Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Navigatie

This site may earn commission on affiliate links.
Vroegah, toen de consumenten-gps-en nog in hun kinderschoenen stonden, duurde het na een verplaatsing over meerdere honderden kilometers zonder fix altijd even voordat de kaart van de satellieten weer op to date was. Een half uur niet van plek veranderen gaf de gps tijd om de interne boekhouding weer op orde te brengen.

Je Tesla heeft meerdere kilometers in een stalen gevangenis gezeten. Lange tijd geen fix. Daar wordt elke gps ongelukkig van.

Dus áls je een SuC vindt zal na het laden de gps ook weer tot je dienst zijn schat ik in.
 
Kun je niet even snel in Stockholm terecht bij een service center? Kanalvägen 16, 194 61 Upplands Väsby, Zweden
Dank voor het meedenken. Ben inmiddels al te ver van stockholm. Misschien is Malmö een optie. Hoewel ik twijfel met twee kinderen (1 en 3) en de oppas (16) achterin. We reizen in een week op-en-neer naar Finland en zitten dus al hele dagen in de auto. Een stop bij een SeC zal zomaar een tot drie uur extra reis- en wachttijd betekenen. Met de vraag of het iets oplevert. Ik heb Tesla telefonisch dus gevraagd om een goede inschatting te maken of ze het daar kunnen fixen. Dat laten ze me straks nog weten.
 
  • Like
Reactions: SeBsZ
Vroegah, toen de consumenten-gps-en nog in hun kinderschoenen stonden, duurde het na een verplaatsing over meerdere honderden kilometers zonder fix altijd even voordat de kaart van de satellieten weer op to date was. Een half uur niet van plek veranderen gaf de gps tijd om de interne boekhouding weer op orde te brengen.
Dus als je een SuC vindt zal na het laden de gps ook weer tot je dienst zijn.
Thnx. Ik heb al 20 minuten bij een SuC gestaan en bij deze sta ik een uur. Hopelijk pakt ie em zo dan.
 
Een uur geleden kwam ik met de boot vanuit Finland aan in Stockholm. Mijn navigatie is achter gebleven in Finland. Ik rijd volgens mijn navigatie al een uur dwars door meren, bergen, etc. in Finland. Vrij irritant, want ik heb em hard nodig om mijn route met superchargers te berekenen op weg naar Denemarken. Los van het feit dat ik het diep triest vind dat een auto in deze prijsklasse niet in staat is om te weten waar ie zich bevindt.

Meerde harde resets gedaan, zowel rijdend als stilstaand. Zijn er nog andere opties om uit te voeren?
Tijdelijk even telefoon met Abetterrouteplanner.
 
Dank voor het meedenken. Ben inmiddels al te ver van stockholm. Misschien is Malmö een optie. Hoewel ik twijfel met twee kinderen (1 en 3) en de oppas (16) achterin. We reizen in een week op-en-neer naar Finland en zitten dus al hele dagen in de auto. Een stop bij een SeC zal zomaar een tot drie uur extra reis- en wachttijd betekenen. Met de vraag of het iets oplevert. Ik heb Tesla telefonisch dus gevraagd om een goede inschatting te maken of ze het daar kunnen fixen. Dat laten ze me straks nog weten.
Herkenbaar, had ik ook toen ik in Oslo en Hirtshals van de boot afreed. Duurde even (Oslo minuutje of 5, Hirtshals nog korter) voordat het GPS terug was. Wat shthpnz zegt: vroeger duurde het soms eindeloos. Ik denk dat even stilstaan (in 'vrij' veld, geen hoge bebouwing om je heen) kan helpen.
 
Heb dat laatst ook gehad, auto stond in ondergrondse (of eigenlijk onderwaterse..) parkeergarage gestaan. GPS reageerde niet meer, later die avond (auto had denk 3 uur stil gestaan) pakte de GPS 'm weer op. Was éénmalig...auto staat iedere dag onder water maar laatste tijd dus geen problemen meer.
 
upload_2018-8-6_17-12-23.png
 
Volgens mij heeft de nav ook last van de warmte. Nu een keer of 5 in 2 dagen tijd dat hij alle dienst weigert bij nieuwe adressen opzoeken. Bestaande bestemmingen gaat wel goed dan.
Dat lijkt me inherent aan het principe van centrale online routeberekening. Reeds eerder gedane acties bevinden zich in de cache van de auto en de nieuwe worden online opgezocht. De daarvoor benodigde centrale capaciteit is m.i. nog in opbouw en zal dus wat horten en stoten in de snelheid laten zien. Vandaar ook de in tijd en locatie gespreide transitie naar de nieuwere, on-line routeberekening.
 
Na een paar weken met de nieuwe navigatie heb ik toch sterk de indruk dat de nieuwe navigatie veel beter in de software van de Tesla is ‘ingepast’.
Had ik bij de oude Navigon navigatie veel last van vollopen geheugen (denk ik), met als gevolg een niet werkende Spotify of Tunein e.d., loopt alles nu soepeler.
Ik heb al een behoorlijke tijd niet meer hoeven resetten. Zoals het hoort! :)

Zucht.... toch iets te vroeg gejuicht.
Gisteravond was de combi spotify, internet en navigatie hem weer wat teveel.
Dus vastloper van internet. :(
 
Uiteindelijk ben ik bij het SeC in Malmö geweest waar zij mij, in tegenstelling tot het telefonisch contat met SeC Tilburg, wél wilden en konden helpen. Er was een harde reset nodig, in totaal was ze toch nog een half uur bezig. Fijn dat ze me daar konden helpen, reed daarna een stuk fijner. Ook de Autopilot deed het eerder niet, omdat de auto steeds dacht op 50 km/u wegen te zijn.
 
Nou, weet niet of dit al gemeld is (heb bug report gedaan) maar met de nieuwe navigatie gaat het ook in Urmond SuC mis. Ik was niet de enige, een matgrijze Model X was ook verkeerd gereden. De navigatie stuurt je niet het Van der Valk terrein op maar zet je achter het hek bij de SuC af, net buiten de VdV. Je moet dan nog een stukje omrijden om toch de goeie ingang te pakken.
 
Kan je het starten/downloaden van de nieuwe navigatie ook zelf initiëren? Ik zit al even op 2018.26.2 maar de nieuwe navigatie update blijft maar uit... auto is continu net Wifi verbonden, dus dat zou het niet moeten zijn.
 
Nou, weet niet of dit al gemeld is (heb bug report gedaan) maar met de nieuwe navigatie gaat het ook in Urmond SuC mis. Ik was niet de enige, een matgrijze Model X was ook verkeerd gereden. De navigatie stuurt je niet het Van der Valk terrein op maar zet je achter het hek bij de SuC af, net buiten de VdV. Je moet dan nog een stukje omrijden om toch de goeie ingang te pakken.
Klopt, valt mij trouwens bij meer (alle?) SuC’s op dat navi niet correct of op z’n minst compleet is. In binnen- en buitenland: navi stopt ermee (bestemming bereikt) en laatste traject mag je zelf zoeken. (Breukelen stopt bij mij al op de A2, voor de afslag!).
 
  • Like
Reactions: SeBsZ