TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC
Start a Discussionhttps://teslamotorsclub.com/tmc/tags/

Nieuwe 20" velgen en zomerbanden voor Model X te koop

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by fredz, Mar 6, 2017.

1. fredz

fredz Member

In mei krijg ik mijn MX. Ik ga er waarschijnlijk meteen 19" zomerbanden en -velgen opleggen, omdat comfort en bereik voor mij belangrijker zijn dan looks.
    De vier 20" velgen en banden (Slipstream) zou ik dan meteen (nieuw) verkopen, omdat Tesla die niet terugneemt. Als iemand interesse heeft, hoor ik het graag.

2. Ataraxia

Ataraxia X 75D AP2 6p.

Ik vermoed dat je de enige bent die de 20" inruilt voor 19"
    Tesla biedt voor de X 20" aan voor comfort en 22" voor de looks (en wegligging)
    Vergis je je of is dit een bewuste keuze?

3. fredz

fredz Member

Dit is een bewuste keuze. Tesla biedt 19" banden en velgen voor winter, ook in Europa.
    Tesla — 19" Cyclone Wheel and Winter Tire Package

19" rijdt veel comfortabeler.

In de VS en in Noord-Europa rijden er heel wat MX'en rond met originele 19" velgen en banden, vooral voor de winter (wegens de Tesla set), maar ook in de zomer is het een stuk comfortabeler.

4. Ataraxia

Ataraxia X 75D AP2 6p.

Weer wat geleerd.
    En rijd 19 dan weer zuiniger dan 20?

5. fredz

fredz Member

Comfortabeler, en een beetje zuiniger ook (but the jury is out)...

6. Wim S.

Wim S. Supporting Member

Maar strak sturen doet ie voor geen meter meer, helemaal zo'n hogere X niet.
    Comfortabeler vind ik hogere banden juist niet. Door de grotere bandhoogte is de auto springeriger omdat er in rubber wel vering maar geen demping zit.
    Ik rij liever met grotere wielen omdat de demping daar eerder wordt aangesproken.
    En ja de looks, een X met 19" wielen, ik wil 'm niet zien :(
    Zuinigheid hangt meer van je rechtervoet af dan van je velgen en banden. Met mijn S heb ik over 45.000 km een ATA van 209 wH/km.
    Dit is met 21" velgen en achterwielaandrijving. Er zijn hele volksstammen die met vierwiel aangedreven modellen een veel hoger verbruik hebben.
    Bij de X zou ik zeker bij 20" als kleinste maat blijven.

7. MJKA

MJKA Member

Ik rijd nu in de winter op 20 inch met winterbanden. Dat is een stuk zuiniger dan 22 inch, maar het verbruik is toch weer hetzelfde omdat de winter kou ook meespeelt. In de zomer rijd ik op 22 inch zomerbanden. Ik zou zeker niet op 19 inch gaan rijden. Het ziet er niet uit, je ziet alleen nog maar de banden, en het verbruik tov 20 inch scheelt niet heel veel.

8. MickC

MickC Member

Richtprijs?

Passen deze trouwens op een MS? Ik vermoed van wel..

Share This Page