Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Navigatie

This site may earn commission on affiliate links.
Nu ik zit te wachten op de nieuwe Tesla rijd ik vrij regelmatig in mijn defender. Die heeft - ter voorkoming van misverstanden - geen ingebouwde navigatie. Wel een ingebouwd kompas, maar dat terzijde.

Navigeren in de defender doe ik met waze. Werkt prima, ik heb nu weer regelmatig verrassende sluiproutes.

Wat ik echter mis is het overzicht van de actuele verkeerssituatie op het middenscherm van de Tesla. Ik realiseer mij nu dat ik vooral op basis van die informatie de beslissing nam om de door de Tesla voorgestelde route wel of niet te nemen. Dat scherm vind ik dus eigenlijk wel geniaal!
 
M'n Tesla komt pas in februari dus ik vroeg het mij gewoon af.
Indien navigatie idd niet altijd up-to-date is, waarom dan niet direct navigeren via Google maps op internet pagina? Of werkt dat niet? Koppeling naar navigatie op HU zal dan niet werken maar overall lijkt het mij toch een beter alternatief dan bv een TomTom op zuignap.
 
Last edited:
Bij Tesla zullen ze zich daar toch wel van bewust zijn me dunkt.
Hebben de Amerikanen daar dan geen probleempjes mee? Of is het enkel de Euro markt die slecht bedeeld wordt?
Nu bericht gekregen dat Spotify gebruik mogelijk is, misschien wel een volgende update voor de nav…?

helaas geen update op navigatie hooguit hetgeen wat ik hieronder meld. Spotify is wel top!

Bedoel je het stuk naar Bergen-op-Zoom. Vorige week met mijn Tesla naar Rotterdam gereden en de meest rare dingen meegemaakt. Terugweg zelf koppig gekozen voor dat stuk en zelfs de TACC ging dan soms plots vertragen omdat op de touchscreen het wel al aan snelweg was, maar op de console zag je hem flippen.

Ben ik dus correct dat er eigenlijk twee GPS-systemen zijn die tegen mekaar kunnen vechten?
...

De (update) autopilot werkt samen met een van de gps'en ( ben er nog niet achter met welke van de 2 ).
dit is te merken bij naderen van een scherpe bocht op de snelweg, voordat de tesla die kan "zien" wordt de snelheid op de cc er al uitgehaald.

Bocht van A 16 naar A 20 bij Ommoord is daarvan een mooi voorbeeld. Ligt verlaagd uit het zicht maar vertraagd daarvoor al. Dit terwijl als er in de snelweg een heuvel zit ( rechte weg) hij niet vertraagd omdat "bekend is" dat de weg recht is achter de heuvel...
 
Ik stel voor dat we allemaal naar de Stores gaan, en daar overal in beginnen snuffelen.
Als ze dan vragen wat we aan het doen zijn, kunnen we zeggen dat we de spotify-update zoeken. Online krijgen we hem blijkbaar niet!:cool:

in de stores geven ze ook geen updates die nog niet officieel zijn vrijgegeven. Enkel beta tester en intern bij de service centers hebben ze de 7.1 met spotify
 
De A4... Pfff
1c35d4dd02faa974cf837fa0424f1a0a.jpg


Zoooo jammer
 
Ik weet dat over (gebrekkige) navigatie al veel is geschreven. Wat me vooral opvalt is dat Tesla Assistance geen helderheid verschaft. Ik heb meerdere printscreens verstuurd (bijvoorbeeld de hierboven genoemde A4 situatie) en men probeert me op weg te helpen, maar geen resultaat. Terwijl toch glashelder is dat er twee systemen zijn: de Google kaart en een separaat navigatiesysteem. Ik heb op 27 Jan een afspraak bij Tesla R'dam waar men zegt het kaartensysteem te gaan updaten met een USB (jaja, niet online!). Ik hoop van harte dit ik daarna een aktueel systeem heb, want zeker met de verdere toename van integrate tussen AP en navigatie is een aktueel kaartenbestand natuurlijk prio 1. Ik houd jullie op de hoogte! (of heeft iemand wellicht al een aktueel kaartenbestand?).
 
Ik weet dat over (gebrekkige) navigatie al veel is geschreven. Wat me vooral opvalt is dat Tesla Assistance geen helderheid verschaft. Ik heb meerdere printscreens verstuurd (bijvoorbeeld de hierboven genoemde A4 situatie) en men probeert me op weg te helpen, maar geen resultaat. Terwijl toch glashelder is dat er twee systemen zijn: de Google kaart en een separaat navigatiesysteem. Ik heb op 27 Jan een afspraak bij Tesla R'dam waar men zegt het kaartensysteem te gaan updaten met een USB (jaja, niet online!). Ik hoop van harte dit ik daarna een aktueel systeem heb, want zeker met de verdere toename van integrate tussen AP en navigatie is een aktueel kaartenbestand natuurlijk prio 1. Ik houd jullie op de hoogte! (of heeft iemand wellicht al een aktueel kaartenbestand?).

Je zou de eerste zijn, ook internationaal is dit nog niet voorgekomen voor zo ver ik weet. Alle kaarten zijn minimaal twee jaar oud. Maar misschien tref je iemand met een heel erge speciale USB stick....