Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Navigatie

This site may earn commission on affiliate links.
Kaartupdates vraag je best even in het SeC (mits afspraak); ze kunnen dit zelf enkel via USB pushen.

Zelf rij ik enkel via de gratis Waze app op mijn smartphone. Deze is in alle opzichten beter dan de tesla navigatie. Het is dus afwachten tot 3rd party apps toegelaten worden ofwel android auto/carplay ;-)
 
Navigate is door oude navigon database. De kaart op je IC komt ook uit navigon. Routes die daar uitkomen worden geprojecteerd op je center console. Omgekeerd wordt Google gebruikt om destination gps locaties op te vragen, die worden dan weer doorgegeven aan de navigon software. De zwakke schakel is dus de navigon.

Je ziet pas echt veel ellende als je geen 3G hebt, bijv. in het buitenland. Dan ben je afhankelijk van de database met alleen beperkte adressen van navigon.

Een update naar een recente Navigon database zou alle ellende oplossen.
 
De Navigatie loopt qua kaarten tever achter. Nieuwe wijken staan er nog niet in hier in de buurt, maar de A4 die vandaag is opgegaan zal er voorlopig ook niet komen. En dan heb je natuurlijk nog de A4 richting Antwerpen die al een jaar open is en er niet instaat. Ik heb al eerder een klacht hierover ingediend want ik krijg angstig het gevoel dat als ik mijn Tesla over 4 of 5 jaar inlever ik een auto inlever met dezelfde nav kaarten als bij aanschaf en dat is wel heel krom voor een auto die alles OTA kan doen.
 
Het is in ieder geval hopeloos ouderwets. De trends zijn crowdsourced map updates en (bijna) realtime updates.
TomTom heeft hun platform daar nu voor aangepast, die oude statische kaarten kunnen echt niet meer.

ik heb al jaren Navigon op mijn smartphone, best tevreden over.
én regelmatig updates. is overigens NU aan het updaten - op mijn smartphone hé. :wink:
 
Zo'n formulier zou Tesla moeten hebben, plus iemand die er op reageert. :)

Verder vrees ik niet dat Navigon hier veel aan kan dien, die hebben dat gewoon aan Tesla in licentie gegeven.


Ik vrees je gelijk hebt. De reactie is niet bemoedigend. Hier kopie van mail uitwisseling (best van onder naar boven lezen). Maar succes is een keuze, de aanhouder wint, etc etc. Dus ik blijf ff bijten.

Beste Bjorn,

Ten eerste dank voor je reactie en al vast fijne feestdagen gewenst.

Maar je reactie verbaast me wel een beetje. Ik heb een formulier ingevuld op de Navigon site. En de Tesla Model S is niet zozeer een toestel maar een auto die in de USA in Silicon Valley wordt geproduceerd en geldt als het technologisch meest geavanceerde voertuig op aarde op dit moment.

Hier een linkje:
https://www.teslamotors.com/nl_NL/models

Echter in schril contrast met de stand der techniek van zowel de Tesla Model S en de op jullie site zo geprezen actualiteit van de kaarten van Navigon, is het feit dat de Navigon kaarten in de Model S zwaar verouderd zijn. Dus ik ben op zoek naar de juiste updates van Navigon kaarten specifiek voor de Tesla Model S. En naar de manier om dat te doen.

Zou je alsjeblieft er voor kunnen zorgen dat mijn verzoek bij de juiste persoon van Navigon terecht komt?


Met dank en vriendelijke groet, YYYY

From: [email protected]
To: [email protected]
Subject: Re: YYYY - All - 22-12-15 0:11:31 <Q#:1000112> << Reference ID: ZZZZZZZ >>
Date: Tue, 22 Dec 2015 02:55:34 -0600

Beste Roberto Reyes,
Bedankt dat u contact heeft opgenomen met Garmin Europe.
Dit is helaas geen toestel van ons en ik adviseer u om contact met u dealer op te nemen voor updates van dit toestel. Onze excuses voor het ongemak.
Als er nog iets is waarmee ik u kan helpen, dan ben ik u uiteraard graag weer van dienst.
Als alternatief kunt u ook naar aanvullende informatie zoeken op onze website:
http://www.garmin.com/nl/support/
Help ons om de service die we u bieden te verbeteren door deel te nemen aan ons klanttevredenheidsonderzoek.
Klik hiervoor op de volgende link:
https://www.garmin.com/Feedback/se/5338925926053697https://www.garmin.com/Feedback/se/5338925926053697
Met vriendelijke groeten,
Bjorn

Garmin Europe
______________________________________________________________
PO Box 392 | Southampton | SO40 0FW | UK
T: 0808 238 0000 | F: +44 (0)23 8052 4004 |
www.garmin.co.uk
Registered office: Liberty House, Hounsdown Business Park , Southampton , SO40 9LR , UK . Registration no. 2724437 VAT Reg. No. GB568 6978 58




>> Original Message ...
>> From: [email protected]
>> To: [email protected]
>> Subject: YYYY - All - 22-12-15 0:11:31
>> Sent: 21/12/2015 23:11 PM
>>
>> Gebruiker: Mr. YYYY
>> E-mail: [email protected]
>> Onderwerp: All
>>
>> Aanvraag:
Hoe kan ik bijgewerkte kaarten in mijn Tesla Model S krijgen? How can I get update charts in my Tesla Model S? Regards, YYYY

>>
 
De Navigatie loopt qua kaarten tever achter. Nieuwe wijken staan er nog niet in hier in de buurt, maar de A4 die vandaag is opgegaan zal er voorlopig ook niet komen. En dan heb je natuurlijk nog de A4 richting Antwerpen die al een jaar open is en er niet instaat. Ik heb al eerder een klacht hierover ingediend want ik krijg angstig het gevoel dat als ik mijn Tesla over 4 of 5 jaar inlever ik een auto inlever met dezelfde nav kaarten als bij aanschaf en dat is wel heel krom voor een auto die alles OTA kan doen.

Bedoel je het stuk naar Bergen-op-Zoom. Vorige week met mijn Tesla naar Rotterdam gereden en de meest rare dingen meegemaakt. Terugweg zelf koppig gekozen voor dat stuk en zelfs de TACC ging dan soms plots vertragen omdat op de touchscreen het wel al aan snelweg was, maar op de console zag je hem flippen.

Ben ik dus correct dat er eigenlijk twee GPS-systemen zijn die tegen mekaar kunnen vechten?

- - - Updated - - -

Kaartupdates vraag je best even in het SeC (mits afspraak); ze kunnen dit zelf enkel via USB pushen.

Zelf rij ik enkel via de gratis Waze app op mijn smartphone. Deze is in alle opzichten beter dan de tesla navigatie. Het is dus afwachten tot 3rd party apps toegelaten worden ofwel android auto/carplay ;-)

Daar zit ik ook op te wachten: Waze als eenduidige GPS op de Tesla...