TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Nieuwe firmware: verschillen tussen US en EU versies?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by dvroegop, Jun 1, 2015.

1. dvroegop

dvroegop Member

Dit weekend kreeg ik de update naar 6.2.4.239. Meest opvallend is de manier van weergeven van laadplekken. Maar tot mijn verbazing, zag ik op het US deel van dit forum de volgende post:
    Firmware 6.2 - Page 100

Om je het klikken te beperken: ze hebben daar als optie om de Destination Chargers te laten zien met bijbehorende info (locatie, telefoonnummer plus additionele gegevens). Betekent dat dat we hier voorlopig geen Destination Chargers krijgen?

2. ivog

ivog Member

Je hebt dezelfde software versie met andere release notes?

3. dvroegop

dvroegop Member

Heeft niemand anders dit gezien?

4. eelcodb

eelcodb Member

ik zie die optie inderdaad ook niet.

Verder is ook de dode hoek waarschuwing niet verbeterd. Krijg wel veel minder onzin meldingen... maar de eerste keer dat ik echt iemand niet zag gaf het systeem geen melding....

5. jpet

jpet Jan P.

Voor mij reageert hij ook nog steeds te traag. Het lijkt alsof de sample frequentie niet hoog genoeg is. Wanneer ik inhaal op de autosnelweg krijg ik de 2 rode boogjes bij het invoegen ook al ben ik de wagen die ik inhaal al voldoende ver voorbij. Ik zal maar aannemen dat hij heel erg defensief is ingesteld.

6. billytcherno

billytcherno Member

Al opgemerkt dat de Collision Detection alleen aanslaat als je nog niet aan het remmen (dus, niet met de voet op de rem) bent? Als je remt, maar toch nog te snel bent, en mogelijks niet hard genoeg remt, dan heb je geen melding...

Ik het al paar keer met de dode hoek in de problemen gezeten. De curve in de carosserie achteraan de wagen is echt verraderlijk. Soms zit er een wagen achter verborgen en heb je bijna prijs

7. Robrecht

Robrecht Member

Staat in de manual, van zodra je remt of bruusk uitwijkt stopt de collision detection.

8. billytcherno

billytcherno Member

nou ja, who RTFM? t'is in elk geval niet logisch vind ik. de auto mag wel bijremmen in dat geval.

9. Forza

Forza Member

merk niet veel (geen) verschil in de dode hoek meldingen. Telkens ik iemand voorbij rij of voorbij gereden word krijg ik nog steeds melding.

10. dvroegop

dvroegop Member

Gisteren moest ik een bijna-noodstop maken op de A1. Auto's voor me gingen vol in de remmen. Het systeem reageerde keurig met piepjes en vertraging maar ik was er meteen bij en trapte vol op de rem. Gevolg: ABS sloeg aan, ik stond denk ik uiteindelijk zo'n 5 cm achter mijn voorganger stil.

Op zich niets bijzonders, maar vanaf dat moment gaf hij een error aan "Automatisch remmen bij noodstop is uitgeschakeld". En wat ik ook deed in de settings: hij ging niet meer aan. Reset van beiden schermen hielp ook niet.

Vanochtend echter was de melding weer verdwenen...

Vreemd
    automatisch_remmen.png

11. Ipm

Ipm Member

1x per dag niet opletten is wel genoeg hoor! :biggrin:
    Mijn collissiondetection systeem werkt feilloos 360gr, ze zit meestal op de bijrijdersstoel...

12. Bj0rn

Bj0rn Member

360gr colission detection system stond bij mij niet in de lijst met opties... Aftermarket geinstalleerd? Kan je de optie (tijdelijk) uitzetten? :wink:

Mind the pedestrians, Richard.

13. Merijn

Merijn Active Member

LOL. Ik had dezelfde associatie. :biggrin:

14. dvroegop

dvroegop Member

Die ken ik ook wel ja ;)

Maar even terug OT: waarom hebben wij die Destination Charging optie niet? Zou het DC netwerk in Europa toch on hold gezet zijn?

15. Hans Noordsij

Hans Noordsij Active Member

Ik blijf optimistisch. Wellicht is men al aan het uitrollen (Q2 was aangekondigd en komt men er pas mee naar buiten als er een relevant aantal geplaatst zijn en dan ook gelijk op de NAV-kaart.

Share This Page