Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

NIEUW: ruitenwissers en regensensor V2.0

This site may earn commission on affiliate links.
hoi MJKA Let op, dit setje is de 48 en de 16 ( dit is de maat die door Bosch word aangeraden) de meeste hebben nu 48 en 18 ( Ik ook en dat werkt perfect)

Ik heb mij ervaring aan Nieuweruitewissers.nl doorgegeven, dus ik weet niet of ze de set nu aanpassen naar 48 en 18
Misschien moet ze even een mailtje sturen (sympatieke lui en reageren snel met goeie info)

je kan het ook uitproberen en jou ervaring delen ( misschien heeft Bosch wel gelijk ;-)

Bedankt ik geeft het door. Langer lijkt mij ook beter, betere druk op de ramen, en maakt meer schoon.
 
Vraagje: mijn ruitenwisservloeistof komt erg laag op de ruit terecht.
Weet iemand of je dat zelf eenvoudig kan veranderen?
Mijn wisserbladen werken prima, alleen met de vloeistof kan ik nagenoeg niets

Goeie vraag. Ik heb 'last' van hetzelfde euvel. Daarnaast vroeg ik mij af hoeveel ruitenwisservloeistof er in het reservoir past, en of de Tesla voortijdig een waarschuwing geeft dat deze leeg raakt (en niet een melding geeft als hij leeg is en gevuld moet worden). Ik heb hier in ieder geval niets van in de handleiding kunnen vinden. Iemand hier die het weet?
 
Door tesla gemonteerd:

Installed Bosch wiper blades
WIPER BLADE, DRIVER, 700MM MODEL S LHD (1051495-00-A)
WPR BLADE, PASS SIDE, 440MM, MODEL S LHD (1051496-00-A)

Werkt nu als een zonnetje


Hmm, dit zijn dan niet de Bosch ICON wissers? Op mijn factuur staat nummer 1005240-00-A.
Maar ze zijn in A'dam wel met zijn tweeën een kwartier met de factuur en artikel nummers bezig geweest, dit ging erg moeizaam :) dus mogelijk zijn op mijn factuur gewoon de verkeerde artikelnummers gezet?
 
Goeie vraag. Ik heb 'last' van hetzelfde euvel. Daarnaast vroeg ik mij af hoeveel ruitenwisservloeistof er in het reservoir past, en of de Tesla voortijdig een waarschuwing geeft dat deze leeg raakt (en niet een melding geeft als hij leeg is en gevuld moet worden). Ik heb hier in ieder geval niets van in de handleiding kunnen vinden. Iemand hier die het weet?

Ik geloof dat iedereen met dit probleem kampt. Als je geparkeerd staat dan sproeien ze ideaal. Enkel als je aan het rijden bent spuiten ze iets te laag. Ze zouden die sproeikopjes moeten vervangen door kopjes die de vloeistof beter vernevelen.

Die waarschuwing alvorens hij leeg is zal hij zeker wel hebben. Heb ik momenteel nog niet kunnen meemaken daar dat hij in die 2 maand dat ik de wagen heb al 3 keer heb binnen moeten doen en hebben ze telkens dit ook weer bijgevuld.
 
Vraagje: mijn ruitenwisservloeistof komt erg laag op de ruit terecht.
Weet iemand of je dat zelf eenvoudig kan veranderen?
Mijn wisserbladen werken prima, alleen met de vloeistof kan ik nagenoeg niets

Ik heb het ook, en heb er bij laatste bezoek aan het SeC A'dam gevraagd naar te kijken. Ze gaven daar aan dat ze afgesteld staan zoals de bedoeling is, en als ze hoger worden gesteld ze mogelijk over de ruit heen spuiten.

Je kunt proberen om voorzichtig met een speld/naald in de sproeikop proberen zelf de straal wat hoger af te stellen. Misschien is het bij lage snelheid dan te hoog gericht, maar op de snelweg (waar je het meestal nodig hebt) wel goed.
 
Hmm, dit zijn dan niet de Bosch ICON wissers? Op mijn factuur staat nummer 1005240-00-A.
Maar ze zijn in A'dam wel met zijn tweeën een kwartier met de factuur en artikel nummers bezig geweest, dit ging erg moeizaam :) dus mogelijk zijn op mijn factuur gewoon de verkeerde artikelnummers gezet?

Ik weet niet welke dit zijn.
Ik heb de nummers van de werkbon gehaald.
Ik heb ranger service, dus zie geen factuur
 
hoi MJKA Let op, dit setje is de 48 en de 16 ( dit is de maat die door Bosch word aangeraden) de meeste hebben nu 48 en 18 ( Ik ook en dat werkt perfect)

Ik heb mij ervaring aan Nieuweruitewissers.nl doorgegeven, dus ik weet niet of ze de set nu aanpassen naar 48 en 18
Misschien moet ze even een mailtje sturen (sympatieke lui en reageren snel met goeie info)

je kan het ook uitproberen en jou ervaring delen ( misschien heeft Bosch wel gelijk ;-)

Bedoel je 28 (ipv 48)?
 
Vraagje: mijn ruitenwisservloeistof komt erg laag op de ruit terecht. Weet iemand of je dat zelf eenvoudig kan veranderen?

Normaal gesproken zitten er kleine stalen kogeltjes met een gat erdoor aan het einde van de sproeiers, daar waar het water uit komt. Deze kun je dan richten door er een naald in te steken. Maar ik heb nooit gekeken of het bij de Tesla ook zo werkt.
 
1000 maal dank voor deze tip! Na 1,5 jaar slecht zicht en nu al meer dan een maand herrie sinds vandaag de Bosch Aerotwins echt top! Mijn oude waren echt op en service center is niet open en mijn servicebeurt is pas over 1,5 maand.
De heren bij Carglass (brezan en locale auto-onderdelenhandelaar hadden ze niet) hadden ze er op in 2 minuten.
 
na een paar keer in verschillende soorten weer gereden te hebben ( miezer, tot nate sneeuw en slag regens) is de eind concludie

GEWELDIG!!!!!!!!

mijn regensensor werkt nu perfect en ook het klapgeluid is veel minder dan bij de stock wissers
aanrader dus!

ik weet niet of Tesla mee leest op het forum maar zal ze op dit topic wijzen
 
na een paar keer in verschillende soorten weer gereden te hebben ( miezer, tot nate sneeuw en slag regens) is de eind concludie

GEWELDIG!!!!!!!!

mijn regensensor werkt nu perfect en ook het klapgeluid is veel minder dan bij de stock wissers
aanrader dus!

ik weet niet of Tesla mee leest op het forum maar zal ze op dit topic wijzen

Bij mijn jaarlijkse onderhoud zijn deze ook gemonteerd, ik denk dus dat ze goed weten dat dit een veelvoorkomend issue is.
 
Heb vandaag ook Bosch wissers gekocht. Wat een verschil, stil en geen strepen!! Dat is ze in Arnhem na twee bezoekjes niet gelukt. Het ligt dus echt aan de standaard wissers, die zijn gewoon niet goed.

Dat verschilt kennelijk van gebruiker tot gebruiker. Mijn S is geleverd op 23-11-2013. Nu 24.000 km verder met de originele wissers en geen strepen te zien. Werken echt feilloos.