Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Dashcam, sentry mode en camerawet

This site may earn commission on affiliate links.
Naar aanleiding van dit artikel heb ik toch maar eens mijn slimme deurbel geregistreerd, blijkbaar is dit verplicht in België.

Tijdens de registratie van mijn deurbel, zag ik dat je ook de optie “Camera die filmt in een voertuig” toe te voegen.

Dus ik vroeg me af: is het eigenlijk verplicht om je tesla cam te registreren in België?
 
Wat is de verbruik bij jullie als je de auto op sentry mode zet:
- Ik had mijn auto gisteren geparkeerd om 15:00 met 142km (tesla app is daarna NIET meer gebruikt).
- Vanmorgen om 07:00 stond de auto op 116km.

Dus in 17u is er 26km verbruikt voor sentry mode, is dat gemiddeld genomen normaal?

ik woon in een rustige wijk/dorp.
 
Last edited:
Wat is de verbruik bij jullie als je de auto op sentry mode zet:
- Ik had mijn auto gisteren geparkeerd om 15:00 met 142km (tesla app is daarna NIET meer gebruikt).
- Vanmorgen om 07:00 stond de auto op 116km.

Dus in 17u is er 26km verbruikt voor sentry mode, is dat gemiddeld genomen normaal?

ik woon in een rustige wijk/dorp.
Het aantal voorvallen maakt niet zoveel uit voor het verbruik. De computer/camera's staan toch continu aan om het te monitoren.

Ik had met de Model 3 vaak 5 a 6 procent per dag. Op favoriete plekken waar ik weet dat er genoeg camera's hangen heb ik het uit staan.
 
Wat is de verbruik bij jullie als je de auto op sentry mode zet:
- Ik had mijn auto gisteren geparkeerd om 15:00 met 142km (tesla app is daarna NIET meer gebruikt).
- Vanmorgen om 07:00 stond de auto op 116km.

Dus in 17u is er 26km verbruikt voor sentry mode, is dat gemiddeld genomen normaal?

ik woon in een rustige wijk/dorp.
Gistermiddag was het ca +10 (en afhankelijk van hoe ver je gereden hebt was de accu warm). Vanochtend (hier iig) rond het vriespunt. Allen dat maakt het al bijna onmogelijk om iets over het verbruik in sentry te zeggen.

Maar over het algemeen kost het wel een paar procenten per dag geloof ik. Meestal let ik er niet goed op.
 
Het aantal voorvallen maakt niet zoveel uit voor het verbruik. De computer/camera's staan toch continu aan om het te monitoren.

Ik had met de Model 3 vaak 5 a 6 procent per dag. Op favoriete plekken waar ik weet dat er genoeg camera's hangen heb ik het uit staan.
Eergisteren verloor ik maar 3 km en toen stond de sentry mode uit.

Dus de voorvallen of sentrymode aan/uit maakt wel degelijk uit voor het verbruik van de batterij.
 
ik woon in een rustige wijk/dorp.
Maakt weinig uit. Drukte bepaalt wat er op de stick opgeslagen wordt. Niet wat er gefilmd wordt. Zr wirdt steeds continu gefilmd.
Als de sentry mode uitzet, verloor ik eergisteren 3 km maar.
En als je langer stil staat, komt daar bijna niets extra bij. Na 24u gaat de wagen in een nog diepere slaap.
 
Het aantal voorvallen maakt niet zoveel uit voor het verbruik. De computer/camera's staan toch continu aan om het te monitoren.

Ik heb het vermoeden dat de sentry mode in de winter nog meer verbruikt dat in de zomer, omdat hij ook nog eens energie moet spenderen om de batterij op een minimum temperatuur moet houden.
 
De eerste drie maanden dat ik mijn Tesla had, stond Sentry mode 24/7 op (april, mei, juni). Op die drie maanden had ik een verbruik dat ruim 100kWh per maand hoger lag dan het gemiddelde van de volgende 6 maanden.

Nu staat Sentry mode af thuis op de oprit, en op het werk, en als hij lange tijd zal gaan stilstaan (zoals op vakantie).
 
  • Like
Reactions: tron_fvl