Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

NL/BE Model 3 LR RWD wachtkamer

This site may earn commission on affiliate links.
nou geen streaming media en geen live file info op je navigatie kaarten en geen stoelverwarming achterin. Dat zijn voor mij wel belangrijke verschillen.
SR+ 48000 incl. AP tegenover LR RWD incl. AP 56300. Streaming en live file komen er tegen een jaarlijkse fee ook op de SR+. Verwarming achterin zal ik niet missen en zit er ook in maar is niet actief. Het enige wat ik wel zal missen is de subwoofer maar daar heb ik geen 8k voor over;)
 
SR+ 48000 incl. AP tegenover LR RWD incl. AP 56300. Streaming en live file komen er tegen een jaarlijkse fee ook op de SR+. Verwarming achterin zal ik niet missen en zit er ook in maar is niet actief. Het enige wat ik wel zal missen is de subwoofer maar daar heb ik geen 8k voor over;)

... en stuk minder range... best wel belangrijk als je gaat vergelijken....
 
SR+ heeft range zat voor NL (tenzij je veel km's maakt of vaak lange afstanden rijdt). Zelf ook uiteindelijk de LR RWD genomen, verschil is na 5 jaar minder, je krijgt er ook meer voor terug (en ik was pre-30-april). Maar blijft best flink verschil op basis van de huidige prijzen.
 
SR+ heeft range zat voor NL (tenzij je veel km's maakt of vaak lange afstanden rijdt). Zelf ook uiteindelijk de LR RWD genomen, verschil is na 5 jaar minder, je krijgt er ook meer voor terug (en ik was pre-30-april). Maar blijft best flink verschil op basis van de huidige prijzen.

Eens, maar daar ging het niet om. 8000 euro noemen en alleen een subwoofer.
 
  • Like
Reactions: prettig
Ik kijk altijd op de website van de belastingdienst zelf en als het daar dan nog steeds niet duidelijk (genoeg) is schrijf ik een briefje aan de belastinginspecteur. Geloof niet gelijk wat ze op een blog zetten aub, Zeker niet als het dit soort zaken betreft, het is ook niet een soort facebook dus=waar voor velen zeg ik hier mee, maar meer een soort Wikipedia wat ook niet altijd klopt met de werkelijkheid. Goed om je te oriënteren maar altijd dubbel check.

Dit is wat op de officiële website van de belastingdienst staat:

Kenteken afgegeven vóór 2014
Datum 1e tenaamstelling tussen 1 januari 2012 en 1 januari 2014
Het bijtellingspercentage is 0% gedurende 60 maanden. Deze termijn van 60 maanden start op de 1e dag van de maand die volgt op de maand waarin de datum 1e tenaamstelling valt. Op de laatste dag van de termijn van 60 maanden stelt u de bijtelling privégebruik auto opnieuw vast op basis van het percentage dat dan geldt.
Bron:Kenteken afgegeven vóór 2014

Dus, in 2018 sprak je niet meer van een korting, maar gewoon een vast percentage. 4% of 22%;
Bron: Bijtelling privégebruik auto 2018

Conclusie: Jouw Zoë uit 2013 = gewoon 4%, geen 7%.
Volgens mij niet: je gaat over naar de dan geldende regeling. Basis percentage is 22%, en je krijgt daar een korting op van 18%.
Die korting geldt dan dus ook voor de Zoe. Maar op de Zoe zit nog een basis bijtelling van 25% (2013). Dus daarom betaal je op de zoe na 5 jaar een bijtelling van 7% (25 - 22).
Voor een 2013 Tesla is de bijtelling vanaf dit jaar dus 7% voor de eerste 50K, en 25% over alles daarboven.
 
... en stuk minder range... best wel belangrijk als je gaat vergelijken....
Klopt maar als de range meer dan voldoende is zoals in mijn geval dan is dit geen meerwaarde. Dan is het voor mij 8k voor een subwoofer, cru gezegd. Je kan nog aanhalen dat waardebehoud een rol kan spelen maar ik plan er minstens 10 jaar mee te rijden en dan maakt dat ook de wereld niet meer.
 
Volgens mij niet: je gaat over naar de dan geldende regeling. Basis percentage is 22%, en je krijgt daar een korting op van 18%.
Die korting geldt dan dus ook voor de Zoe. Maar op de Zoe zit nog een basis bijtelling van 25% (2013). Dus daarom betaal je op de zoe na 5 jaar een bijtelling van 7% (25 - 22).
Voor een 2013 Tesla is de bijtelling vanaf dit jaar dus 7% voor de eerste 50K, en 25% over alles daarboven.
Dus toch de Zoe de deur uit doen.... Veels te duur in de bijtelling;)
 
  • Funny
Reactions: gelden
Ik ben zowat het gehele draadje nu aan het doorlopen, maar het is nog steeds onduidelijk voor mij hoe het nu zit.
1. Je bestelt een SR+ RWD
2. Je geeft aan dat je bestelling om moet worden gezet naar de LR RWD
3. Zonder AP kost hij €49.800
4. Na levering kan je de AP bijkopen op ieder moment voor €3200 (thans)
5. Cataloguswaarde is dus €49.800

Je krijgt dan wel iets minder zaken, dus het gedeeltelijk premium interieur..

De reden waarom ik dit vraag is omdat een relatie van mij in Rotterdam is geweest hij duidelijk heeft aangegeven om ivm de bijtelling een zo laag mogelijke catalogusprijs wilt hebben met LR en zij gaven aan alleen dan de SR+ RWD hebben en anders de LR AWD. Hebben hem niet gewezen op de RWD LR. Ook geeft hij aan dat hij niet perse het voertuig snel hoeft te hebben. Belangrijk is bestellen voor einde maand ivm de 10.000 SuC KM (7500, maar voor de M3 is dit al snel 10.000). Ook gaven ze aan dat er wel een onderhoudsverplichting is, de eerste vanaf 30.000 voor ongeveer €700. Al met al beetje wazige info. Ik kam begrijpen dat ze graag zoveel mogelijk leveringen willen doen voor einde Q2.
Wat is verder je configuratie?
Wat is verder je configuratie?

Zwart exterieur en interieur + 19 inch velgen
 
Dus toch de Zoe de deur uit doen.... Veels te duur in de bijtelling;)

Tja, nu weet ik het niet meer. Mijn controller heeft het handboek fiscale regelgeving 2018 oid gevolgd en heeft 7% voor de Zoë rijder op de salarisstrook gezet, maar de fiscalist geeft aan dat de belastingdienst inconsistente info geeft en heeft ze 3 maanden geleden aangeschreven. De andere 2 Zoë's zijn nu als deelauto's bij ons ingezet dus daar geen gedoe met bijtelling. En maar zeuren dat EV's van 5 jaar massaal nar het buitenland vertrekken, gek he. Ik zou met mijn S dus naar €22.250 per jaar gaan aan bijtelling,. 50k 7% en 75k 25%... Bizar..
 
SR+ 48000 incl. AP tegenover LR RWD incl. AP 56300. Streaming en live file komen er tegen een jaarlijkse fee ook op de SR+. Verwarming achterin zal ik niet missen en zit er ook in maar is niet actief. Het enige wat ik wel zal missen is de subwoofer maar daar heb ik geen 8k voor over;)
Wie zegt dat dat streaming op de SR+ gaat komen? Is nergens bevestigd. Er zijn een paar mensen in de VS die het enkele dagen hebben gehad, waarna het weer is verdwenen bij een reset of software update.
 
Hier inmiddels ook een VIN en afspraak voor a.s. vrijdag.
LR RWD, red, zwarte bekleding. Ben echter nog niet gebeld, maar zag het toevallig in mijn Tesla Account staan.

Wie weet wanneer een kenteken bekend wordt?
Ik ben bezig met het opvragen van offertes voor de verzekering, maar de meeste verzekeraars willen eerst een kenteken.
Aangezien ik wat problemen verwacht met de aanvraag van de verzekering (ivm alarm ed) was ik even benieuwd wanneer je het kenteken krijgt.

Iemand al ervaring mee?
 
Hier inmiddels ook een VIN en afspraak voor a.s. vrijdag.
LR RWD, red, zwarte bekleding. Ben echter nog niet gebeld, maar zag het toevallig in mijn Tesla Account staan.

Wie weet wanneer een kenteken bekend wordt?
Ik ben bezig met het opvragen van offertes voor de verzekering, maar de meeste verzekeraars willen eerst een kenteken.
Aangezien ik wat problemen verwacht met de aanvraag van de verzekering (ivm alarm ed) was ik even benieuwd wanneer je het kenteken krijgt.

Iemand al ervaring mee?

Heb afspraak voor morgen middag staan. 15-04 besteld, LR RWD zw/zw/aero/ap. Vrij basic dus voor een luxe sedan :)

Gisteren eind van de middag gebeld voor kenteken, deze direct doorgekregen.

Tip: Na een hele poos zoeken en vergelijken: InsureMyTesla (InsureMyTesla) - deze zijn een stuk goedkoper dan andere offertes die ik heb opgevraagd, doen ook zakelijke auto's EN nemen genoegen met het Tesla-alarm, geen gedoe met extra SCM-alarmen/voertuigvolgsystemen die achteraf moeten worden ingebouwd.
 
  • Informative
Reactions: sjaakmaarsen
Heb afspraak voor morgen middag staan. 15-04 besteld, LR RWD zw/zw/aero/ap. Vrij basic dus voor een luxe sedan :)

Gisteren eind van de middag gebeld voor kenteken, deze direct doorgekregen.

Tip: Na een hele poos zoeken en vergelijken: InsureMyTesla (InsureMyTesla) - deze zijn een stuk goedkoper dan andere offertes die ik heb opgevraagd, doen ook zakelijke auto's EN nemen genoegen met het Tesla-alarm, geen gedoe met extra SCM-alarmen/voertuigvolgsystemen die achteraf moeten worden ingebouwd.
Thnx! Ben benieuwd naar je delivery ervaring en hoe die rijdt!
 
  • Like
Reactions: Vlaaiman
Tja, nu weet ik het niet meer. Mijn controller heeft het handboek fiscale regelgeving 2018 oid gevolgd en heeft 7% voor de Zoë rijder op de salarisstrook gezet, maar de fiscalist geeft aan dat de belastingdienst inconsistente info geeft en heeft ze 3 maanden geleden aangeschreven. [...] En maar zeuren dat EV's van 5 jaar massaal nar het buitenland vertrekken, gek he. Ik zou met mijn S dus naar €22.250 per jaar gaan aan bijtelling,. 50k 7% en 75k 25%... Bizar..

De belastingdienst heeft gewoon een tabel online staan waar je precies de bijtellingspercentages voor 0 CO2 uitstoot kunt opzoeken.
Je S gaat inderdaad naar wat je zegt:

"Januari tot en met november 2014 - 4% gedurende 60 maanden en daarna 7% en eventueel voor een deel 25%"

Wellicht bizar tov wat je nu betaalt, maar, het is niet zo dat dit niet bekend was (dat je na 60 maanden meer mag gaan betalen).
Vandaar dat overnemen naar privé bij een EV zo aantrekkelijk is, bijkomend voordeel van de recente prijsdaling ;)
 
  • Informative
Reactions: Sregor and Vlaaiman
De belastingdienst heeft gewoon een tabel online staan waar je precies de bijtellingspercentages voor 0 CO2 uitstoot kunt opzoeken.
Je S gaat inderdaad naar wat je zegt:

"Januari tot en met november 2014 - 4% gedurende 60 maanden en daarna 7% en eventueel voor een deel 25%"

Wellicht bizar tov wat je nu betaalt, maar, het is niet zo dat dit niet bekend was (dat je na 60 maanden meer mag gaan betalen).
Vandaar dat overnemen naar privé bij een EV zo aantrekkelijk is, bijkomend voordeel van de recente prijsdaling ;)
Dank voor de link.

Maar als je hem overneemt naar prive dan mag je de auto niet meer gebruiken voor zakelijk verkeer? Zie ook volgende link: Auto naar privé halen, hoe gaat dat? - Auto - ondernemingsdatabank.nl
 
Last edited:
Ik vind het vreemd dat alle Tesla's standaard AP hebben, behalve de LR RWD...

Maar goed, we hebben het er maar mee te doen...
Ik twijfel:
LR RWD
Fiscale waarde: € 53.000
Leaseprijs: €811,79
Eigen bijdrage: €111,79
Netto bijtelling inclusief heffingskorting: €166

LR RWD + AP
Fiscale waarde: € 56.200,43
Leaseprijs: €846,69
Eigen bijdrage: €146,69
Netto bijtelling inclusief heffingskorting: €212

LR AWD
Fiscale waarde: € 59.350,00
Leaseprijs: €907,18
Eigen bijdrage: €207,18
Netto bijtelling inclusief heffingskorting: €272