Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y Performance besteld!

This site may earn commission on affiliate links.
Waarom noemen ze het zwart dan "Solid black" en de andere kleuren metallic of multi-coat?
Het zag er in de showroom toch echt wel metallic uit. Maar inderdaad, wat gegoogled en blijkt dat je indertijd toen de mettalic nog bestond, bij levering optisch bijna het verschil niet kon zien. I rest my case.
Maar elk nadeel heb zijn voordeel. Niet metallic kan je beter retoucheren als je een krasje hebt.
 
Er is een edit knop bij de post. Kan tot een klein half uurtje na het posten nog gebruikt worden.
Ja, tenminste, ik neem aan dat je het tegen mij hebt. Dit is per ongeluk gegaan, onderweg naar Italië en mijn nieuwe S21 valt alleen in Duitsland de hele tijd uit. Dus wat hier mis is gegaan weet ik niet, uiteraard nooit de bedoeling dubbele kraam te posten. I am truly sorry @Xfrank
 
  • Like
Reactions: Xfrank
Waarom noemen ze het zwart dan "Solid black" en de andere kleuren metallic of multi-coat?
Laat je niet misleiden hoor, zwart is gewoon uni lak, zoals ook te lezen valt op de Tesla site tijdens het configureren:

Pearl White Multi-Coat Inbegrepen
Solid Black € 1.200
Midnight Silver Metallic € 2.300
Deep Blue Metallic € 2.300
Red Multi-Coat € 2.300
 
Ik wou eerst voor een rode LR gaan, maar net voor ik de knoop doorgehakt heb zijn de prijzen van de LR omhoog gegaan. Nu komt die op 65.990 + 2.200 euro voor het kleurtje. Ik heb dus het kleurtje laten vallen, wat dan nog een verschil van 1.810 euro gaf. Voor die prijs krijg je dan wel betere remmen en helaas grotere velgen. De range is ook wel een stukje minder, misschien door die 21" velgen.

Nu zeggen ze wel dat de wegligging beter is van de MYP. De vraag is of dat komt door de betere ophanging en/of door de bredere wielen achteraan. Ik zou voor 19" willen gaan, maar wil nog wel die wegligging behouden. Die 21" velgen zijn trouwens niet zo aerodynamisch. Het is maar 1 type velg, wat wil zeggen dat ze aan 1 kant van de auto wind afstoten, maar aan de andere kant wind vangen. Ik denk dat er dus toch wel wat range te winnen moet zijn. Ik vind ze wel mooier dan verwacht. Zeer mooie auto met al dat wit op zwart (nu iets minder met dat Sahara zand).
EDIT - Je was me voor met het filmpje te posten :)
 
Als het om het budget gaat, waarom neem je dan geen LR ipv een P en neem dan de kleur van uw keuze of laat hem wrappen zodat je een unieke auto hebt.
Een tesla LR is geen trage auto hoor.
Ik wil deze topic niet hijacken en ga dus terug in Y draadje verder maar ik wou uit beleefdheid toch antwoorden.
Het gaat niet over budget. Ik zou liefst een zwarte willen maar ik zie niet nut in 1200 euro te gaan opleggen voor inferieure verf tenzij ik iets miste en vandaar mijn vraag.
Ik twijfel nog steeds tussen een i4 of een Y maar bij BMW vragen ze +15.000 euro voor de "Performance". Bij Tesla is het maar 4000 en dus is keuze snel gemaakt, een P.
En nu terug on topic
 
Ja de kleuren zijn inderdaad niet echt super. Ik heb (opnieuw) rood genomen omdat ik dat het mooiste kleur vind. Je rijdt er tenslotte een tijdje mee rond.

Zetels heb ik wit genomen want why not? En ik hoop dan dat ze minder gaan opwarmen door de zon dan zwart. In mijn S heb ik nu stoffen zetels en die vind ik super, en veeeeel beter dan (al dan niet fake) leder. Leder is koud in de winter en heet in de zomer, dus eigenlijk het perfect tegenovergestelde van wat ik wil. Stof is warm in de winter en niet (zo) heet in de zomer.

Ik vind het best wel jammer dat je niet meer voor stof kunt gaan. Dat, en mijn open dak. En luchtvering.

Ik had ook gehoord dat een P beter rijdt dan een LR dus dat was voor mij een belangrijke reden om voor de P te gaan.
 
Ik ga mogelijk zaterdag naar daar - ze hebben een aantal P's staan om uit te leveren om eens te zien hoe de P er in werkelijkheid uitziet in zwart en wit en wie weet test ik nog eens een LR en als die bevalt kan ik de P bestellen?
Ja goed idee; toen ik daar begin juni ging (en er dus geen Y's waren om te testen) stond er een MYLR die ik heb kunnen bekijken, en ben ik even gaan testrijden met een M3P om een idee te hebben van manier van rijden, scherm, etc. Met de 3 is dat goed meegevallen en naar ik hoor is de Y nog beter om mee te rijden.

De snoet van de Y kon beter vind ik maar hij ziet er al veel beter uit dan de 3 imho. Al bij al een vrij mooie auto.
 
Ja goed idee; toen ik daar begin juni ging (en er dus geen Y's waren om te testen) stond er een MYLR die ik heb kunnen bekijken, en ben ik even gaan testrijden met een M3P om een idee te hebben van manier van rijden, scherm, etc. Met de 3 is dat goed meegevallen en naar ik hoor is de Y nog beter om mee te rijden.

De snoet van de Y kon beter vind ik maar hij ziet er al veel beter uit dan de 3 imho. Al bij al een vrij mooie auto.
Al gereden met een Y daar maar is geleden van vorig jaar augustus en hoopte op test met P dus
 
  • Like
Reactions: YCedric
Ik ben vandaag de winterbanden gaan laten steken op mijn MYP. Het zijn Continental 255/40 R 20 101W TS860S m+s banden geworden. Een maatje gezakt in velg dus.

banden1.jpg


banden2.jpg
banden3.jpg


Naar aanleiding van de geruchten op het internet, toch ook maar laten uitlijnen. Het was redelijk ok.

uitlijnen.jpg
 

Attachments

  • banden.jpg
    banden.jpg
    3.8 KB · Views: 53