Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

NL/BE Model 3 LR RWD wachtkamer

This site may earn commission on affiliate links.
Anders annuleer je jouw bestelling en bestel je weer opnieuw. Of dreig je daarmee...
Velen hebben al een lease overeenkomst, al geleverd gekregen of hun oude auto al verkocht... Als je een financial lease hebt kan je ook niet zo makkelijk er vanaf...dus ook niet als je na het rijden van een paar dagen je retourrecht gebruikt. Blijft wel veel gefoefel zo....
 
Exacte config is:
- LR RWD
- Zwart
- Aero

Verder gewoon basic dus, daarnaast staat er geen Autopilot in mijn configuratie. Dus ga ervan uit dat ik daar precies buiten die datum viel.

Kan tevens ook niet in loggen in de Tesla app, status gecontroleerd via Tesla SSO – Login

Vandaag een belletje gehad dat ze morgen niet gaan redden. Kentekenplaten waren nog niet binnen en konden dus pas later leveren, nieuwe afspraak staat voor vrijdag middag.
 
Heb afspraak voor morgen middag staan. 15-04 besteld, LR RWD zw/zw/aero/ap. Vrij basic dus voor een luxe sedan :)

Gisteren eind van de middag gebeld voor kenteken, deze direct doorgekregen.

Tip: Na een hele poos zoeken en vergelijken: InsureMyTesla (InsureMyTesla) - deze zijn een stuk goedkoper dan andere offertes die ik heb opgevraagd, doen ook zakelijke auto's EN nemen genoegen met het Tesla-alarm, geen gedoe met extra SCM-alarmen/voertuigvolgsystemen die achteraf moeten worden ingebouwd.
Mijn beste offerte na even zoeken bedraagt 89/maand met een Engelse franchise a 750 euro voor dezelfde configuratie (behalve Midnight Silver)... Wat bieden zij als tarief?
 
2016 voorbesteld, 16/4 besteld, 23/4 veranderd naar RWD, gisteren factuur gekregen, en vandaag vaste afspraak voor ophalen op 21/5 :). RWD LR Blue/Black, AP+FSD en winterbanden..

Verzekering: 89 euro per maand, via Van Dessel (met BA, omnium met €650 franchise voor eigen schade, en rechtsbijstand).
 
Mijn beste offerte na even zoeken bedraagt 89/maand met een Engelse franchise a 750 euro voor dezelfde configuratie (behalve Midnight Silver)... Wat bieden zij als tarief?

Verzekering: 89 euro per maand, via Van Dessel (met BA, omnium met €650 franchise voor eigen schade, en rechtsbijstand).

Zit op kleine 85/mnd incl assurantiebelasting incl. schade inzittenden (NL) obv 13 jaar schadevrij.
 
Ik heb Tesla gesproken en ze hebben inderdaad aangegeven dat bij de LR RWD incl. Autopilot voor 53000 (besteld voor 30-04) de fiscale waarde 56200 zal zijn en de Autopilot als korting wordt verrekend..

Dat is toch belachelijk; bestel je vandaag dezelfde auto dan is het 54100. De eerste bestellers betalen dan meer voor de verzekering en ook meer bijtelling dan degene die dezelfde auto 2 weken later gaan bestellen.. :/

Wat een rommel
 
Ik heb Tesla gesproken en ze hebben inderdaad aangegeven dat bij de LR RWD incl. Autopilot voor 53000 (besteld voor 30-04) de fiscale waarde 56200 zal zijn en de Autopilot als korting wordt verrekend..

Dat is toch belachelijk; bestel je vandaag dezelfde auto dan is het 54100. De eerste bestellers betalen dan meer voor de verzekering en ook meer bijtelling dan degene die dezelfde auto 2 weken later gaan bestellen.. :/

Wat een rommel
Dit is toch weer echt erg bizar. Ondanks dat ik eigenlijk niet wil en geen zin heb om te zeuren, denk ik dat we dat toch allemaal maar weer moeten gaan doen. Je koopt een auto wat wordt verkocht voor 53000 incl AP. Dan wordt ineens gezegd dat AP er niet bij zit. Na heel wat gesteggel komt er toch dan AP bij, en dan nu dat de fiscale waarde 56200 wordt. Terwijl je inderdaad nu dan weer een goedkopere fiscale waarde krijgt.

Dus als het mogelijk is om een fiscale waarde van 54100 aan te geven voor later bestelde auto's, dan moet het ook lukken voor een fiscale waarde van 53000 voor eerder bestelde auto's.

Als we met zn allen aan de bel gaan trekken, gaat het mogelijk helpen. Tot nu toe luisteren ze wel naar de klachten die ze krijgen.. Dus wie weet..
 
Hmmm aan netto bijtelling toch bijna €1500 over 5 jaar extra. Volgens mijn rechtvaardigheidsgevoel niet helemaal juist, want ze waren toen heel duidelijk; €53k voor LR RWD incl AP. Als iemand weet hoe dit aan te pakken do let us know. Wil er ook wel iets mee doen.
 
Zal snel over zijn met dit beleid als de andere grote merken met mooie alternatieven voor een M3 komen.

Ik heb anders soortgelijke grappen ook al meegemaakt met:
-Audi (2x)
-Volkswagen
-Ford
-Alfa Romeo (spande met grote voorsprong de kroon).

Gelukkig is het in België makkelijker om allles zelf te regelen door informatie te sprokkelen.

De fiscus heeft in een FAQ aangegeven dat, als je over bewijzen beschikt dat een bepaalde aanbieding (zoals een inbegrepen autopilot) op dat moment van toepassing was op alle bestellingen, en ook beschikbaar was voor particulieren, je daar rekening mee mag houden voor het bepalen van de cataloguswaarde gebruikt voor de berekening van het voordeel van alle aard.

Op dat punt is de fiscus eigenlijk soepeler dan de wet.

Zie vragen 19 en 26 :
https://financien.belgium.be/sites/default/files/downloads/121-faq-bedrijfswagens-2016.pdf

Anderzijds, wij hebben in België waarschijnlijk die afleveringskosten wél aan ons been, aangezien het VAA wordt berekend op basis van de cataloguswaarde voor particulieren, die altijd een prijs is inclusief afleveringskosten. Terwijl in NL die niet in rekening gebracht (zouden moeten) worden voor de bijtelling.
 
Last edited: