Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Navigatie

This site may earn commission on affiliate links.
Jammer dat de routeplanner zo matig is. Uur stilgestaan voor de Gotthard. Geen alternatieve route voorgesteld, geen waarschuwingen, de file niet zichtbaar op het scherm. Kan dan nog zo mooi zijn vormgegeven, praktisch is het niet.
Je kunt instellen na hoeveel besparingstijd hij een alternatieve route berekent, Indien deze bij jouw nu op bv 15 minuten staat dan kan het best zijn dat er geen alternatieven op dat moment zijn die minder vertraging dan 45 minuten opleveren. Gelukkig hangen er tussen Como en de Gothard wel 6 grote matrixborden waar met tekst de wachttijden op staan voor de tunnel en daar wordt ook een alternatief aangeboden via de pass of Bernandinotunnel of Bernhardtunnel (dure tol tunnel) dus volledig verrast aansluiten in de file is niet nodig ;)
 
Je kunt instellen na hoeveel besparingstijd hij een alternatieve route berekent, Indien deze bij jouw nu op bv 15 minuten staat dan kan het best zijn dat er geen alternatieven op dat moment zijn die minder vertraging dan 45 minuten opleveren. Gelukkig hangen er tussen Como en de Gothard wel 6 grote matrixborden waar met tekst de wachttijden op staan voor de tunnel en daar wordt ook een alternatief aangeboden via de pass of Bernandinotunnel of Bernhardtunnel (dure tol tunnel) dus volledig verrast aansluiten in de file is niet nodig ;)
Ingesteld op 10 minuten. Sowieso heb ik de app. Vind het erg amateuristisch.
 
Had bij Tesla melding gemaakt dat mijn 'Thuis' ook volledig verkeerd staat op de navigatie. Ze zeiden me dat ik hiervoor langs moest komen om de kaarten te updaten. Zou +-3u duren en gaat niet OTA.

Heb nog geen afspraak hiervoor gemaakt.
De goedkoopste TomTom kan dit allemaal aan. In een auto van bijna een ton wordt het wat lastiger. Volgende keer maar via internet navigeren.
 
Ik heb op zwarte zaterdag gereden, via Oostenrijk naar Italie. Via niet altijd voor de hand liggende routes, maar werkelijk geen file gezien! Keurig omgeleid. Vreemd, maar ik ben juist tevreden.....:cool:
Hier sluit ik mij volledig bij aan! Paar duizend km's door Scandinavië gereden en ik heb de navi niet op één fout kunnen betrappen. Keurig netjes voor de SUC's uitgekomen, zinvolle omleidingen om files heen, redelijk snel alternatieve routes... Nee, ik ben heel blij met de (nieuwe) navi!
 
Ik heb op zwarte zaterdag gereden, via Oostenrijk naar Italie. Via niet altijd voor de hand liggende routes, maar werkelijk geen file gezien! Keurig omgeleid. Vreemd, maar ik ben juist tevreden.....:cool:
Zolang je geen file ziet ben je tevreden. Wacht maar eens als je er midden in zit. Nu is in Zwitserland de keuze beperkt: je gaat erin staan, je neemt de pas of je rijdt via san bernardino. Helaas helpt deze planner je niet.
 
Je kunt instellen na hoeveel besparingstijd hij een alternatieve route berekent,

Enkele weken geleden heb ik software 2018.26.3 gekregen en vrij snel daarna kreeg ik de "grijze" kaart. Rechtsonder staat Tesla Beta navigation, dus ik neem aan dat ik de nieuwste versie van de navigatie heb.
Maar ik zie hierboven dat je een besparingstijd kan instellen en heb ook eerder iets gelezen over het instellen van online routecalculatie. Maar waar kun je die instellingen maken??

Sinds de update heb ik op het grote scherm geen of incomplete kaarten. Op het kleine display staat wel de normale aanwijzing met onderliggende kaart. Als je de kaart vergroot/verkleint krijg je soms wel weer delen te zien. Ik heb gelezen dat dat een bug in de navigatie zou zijn.
Vraag: heeft die kaart op het grote scherm technisch gezien eigenlijk wel iets te maken met de navigatie(kaarten)? Anders gesteld: als die kaart op het midden scherm er niet is, komt dat dan doordat de navigatiekaarten niet zijn geladen, of komt dat doordat op dat moment Google maps de kaart niet kan laden via de Wifi/mobiele verbinding? Is er ergens een beschrijving van hoe die twee kaartsystemen samenwerken?
 
Enkele weken geleden heb ik software 2018.26.3 gekregen en vrij snel daarna kreeg ik de "grijze" kaart. Rechtsonder staat Tesla Beta navigation, dus ik neem aan dat ik de nieuwste versie van de navigatie heb.
Maar ik zie hierboven dat je een besparingstijd kan instellen en heb ook eerder iets gelezen over het instellen van online routecalculatie. Maar waar kun je die instellingen maken??

Sinds de update heb ik op het grote scherm geen of incomplete kaarten. Op het kleine display staat wel de normale aanwijzing met onderliggende kaart. Als je de kaart vergroot/verkleint krijg je soms wel weer delen te zien. Ik heb gelezen dat dat een bug in de navigatie zou zijn.
Vraag: heeft die kaart op het grote scherm technisch gezien eigenlijk wel iets te maken met de navigatie(kaarten)? Anders gesteld: als die kaart op het midden scherm er niet is, komt dat dan doordat de navigatiekaarten niet zijn geladen, of komt dat doordat op dat moment Google maps de kaart niet kan laden via de Wifi/mobiele verbinding? Is er ergens een beschrijving van hoe die twee kaartsystemen samenwerken?
Je hebt erg recente firmware met 2018.26.3 Daarin zit een nieuwe variant voor het afbeelden van Google maps op het middenscherm.
Je hebt nog de oude navigatiekaarten met de oude navigatiesoftware.

Nog even geduld tot de nieuwe navigatiesoftware en -kaarten zijn gedownload, uitgepakt en geïnstalleerd. Dat is uitsluitend door Tesla te versnellen, zelf kun je niet meer doen dan de auto op een goede wifiverbinding aansluiten.
 
Enkele weken geleden heb ik software 2018.26.3 gekregen en vrij snel daarna kreeg ik de "grijze" kaart. Rechtsonder staat Tesla Beta navigation, dus ik neem aan dat ik de nieuwste versie van de navigatie heb.
Maar ik zie hierboven dat je een besparingstijd kan instellen en heb ook eerder iets gelezen over het instellen van online routecalculatie. Maar waar kun je die instellingen maken??

Sinds de update heb ik op het grote scherm geen of incomplete kaarten. Op het kleine display staat wel de normale aanwijzing met onderliggende kaart. Als je de kaart vergroot/verkleint krijg je soms wel weer delen te zien. Ik heb gelezen dat dat een bug in de navigatie zou zijn.
Vraag: heeft die kaart op het grote scherm technisch gezien eigenlijk wel iets te maken met de navigatie(kaarten)? Anders gesteld: als die kaart op het midden scherm er niet is, komt dat dan doordat de navigatiekaarten niet zijn geladen, of komt dat doordat op dat moment Google maps de kaart niet kan laden via de Wifi/mobiele verbinding? Is er ergens een beschrijving van hoe die twee kaartsystemen samenwerken?
Uit mijn hoofd: controls settings apps
 
Je hebt erg recente firmware met 2018.26.3 Daarin zit een nieuwe variant voor het afbeelden van Google maps op het middenscherm.
Je hebt nog de oude navigatiekaarten met de oude navigatiesoftware.

Nog even geduld tot de nieuwe navigatiesoftware en -kaarten zijn gedownload, uitgepakt en geïnstalleerd. Dat is uitsluitend door Tesla te versnellen, zelf kun je niet meer doen dan de auto op een goede wifiverbinding aansluiten.

Bij mij is ie al weken geleden via 3G vrolijk binnengekomen.

Vinkje bij online routing aan en 10 minuten opgegeven voor re-routing.

Wat mij betreft beste en snelste navigatie ooit. Kan geen TomTom tegenop.

Routeplanning via agenda.

Flitsers via Tesla Waze.
 
De goedkoopste TomTom kan dit allemaal aan. In een auto van bijna een ton wordt het wat lastiger. Volgende keer maar via internet navigeren.
Ik vermoed dat jouw ‘limburg’ nederlands limburg is. Anders zou ‘via internet’ in Zwitserland onbetaalbaar zijn.
Ik werk momenteel samen met een paar Nederlandse collega’s in Zwitserland. Zij betalen 1ct per Mb. Ik betaal 2,47€ of bijna 250 keer zo veel. Lang leve een verenigd Europa.
 
Ik vermoed dat jouw ‘limburg’ nederlands limburg is. Anders zou ‘via internet’ in Zwitserland onbetaalbaar zijn.
Ik werk momenteel samen met een paar Nederlandse collega’s in Zwitserland. Zij betalen 1ct per Mb. Ik betaal 2,47€ of bijna 250 keer zo veel. Lang leve een verenigd Europa.
Nederlands Limburg ja. Mijn werkgever heeft bij Vodafone een onbeperkte bel- en internetbundel afgesloten, waar ook ter wereld. Fair use policy.
Daarnaast beschouwt een aantal operators Zwitserland ook als EU land.