Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nieuwe firmware: verschillen tussen US en EU versies?

This site may earn commission on affiliate links.
Dit weekend kreeg ik de update naar 6.2.4.239. Meest opvallend is de manier van weergeven van laadplekken. Maar tot mijn verbazing, zag ik op het US deel van dit forum de volgende post:
Firmware 6.2 - Page 100

Om je het klikken te beperken: ze hebben daar als optie om de Destination Chargers te laten zien met bijbehorende info (locatie, telefoonnummer plus additionele gegevens). Betekent dat dat we hier voorlopig geen Destination Chargers krijgen?
 
Verder is ook de dode hoek waarschuwing niet verbeterd. Krijg wel veel minder onzin meldingen... maar de eerste keer dat ik echt iemand niet zag gaf het systeem geen melding....

Voor mij reageert hij ook nog steeds te traag. Het lijkt alsof de sample frequentie niet hoog genoeg is. Wanneer ik inhaal op de autosnelweg krijg ik de 2 rode boogjes bij het invoegen ook al ben ik de wagen die ik inhaal al voldoende ver voorbij. Ik zal maar aannemen dat hij heel erg defensief is ingesteld.
 
Voor mij reageert hij ook nog steeds te traag. Het lijkt alsof de sample frequentie niet hoog genoeg is. Wanneer ik inhaal op de autosnelweg krijg ik de 2 rode boogjes bij het invoegen ook al ben ik de wagen die ik inhaal al voldoende ver voorbij. Ik zal maar aannemen dat hij heel erg defensief is ingesteld.

Al opgemerkt dat de Collision Detection alleen aanslaat als je nog niet aan het remmen (dus, niet met de voet op de rem) bent? Als je remt, maar toch nog te snel bent, en mogelijks niet hard genoeg remt, dan heb je geen melding...

Ik het al paar keer met de dode hoek in de problemen gezeten. De curve in de carosserie achteraan de wagen is echt verraderlijk. Soms zit er een wagen achter verborgen en heb je bijna prijs
 
Gisteren moest ik een bijna-noodstop maken op de A1. Auto's voor me gingen vol in de remmen. Het systeem reageerde keurig met piepjes en vertraging maar ik was er meteen bij en trapte vol op de rem. Gevolg: ABS sloeg aan, ik stond denk ik uiteindelijk zo'n 5 cm achter mijn voorganger stil.

Op zich niets bijzonders, maar vanaf dat moment gaf hij een error aan "Automatisch remmen bij noodstop is uitgeschakeld". En wat ik ook deed in de settings: hij ging niet meer aan. Reset van beiden schermen hielp ook niet.

Vanochtend echter was de melding weer verdwenen...

Vreemd
automatisch_remmen.png
 
Gisteren moest ik een bijna-noodstop maken op de A1. Auto's voor me gingen vol in de remmen. Het systeem reageerde keurig met piepjes en vertraging maar ik was er meteen bij en trapte vol op de rem. Gevolg: ABS sloeg aan, ik stond denk ik uiteindelijk zo'n 5 cm achter mijn voorganger stil.

Op zich niets bijzonders, maar vanaf dat moment gaf hij een error aan "Automatisch remmen bij noodstop is uitgeschakeld". En wat ik ook deed in de settings: hij ging niet meer aan. Reset van beiden schermen hielp ook niet.

Vanochtend echter was de melding weer verdwenen...

Vreemd
View attachment 83225

1x per dag niet opletten is wel genoeg hoor! :biggrin:
Mijn collissiondetection systeem werkt feilloos 360gr, ze zit meestal op de bijrijdersstoel...