Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nieuws over aankomende 3D-Autopilot

This site may earn commission on affiliate links.
Ik denk dat het nu al mogelijk is om wagens volautomatisch te laten rijden, maar de rijstijl zal nooit aanvaard worden door de generatie die altijd al zelf gereden heeft. Grote afstand met de voorligger: hij zou ineens kunnen remmen. Traag in de bochten: er zou in de bocht een obstakel kunnen staan dat nu nog niet zichtbaar is. Hoe vaak negeren wij die risico’s niet, omdat de kans verwaarloosbaar klein is naar onze mening. Een AP kan dat niet negeren, hij moet 100% feilloos zijn.
De

Mijn factor is comfort.... De auto rijd gewoon totaal niet als een mens met gek gasgeven en remmen.

Simpel voorbeeld, 200m verder staat een rij auto's stil. Je rijd 60, je mag er 80, AP accellereert gerust vlug naar 80 om vrijwel direct te gaan remmen naar 0. Dat is totaal niet logisch en totaal niet comfortabel.

Traag in de bochten geeft niet. Jij hebt het over blinde bochten en daar moet je *zeker* afremmen, ook als mens. Er zijn inderdaad leipo's die hard door een blinde bocht gaan maar dat is gewoon ultra dom en grenzend aan roekeloos rijden.

Maar deciding factor, verzekeringen! Als AP resulteert in minder schade of lagere schade kosten worden de premies dus goedkoper. Als alle verzekeraars dus een stevige korting op FSD kilometers geven binnen de stad dan hebben we het doel bereikt.
 
  • Like
Reactions: Phil V and BMW740iL
Maar deciding factor, verzekeringen! Als AP resulteert in minder schade of lagere schade kosten worden de premies dus goedkoper. Als alle verzekeraars dus een stevige korting op FSD kilometers geven binnen de stad dan hebben we het doel bereikt.

Mijn factor is comfort.... De auto rijd gewoon totaal niet als een mens met gek gasgeven en remmen.

Simpel voorbeeld, 200m verder staat een rij auto's stil. Je rijd 60, je mag er 80, AP accellereert gerust vlug naar 80 om vrijwel direct te gaan remmen naar 0. Dat is totaal niet logisch en totaal niet comfortabel.

Maar zonder deze beide factoren wordt het niks. E = K x A (Norman Maier)
 
  • Like
Reactions: ramonneke