Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

NL/BE Model 3 LR RWD wachtkamer

This site may earn commission on affiliate links.
Men meldde me dat het schip met de wagen volgende week in Zeebrugge aankomt, dus het is niet moeilijk te raden dat het om de Morning Cornelia gaat.

Aankomst schepen | Port of Zeebrugge

De volgende boot met Model 3s is de NOCC Oceanic; die moet ongeveer rond 24 mei in Zeebrugge aankomen. Die zouden dan wél al HW3 hebben.

Je kunt hier de schepen tracken:

Morning Cornelia
MarineTraffic: Global Ship Tracking Intelligence | AIS Marine Traffic

NOCC Oceanic
MarineTraffic: Global Ship Tracking Intelligence | AIS Marine Traffic

Weet je ook welke schepen vertrekken na deze schepen en/ of ook hoevaak Tesla naar Europa Model 3’s verscheept (bijv. 2x per kwartaal ofzo)?
 
  • Informative
Reactions: Woek
Ik heb trouwens ook FSD genomen (LR RWD, 18" aero-banden/velgen, Deep Blue Metallic, zwart interieur, AP+FSD). Maar voor de huidige mini-niet-full-self-driving maakt het geen zier uit of je HW2,5 of HW3 hebt.
Ja, maar het scheelt ze weer een service appointment later. Maakt mij niet uit, er zitten voor- en nadelen aan HW3. Aan de ene kant een stuk lager energiegebruik (draait maar op 5% van zijn capaciteit nu) en gelijk klaar voor het 'echte' werk. Aan de andere kant is de software op HW3 nog buggy als ik de berichten op Reddit kan geloven ;-)
 
ik heb nog steeds niets gehoord van Tesla.. LR RWD besteld op 19-4. alleen paar keer gebeld met ze. Nog steeds bezig met omzetten hoor ik steeds.
Ben ik de enige?
Nou net dus maar gebeld met delivery. Er is dus iets niets goed gegaan.. de configuratie moet nog veranderd worden. Maar de AP zou gratis zijn vanwege de bestel datum. Levertijd onbekend.
 
Klopt, maar ze willen eigenlijk niet dat "jan modaal" de off menu configuraties bestelt. Het is een soort extra peiling naar je motivatie om net díe configuratie te kopen en niet een andere. In de VS ditto: zowel de SR als de RWD LR zijn off-menu.

Ik vind nu ook wel dat ze zichzelf in de voet schieten. In China staat de RWD LR netjes in de configurator, mét AP in de prijs begrepen, en die prijs is netjes tussen die van de SR+ en de AWD LR zit. Hadden ze dat in Europa ook zo gehouden dan had delivery en internal sales rustig een terrasje kunnen doen in plaats van alle ballen in de lucht te houden. Het lijkt er dus op dat het niet alleen aan Fremont ligt...
 
Hadden ze dat in Europa ook zo gehouden dan had delivery en internal sales rustig een terrasje kunnen doen in plaats van alle ballen in de lucht te houden. Het lijkt er dus op dat het niet alleen aan Fremont ligt...

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat een LR AWD in principe $ 500 duurder te produceren is dan een LR RWD (extra motortje plaatsen in the front). Natuurlijk wil iedereen het liefst een LR t.o.v. de SR+ i.v.m. actieradius en full premium interieur. Zouden ze zichzelf even $ 4000 door de neus boren per sale, want welke koopbewuste Nederlander gaat er nu een AWD kopen voor $ 4500 extra met minder range en een net iets snellere 0-100 tijd? Spoiler alert, geen enkele. Als je toch fu-money hebt ga je gelijk voor de Performance.

Door het bestellen van een LR RWD nu zo moeilijk/onzichtbaar mogelijk te maken zal de gemiddelde leaserijder toch eerder een a-la-carte optie kiezen, dacht Tesla. Dat daardoor in praktijk de hele loonlijst van Tesla Europe bezig is met brandjes blussen hadden ze vast niet voorzien.
 
Als dat zou kloppen dan zouden ze het in China toch ook net zo doen? Het is opmerkelijk dat de daar gemaakte keuzes de logica zelve zijn.

$500 voor een extra inductiemotor vooraan lijkt me wel een onderschatting (zeker als je hem nog moet inbouwen én ook nog dekking moet voorzien voor de onvermijdelijke extra garantiegevalletjes). Maar het is inderdaad duidelijk dat de AWD een grotere marge had dan de RWD, om nog te zwijgen van de Performance. Nu niet meer, denk ik (nu je €3200 extra moet ophoesten voor LR RWD+AP).
 
  • Informative
Reactions: Vlaaiman
27/3 wit met wit interieur full autopilot performance. Nog steeds geen vin gekoppeld.

2 weken geleden belden ze me met de boodschap dat ze een vin hadden, huidige auto verkocht.. bleek met foutief interieur te zijn en dus geen vin.. zit zonder wagen!

Al gebeld en veel gemaild. Nu plots loopt het automatisch en kunnen ze niets aan doen