Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nieuwe 20" velgen en zomerbanden voor Model X te koop

This site may earn commission on affiliate links.
In mei krijg ik mijn MX. Ik ga er waarschijnlijk meteen 19" zomerbanden en -velgen opleggen, omdat comfort en bereik voor mij belangrijker zijn dan looks.
De vier 20" velgen en banden (Slipstream) zou ik dan meteen (nieuw) verkopen, omdat Tesla die niet terugneemt. Als iemand interesse heeft, hoor ik het graag.
 
Comfortabeler, en een beetje zuiniger ook (but the jury is out)...
Maar strak sturen doet ie voor geen meter meer, helemaal zo'n hogere X niet.
Comfortabeler vind ik hogere banden juist niet. Door de grotere bandhoogte is de auto springeriger omdat er in rubber wel vering maar geen demping zit.
Ik rij liever met grotere wielen omdat de demping daar eerder wordt aangesproken.
En ja de looks, een X met 19" wielen, ik wil 'm niet zien :(
Zuinigheid hangt meer van je rechtervoet af dan van je velgen en banden. Met mijn S heb ik over 45.000 km een ATA van 209 wH/km.
Dit is met 21" velgen en achterwielaandrijving. Er zijn hele volksstammen die met vierwiel aangedreven modellen een veel hoger verbruik hebben.
Bij de X zou ik zeker bij 20" als kleinste maat blijven.
 
Ik rijd nu in de winter op 20 inch met winterbanden. Dat is een stuk zuiniger dan 22 inch, maar het verbruik is toch weer hetzelfde omdat de winter kou ook meespeelt. In de zomer rijd ik op 22 inch zomerbanden. Ik zou zeker niet op 19 inch gaan rijden. Het ziet er niet uit, je ziet alleen nog maar de banden, en het verbruik tov 20 inch scheelt niet heel veel.