Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Navigatie

This site may earn commission on affiliate links.
Is er ergens een voorbeeld te zien hoe die nieuwe navigatie er uit moet zien? Of kan ik ergens de versie terug vinden?
Ook: zijn waterpartijen grijs: de nieuwe kaarten, blauw: oude kaarten. Maar als je de nieuwe kaarten hebt, hoef je de nieuwe nav nog niet te hebben. Dat is een software update. Je krijgt daar een melding van op je scherm. En daarna wil je die vrouwenstem hééél snel kwijt...;)
 
  • Like
Reactions: FairFrank
Ik heb mijn Tesla pas 2 weken dus ik ken alleen de nieuwe navigatie. Wat me bij de navigatie is opgevallen is dat als ik voor de tweede keer een instructie, om bijvoorbeeld een afslag te nemen, krijg dat deze instructie veel te laat wordt gegeven. De uitvoegstrook is al afgelopen en dan pas komt de instructie.

Is dit normaal?
 
Ik heb mijn Tesla pas 2 weken dus ik ken alleen de nieuwe navigatie. Wat me bij de navigatie is opgevallen is dat als ik voor de tweede keer een instructie, om bijvoorbeeld een afslag te nemen, krijg dat deze instructie veel te laat wordt gegeven. De uitvoegstrook is al afgelopen en dan pas komt de instructie.

Is dit normaal?
Dan rijd je waarschijnijk veel te snel :) Komt vaker voor bij nieuwe eigenaren....
Serieus: ik herken het zelf niet

Edit: ik realiseer me nu dat je waarschijnlijk de gesproken instructie bedoelt. Die heb ik vanaf dag 1 uit staan dus op dat punt weet ik het niet
 
  • Funny
Reactions: grommelsch
Ik heb mijn Tesla pas 2 weken dus ik ken alleen de nieuwe navigatie. Wat me bij de navigatie is opgevallen is dat als ik voor de tweede keer een instructie, om bijvoorbeeld een afslag te nemen, krijg dat deze instructie veel te laat wordt gegeven. De uitvoegstrook is al afgelopen en dan pas komt de instructie.

Is dit normaal?
Ik mistte maandag de afslag naar een SuC op een tolweg...
 
Ik merk de laatste tijd dat de kaart op het grote scherm vaak uitziet als een grijs Excelwerkblad met een rood pijltje. Het cluster geeft gelukkig wel de juiste weergave. Kwestie van resetten, of is mijn MCU nu echt aan het aftakelen? (Ik heb al wat gele “versierselen” in het scherm zitten)
 
Gistervond laat wilde ik vanuit de Beneluxtunnel komend in de noordelijke richting de A4 op rijden richting Den Haag - Amsterdam.
Hoewel ik hem eigenlijk niet nodig had, stond de navigatie aan.
Tot mijn verbazing gaf deze aan dat ik niet de nieuwere A4 richting Den Haag moest volgen, maar via Kleinpolderplein de A13 naar het noorden moest gaan nemen. En dat is een omweg, terwijl de A4 op het scherm mooi groen gekleurd stond te lokken.
Toch maar voor de gein het navigatie-advies opgevolgd.
En wat zag ik toen ik in de buurt van Den Haag kwam: de weg die ik oorspronkelijk had willen nemen was daar afgesloten.
Waarschijnlijk was ik er door omleidingen natuurlijk ook wel gekomen, maar nu kon ik prima en vlot doorrijden. :cool::)
Enig punt van kritiek: op de navigatie stond het bij de afsluiting door langzamer rijdend verkeer slechts oranje gekleurd; op Waze was te zien dat de weg afgesloten was. Zou handig zijn als dat ook bij de navigatie van de Tesla te zien zou zijn.:rolleyes:
 
  • Like
Reactions: MarcelS
Ik heb mijn Tesla pas 2 weken dus ik ken alleen de nieuwe navigatie. Wat me bij de navigatie is opgevallen is dat als ik voor de tweede keer een instructie, om bijvoorbeeld een afslag te nemen, krijg dat deze instructie veel te laat wordt gegeven. De uitvoegstrook is al afgelopen en dan pas komt de instructie.

Is dit normaal?

Ik ervaar dit het zelfde, maar was pas opgevallen na update .26, voor nu in italie merk ik dit als soms heel vervelend, zeker als ik net te laat ben. Misschien is dit bij update .28 ( stond gisterenavond klaar) weer opgelost.
 
Is er ergens een voorbeeld te zien hoe die nieuwe navigatie er uit moet zien? Of kan ik ergens de versie terug vinden?
Een misschien antwoord: In de rechteronderhoek staat bij mij (nieuwe versie) BETA. Is dat een aanwijzing dat het de nieuwe versie betreft, of was de vorige versie ook beta?
 

Attachments

  • Nav.JPG
    Nav.JPG
    110.8 KB · Views: 53
Het antwoord op deze vraag is nu toch wel een keer of 10 gegeven in dit draadje hoor..
1. Heb je een vrouwenstem: nieuwe nav
2. Heb je de optie online routing in control -> settings -> app -> nav: nieuwe navigatie
3. Kleuren van de kaart in grote scherm zeggen niets.
4. Nieuwe navi in instrumentencluster ziet er duidelijk anders uit dan oude nav.
 
  • Like
Reactions: robertvg