Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nederlandse rij impressies Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Citaat: “Elon Musk beloofde ooit dat dit de betaalbare Tesla moest worden. Dat valt tegen. De prijs van de Model 3 Long Range (WLTP-rijbereik 544 km) begint bij €58.800.”

Dat is weer typisch AD. Of typisch autojournalisten. Of typisch Werner Budding (ex-Autovisie). Het klopt wel wat hij zegt, maar waarom dan niet ook erbij vermelden dat er goedkopere versies aankomen (waarvan er eentje al daadwerkelijk wordt geleverd in de VS)? Gaat het nou om je lezers informeren of gaat het om ‘kijk mij eens kritisch zijn’?

Zuurgraad van de NL-pers is gewoon erg hoog... VK kan er ook wat van.
Wanneer zie je nu eens een artikel over het enorme succes van Musk? Nee, we gaan een foto plaatsen van een joint "rokende" CEO. Ik lees tegenwoordig liever The Guardian - wat een kwaliteitsverschil!
 
Citaat: “Elon Musk beloofde ooit dat dit de betaalbare Tesla moest worden. Dat valt tegen. De prijs van de Model 3 Long Range (WLTP-rijbereik 544 km) begint bij €58.800.”

Dat is weer typisch AD. Of typisch autojournalisten. Of typisch Werner Budding (ex-Autovisie). Het klopt wel wat hij zegt, maar waarom dan niet ook erbij vermelden dat er goedkopere versies aankomen (waarvan er eentje al daadwerkelijk wordt geleverd in de VS)? Gaat het nou om je lezers informeren of gaat het om ‘kijk mij eens kritisch zijn’?

Je moet wel even de video dan helemaal af kijken/luisteren voordat je kritiek geeft.
Hij noemt zowel de MR als SR uitvoering inclusief de verwachte prijzen die daar aan hangen.
 
Zuurgraad van de NL-pers is gewoon erg hoog... VK kan er ook wat van.
Wanneer zie je nu eens een artikel over het enorme succes van Musk? Nee, we gaan een foto plaatsen van een joint "rokende" CEO. Ik lees tegenwoordig liever The Guardian - wat een kwaliteitsverschil!

Heb jij de video van AD wel helemaal gezien? Vond je het echt zo zuur?
Ik zeker niet en de andere video's waren ook zeker niet zuur.
 
Je moet wel even de video dan helemaal af kijken/luisteren voordat je kritiek geeft.
Hij noemt zowel de MR als SR uitvoering inclusief de verwachte prijzen die daar aan hangen.

Ik reageerde op het verhaal, zoals dat ook een paar dagen geleden al in de papieren krant stond. Dat er nog ‘kleine lettertjes’ in de video staan, doet wat mij betreft niet af aan de onvolledige info die prominent vooraan in het artikel staat.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Ik reageerde op het verhaal, zoals dat ook een paar dagen geleden al in de papieren krant stond. Dat er nog ‘kleine lettertjes’ in de video staan, doet wat mij betreft niet af aan de onvolledige info die prominent vooraan in het artikel staat.

In mijn post waar jij op replyed, refereer ik naar de video.
Maar ook in het verhaal daaronder worden de MR en SR gewoon genoemd, inclusief prijzen.
 
@He
Heb jij de video van AD wel helemaal gezien? Vond je het echt zo zuur?
Ik zeker niet en de andere video's waren ook zeker niet zuur.

Niet echt zuur, maar wat ik wel bedenkelijk vond was dat momentje dat Werner neemt voor de binnenkant van de kofferbak: dat zou er bij Audi niet doorheen komen. Tjongejongejonge..... de binnenzijde van de kofferbak; daar kijkt toch alleen het slachtoffer van een ontvoering tegenaan. Iemand plannen?
 
Dit topic is wat stil, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de eerste rij-ervaringen met de standaard AWD (non-P). Degene die 'm al hebben: hoe bevalt deze en als je een proefrit hebt gemaakt met de Performance versie, zijn er grote verschillen in rij-eigenschap. Hoe is de acceleratie van de non-P AWD? Hoe is de afwerking van de EU modellen (kwaliteit van de lak, gaps tussen de panelen en dat soort ongein)? Kwaliteit van de stoelen, de audio installatie? Kortom: laat die rij-ervaringen en eerste indrukken maar komen ...
Nu lees ik dit verzoek pas, ik zal iets meer uitwijden.

Ik kom van een 2014 clio estate diesel dus tja, een vertekend beeld wellicht, maar hoe dit ding accelereert en zich in de bochten vastgrijpt is onbegrijpelijk.
Je moet het echt zelf ervaren. Dit zal vast met rollende ogen gelezen worden door S/X rijders, maar dit is mijn ervaring als relatieve leek. De auto doet precies, maar dan ook precies wat je wil. Tekenend voor de ervaring is het feit dat het heel veel uit maakt of je het pedaal rustig indrukt (binnen 1 sec) van 0-80 of ineens erop stampt. Bij een fossiel maakt het niet echt uit, het koppel zit gewoon aan de limiet totdat je snelheid maakt. Als ik nu "geleidelijk" accelereer gaat het snel, heel snel. Maar je merkt dat de auto meer wil. Trap het pedaal vol overgave in en hij blaast em er uit! (technische term). Dan voel je gewoon hoe graag ie die accu leeg wil maken als je op 90% SoC zit.
Rotondes zijn helemaal geweldig, zolang er niemand in de buurt zit en als je geen passagiers hebt.
En dat alles met alleen een spaceship "zooeemmm" als geluid.

Wat betreft range, ik ben tevreden met de average wh/100km als ik terug kijk op de grafieken. Met de wind van de afgelopen dagen is het lastig in te schatten maar voor meer dan 180wh/km moet je echt heel erg hard je best doen op de snelweg. De zomerbanden zullen enorm helpen wat dat betreft. Als je een beetje slim rijdt (niet 140km/h tegen de sterke wind in) kan je denk ik in het platte Nederland goed 165wh/km verwachten onder ietwat gunstige omstandigheden gedurende de gemiddelde woon-werk rit.

Het viel me wel op dat de mechanische rem vrij hard ingetrapt mag worden om tot stilstand te komen. Het zal wel komen omdat de regen zo goed werkt en dat een vertekend beeld geeft, en omdat de auto stiekem heel zwaar is ook al voelt dat niet zo als je de motoren gebruikt.

Er zijn nog veel meer dingen over te zeggen maar uiteindelijk moet je er gewoon lekker zelf in rijden en ik hoop dat dat voor andere vroege reserverings houders ook heel binnenkort zal gebeuren!
 
Last edited:
Nu lees ik dit verzoek pas, ik zal iets meer uitwijden.

Ik kom van een 2014 clio estate diesel dus tja, een vertekend beeld wellicht, maar hoe dit ding accelereert en zich in de bochten vastgrijpt is onbegrijpelijk.
Je moet het echt zelf ervaren. Dit zal vast met rollende ogen gelezen worden door S/X rijders, maar dit is mijn ervaring als relatieve leek. De auto doet precies, maar dan ook precies wat je wil. Tekenend voor de ervaring is het feit dat het heel veel uit maakt of je het pedaal rustig indrukt (binnen 1 sec) van 0-80 of ineens erop stampt. Bij een fossiel maakt het niet echt uit, het koppel zit gewoon aan de limiet totdat je snelheid maakt. Als ik nu "geleidelijk" accelereer gaat het snel, heel snel. Maar je merkt dat de auto meer wil. Trap het pedaal vol overgave in en hij blaast em er uit! (technische term). Dan voel je gewoon hoe graag ie die accu leeg wil maken als je op 90% SoC zit.
Rotondes zijn helemaal geweldig, zolang er niemand in de buurt zit en als je geen passagiers hebt.
En dat alles met alleen een spaceship "zooeemmm" als geluid.

Wat betreft range, ik ben tevreden met de average wh/100km als ik terug kijk op de grafieken. Met de wind van de afgelopen dagen is het lastig in te schatten maar voor meer dan 180wh/km moet je echt heel erg hard je best doen op de snelweg. De zomerbanden zullen enorm helpen wat dat betreft. Als je een beetje slim rijdt (niet 140km/h tegen de sterke wind in) kan je denk ik in het platte Nederland goed 165wh/km verwachten onder ietwat gunstige omstandigheden gedurende de gemiddelde woon-werk rit.

Het viel me wel op dat de mechanische rem vrij hard ingetrapt mag worden om tot stilstand te komen. Het zal wel komen omdat de regen zo goed werkt en dat een vertekend beeld geeft, en omdat de auto stiekem heel zwaar is ook al voelt dat niet zo als je de motoren gebruikt.

Er zijn nog veel meer dingen over te zeggen maar uiteindelijk moet je er gewoon lekker zelf in rijden en ik hoop dat dat voor andere vroege reserverings houders ook heel binnenkort zal gebeuren!

Mooie review @Jooop ! Merendeel van de aankomende M3 eigenaren zullen uit een ICE komen zoals jij, dus dat maakt je review alleen maar leuker, een frisse blik.
 
  • Like
Reactions: Jooop and Michel3
@He


Niet echt zuur, maar wat ik wel bedenkelijk vond was dat momentje dat Werner neemt voor de binnenkant van de kofferbak: dat zou er bij Audi niet doorheen komen. Tjongejongejonge..... de binnenzijde van de kofferbak; daar kijkt toch alleen het slachtoffer van een ontvoering tegenaan. Iemand plannen?

Ja dat was een beetje apart inderdaad. Hoewel je daar wel tegenaan kijkt als de klep open staat om er iets in te doen natuurlijk.
Als slachtoffer van een ontvoering is het donker en hoef je je er niet aan te storen ;)

Ik denk dat hij (terecht) iets wilde zeggen over de discutabele afwerking van een auto in deze prijscategorie en eens iets anders wilde noemen dan wat al veel genoemd is.
 
Nou ik mocht hem vrijdag ophalen. Alles wat digitaal is bij Tesla loopt altijd soepel, maar zodra het analoog wordt...;) Anyway.

Geweldige auto en wat een verschil met mijn first gen Model S 85.

Ik schreef er een lange verhaal over Review Tesla Model 3 - Rijden in de Toekomst | Voys en schoot er een korte review video van:

Goede video, deze heb je vast niet voor het eerst gedaan :)
Tnx!
 
Goede video, deze heb je vast niet voor het eerst gedaan :)
Tnx!
Ik sta wel eens voor de camera voor interviews, maar dat we ze zelf zo opnemen is nog maar kort (dit was de 3de video die we tot nu toe hebben gemaakt). We wilde er eigenlijk veel meer auto shots in hebben, maar er stond veel te veel wind voor drone shots en het begon al te schemeren toen we uit Tilburg weg reden.
 
  • Funny
Reactions: Frabeb
Nou ik mocht hem vrijdag ophalen. Alles wat digitaal is bij Tesla loopt altijd soepel, maar zodra het analoog wordt...;) Anyway.

Geweldige auto en wat een verschil met mijn first gen Model S 85.

Ik schreef er een lange verhaal over Review Tesla Model 3 - Rijden in de Toekomst | Voys en schoot er een korte review video van:

Heel leuk filmpje! Daar willen we er meer van :)

Hij mag alleen wel over ;)

De plek van de mechanische sluiting is juist wel logisch: precies waar je hem verwacht in geval van nood. En die 18 inch aero wielen, trek die kappen er maar eens af. Dan houd je een gaaf antraciet lichtmetaal setje over (af te werken met een conversion kit van € 50,00): voor dagelijks verkeer en de kappen er weer op tijdens vakantieritten.
 
  • Like
Reactions: Michel3
Heel leuk filmpje! Daar willen we er meer van :)

Hij mag alleen wel over ;)

De plek van de mechanische sluiting is juist wel logisch: precies waar je hem verwacht in geval van nood. En die 18 inch aero wielen, trek die kappen er maar eens af. Dan houd je een gaaf antraciet lichtmetaal setje over (af te werken met een conversion kit van € 50,00): voor dagelijks verkeer en de kappen er weer op tijdens vakantieritten.

Ja ik heb de doppen al besteld. Wat ook nog waarschijnlijk is is after market velgen met zomerbanden en deze met winterbanden. Aan de andere kant. Dit ding krijg je zelfs met all weather in een pak sneeuw niet snel van de weg.
 
  • Like
Reactions: bonfie and Jooop