Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nederlandse rij impressies Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Handig om een overzicht te hebben.
Telt een verslag van een proefrit ook mee?

Proefrit in de Tesla Model 3 - Teslafacts

Leuk verslag!

En een nieuwtje, ten minste voor mij dan, :

Dit zijn de Europese versies, zoals we die straks zelf ook kunnen aanschaffen. Dus met de CCS laadaansluiting, het mistachterlicht (gewoon netjes verwerkt in de overige lampunits, je ziet er niks van) en het verplichte fysieke knopje voor het doen van een noodoproep.

Dit model heeft dus één fysiek knopje meer dan de Amerikaanse Model 3. In een auto die zo minimalistisch is, is een extra knopje natuurlijk al heel wat. Nu zit deze extra knop naast het knopje voor de alarmlichten die in het plafond boven je middenspiegel zit.
 
Leuk verslag!

En een nieuwtje, ten minste voor mij dan, :

Dit zijn de Europese versies, zoals we die straks zelf ook kunnen aanschaffen. Dus met de CCS laadaansluiting, het mistachterlicht (gewoon netjes verwerkt in de overige lampunits, je ziet er niks van) en het verplichte fysieke knopje voor het doen van een noodoproep.

Dit model heeft dus één fysiek knopje meer dan de Amerikaanse Model 3. In een auto die zo minimalistisch is, is een extra knopje natuurlijk al heel wat. Nu zit deze extra knop naast het knopje voor de alarmlichten die in het plafond boven je middenspiegel zit.
Waar zit dat verplichte knopje dan in de MS?
 
Dit topic is wat stil, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de eerste rij-ervaringen met de standaard AWD (non-P). Degene die 'm al hebben: hoe bevalt deze en als je een proefrit hebt gemaakt met de Performance versie, zijn er grote verschillen in rij-eigenschap. Hoe is de acceleratie van de non-P AWD? Hoe is de afwerking van de EU modellen (kwaliteit van de lak, gaps tussen de panelen en dat soort ongein)? Kwaliteit van de stoelen, de audio installatie? Kortom: laat die rij-ervaringen en eerste indrukken maar komen ...
 
Dit topic is wat stil, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de eerste rij-ervaringen met de standaard AWD (non-P). Degene die 'm al hebben: hoe bevalt deze en als je een proefrit hebt gemaakt met de Performance versie, zijn er grote verschillen in rij-eigenschap. Hoe is de acceleratie van de non-P AWD? Hoe is de afwerking van de EU modellen (kwaliteit van de lak, gaps tussen de panelen en dat soort ongein)? Kwaliteit van de stoelen, de audio installatie? Kortom: laat die rij-ervaringen en eerste indrukken maar komen ...

Ik zou je graag willen helpen, maar ik ben niet zo’n coureur dat ik nou echt goed verschillen kan benoemen tussen diverse uitvoeringen.
Acceleratie is sneller dan mijn oude S85 uiteraard. En de Model 3 voelt wat strakker/scherper/directer/zenuwachtiger dan de S. Niet per se beter voor mijn smaak, maar anders.
Afwerking (binnen en buiten) vind ik er prima uitzien, maar ben niet iemand die met een schuifmaat de naden gaat langslopen. :D
Het minimalistische interieur vind ik echt heerlijk zen. Moet nog wel wennen aan maar 1 display, want ik monitor altijd graag alles tegelijk tijdens het rijden (verbruik, bandenspanning, weer, navigatie etc.) dus dat is nu wat meer kiezen.
 
Ik ben zelf overigens het meest benieuwd naar het verbruik, maar dat is moeilijk te zeggen aan de hand van een paar niet representatieve ritjes. Zeker met de wind nu. Ik denk dat ik daar na een week op en meer naar werk rijden op mijn vaste route een beter beeld van heb.
 
  • Like
Reactions: Michel3
Jaja, druk druk druk nu. Ik ben er aan begonnen maar krijg zo bezoek en moest wat nieuwe model 3 eigenaren helpen met superchargen in Eindhoven (en een hoop andere dingen ;)). Niet iedereen zit op dit forum wordt me wel duidelijk!
 
  • Like
Reactions: Michel3
Een tijdje geen auto video's van hem gezien maar ik kon ze altijd wel erg waarderen.

Cookies op AD.nl | AD.nl

Citaat: “Elon Musk beloofde ooit dat dit de betaalbare Tesla moest worden. Dat valt tegen. De prijs van de Model 3 Long Range (WLTP-rijbereik 544 km) begint bij €58.800.”

Dat is weer typisch AD. Of typisch autojournalisten. Of typisch Werner Budding (ex-Autovisie). Het klopt wel wat hij zegt, maar waarom dan niet ook erbij vermelden dat er goedkopere versies aankomen (waarvan er eentje al daadwerkelijk wordt geleverd in de VS)? Gaat het nou om je lezers informeren of gaat het om ‘kijk mij eens kritisch zijn’?
 
ben heel benieuwd naar je impressie en je vergelijking met de P (als je die gereden hebt) zit nog een beetje in dubio awd meer comfort, of performance voor de eeh tja, performance :)
Geen performance gereden, maar ik zie niet waarom je NOG sneller zou moeten gaan. Maar als je snelle auto's gewend bent... Dan is het misschien anders.