheeld.
 
Gisteren onderweg vanuit Nijmegen naar Rotterdam op de A15. Kreeg spontaan een "rondje van de zaak"!

View attachment 104709

Even de snelweg af, rotonde, en weer verder.
Apart. :confused:

Dit gebeurt me zo vaak.

Zowel het navigatiesysteem als de kaarten zijn verouderd en/of incompleet.

Met de laatste kaartenupdate vorig jaar is 'ie zelfs teruggegaan in de tijd. Wegafsluiting met pollers in centrum Den Haag was ineens weer weg (kende hij bij vorige kaartversie wel).
 
Eigenlijk heb ik met vrijwel elke navigatie wel dat je soms van die vreemde routes hebt. Snelweg af, rotonde/kruispunt en snelweg weer op is echt een zeer typische, als ik vanaf mijn telefoon navigeer gebeurt dat ook zo vaak. Het stomme is dat het echt als een teruggang voelt, omdat ik jaren terug dus altijd met losse TomTom's reed die het vrijwel foutloos deden (tot ook je kaarten 3 jaar oud waren...). Ook de HD traffic functies van TomTom zijn echt uitzonderlijk goed is mijn ervaring, ik ben nog geen betere tegengekomen. Maar in de tijd dat TomTom nog als app onder het oude Windows Mobile op een PDA draaide werkte het al erg goed.

Maar goed, 99% van de tijd rijd ik dezelfde routes en ken ik ook wel de domme foutjes die de navigatie doet, dus ik heb er geen geld voor over om weer TomTom aan te schaffen welke dan hooguit 3 keer jaar nodig zou zijn.
 
Ik ben benieuwd wanneer we weer een kaart update krijgen.

De nieuwe A4/A29 bij Bergen op Zoom is al een jaar open, maar de Nav kent die nog steeds niet. Nu is ook de A4 bij Delft open, maar de grote vraag is nu: Als we een update krijgen, kent hij deze nieuwe A4 dan ook!?

Het wordt steeds lastiger voor mij om uit te leggen aan mensen dat Google Maps de route wel kent, maar mijn Model S niet..
 
Ik heb volgens mij een kaartupdate gehad in het SeC, bij een reguliere onderhoudsbeurt (40K), twee weken geleden.
Firmware is toen ook aangepast naar 2.9.40.

Althans, die kaartupdate concludeer ik uit het feit dat de situatie op de A2 bij Oudenrijn, komend vanuit het Noorden, nu anders wordt weergegeven
in het 'kleine' dashboardscherm. Dit terwijl ik niet opnieuw de melding van een kaartupdate op het scherm heb gehad, zoals ruim een jaar geleden.