Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Navigatie

This site may earn commission on affiliate links.
0E10F5C4-361A-4694-B255-BE23032FE2EB.png

Van de week kreeg ik deze route voor gesteld. Wij vertrekken van zuid naar noord. Deze bevat nog al wat fouten. Hij laat je veel te veel km omrijden. Na een tijdje zag hij ook dat de rode route ongeveer 50 min sneller was. Verder wil hij me in Steg (A) laten laden en daarna weer terug laten rijden nadat ik dan al 2 SuC ben tegen gekomen.
 
  • Funny
Reactions: Basvdpoel
View attachment 284202
Van de week kreeg ik deze route voor gesteld. Wij vertrekken van zuid naar noord. Deze bevat nog al wat fouten. Hij laat je veel te veel km omrijden. Na een tijdje zag hij ook dat de rode route ongeveer 50 min sneller was. Verder wil hij me in Steg (A) laten laden en daarna weer terug laten rijden nadat ik dan al 2 SuC ben tegen gekomen.
Zolang hij me niet fatsoenlijk van A’dam naar mijn huis in Utrecht kan brengen verbaast dit me niets.
 
Kan niet wachten op de nieuwe navigatie, afgelopen reis naar Oostenrijk was een drama met de navigatie. Duurde eerst al lang voordat ie een route had berekend (was naar Ingolstadt). Na een half uurtje gaat ie herberekenen / Initialiseren net zolang tot ie vast loopt. Ook het scherm achter het stuur loopt dan vast. Een reset geeft dan tijdelijk een oplossing maar uiteindelijk weer hetzelfde probleem.
 
Kan niet wachten op de nieuwe navigatie, afgelopen reis naar Oostenrijk was een drama met de navigatie. Duurde eerst al lang voordat ie een route had berekend (was naar Ingolstadt). Na een half uurtje gaat ie herberekenen / Initialiseren net zolang tot ie vast loopt. Ook het scherm achter het stuur loopt dan vast. Een reset geeft dan tijdelijk een oplossing maar uiteindelijk weer hetzelfde probleem.
Als ik zelf de weg niet goed weet, zit mijn iPhone met Waze altijd naast het grote scherm.
Mijn zoon reed vrijdag naar Oostenrijk en werd onderweg regelmatig over geitenpaden gestuurd. Hij stuurde me een foto en vermeldde daarbij dat ie hier wel 100 km/u mocht rijden :confused:

1.jpg
 
Natuurlijk zou nieuwe navigatie welkom zijn, maar dat is nogal een dingetje (grin).

Ik zou eerlijk gezegd al erg blij zijn met regelmatige kaartupdates voor de Garmin. Dat zou redelijk eenvoudig moeten zijn. Enige nadeel zou kunnen zijn (ik ken contract Tesla Garmin niet) de prijs....
 
Natuurlijk zou nieuwe navigatie welkom zijn, maar dat is nogal een dingetje (grin).

Ik zou eerlijk gezegd al erg blij zijn met regelmatige kaartupdates voor de Garmin. Dat zou redelijk eenvoudig moeten zijn. Enige nadeel zou kunnen zijn (ik ken contract Tesla Garmin niet) de prijs....
De bottleneck bij het updaten van de kaarten is de prijs van het versturen van heel veel terabytes aan data. Daarom moeten ze daar zuinig mee omspringen. Garmin heeft geen feature om compacte diffs te downloaden. Het is alles of niets.
 
Daar zijn oplossingen voor te bedenken. Je zou ze bij alle SC lokaal kunnen neerzetten en dat je dan langsrijdt en via wifi kan downloaden.

Sowieso komen kaart updates toch alleen via wifi? Als Microsoft grote updates kan uitrollen, zou Tesla dat ook moeten kunnen.