Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

NL/BE Model 3 LR RWD wachtkamer

This site may earn commission on affiliate links.
Zo net opgehaald :) hoefde nog geen 10 min te wachten, super afleverervaring. Auto was op een paar minizeikpuntjes na perfect.

Wat een terugreis. Ben al bijna gewend aan de acceleratie. Al wat schrikmomentjes met AP gehad maar hij was in een paar minuten gecalibreerd.

Maareeeh. Ze bestaan dus echt :) :)
Ziet er top uit. zo heb ik hem ook besteld!
Ben ff benieuwd heeft deze HW2 of HW3?
 
Begrijp dat Tesla de totale waarde van de bestelde configuratie aan de RDW doorgeeft.

De laatste dagen zijn er een paar zwarte Tesla 3 geregistreerd met waarde EUR55.600 https://opendata.rdw.nl/Voertuigen/Model-3-op-kenteken-per-dag/8etr-zzua

Dit zou dan een zwarte LR RWD voor 53k zijn zonder AP plus velgen voor 1.6k en 1k afleverkosten.

Of ziet iemand dat anders? Zonder afleverkosten zou alleen unaniem wit interieur dit verschil ook kunnen verklaren.
 
Oftewel lijkt het erop alsof Tesla (m.i. ten onrechte) de afleverkosten ook meeneemt in het bedrag dat wordt doorgegeven aan de RDW.

En de belastingdienst heeft de RDW waarde als controlemiddel.

Iemand ervaring mee in een discussie met Tesla?

Bron: https://www.driessen-businesscenter...ten/VNA_AutoEnFiscus2018_Driessen-los-003.pdf

1.1.3 De cataloguswaarde
De fiscale cataloguswaarde is de nieuwprijs van de auto zoals vermeld op de Online Voertuig Informatie (OVI) website van de RDW, inclusief BPM en BTW. Alleen over opties die door of namens de fabrikant of importeur zijn aangebracht op de auto behoeft BPM te worden afgedragen.

Kortingen hebben geen invloed op de fiscale cataloguswaarde.

De consumentenprijs inclusief kosten rijklaarmaken, zoals deze richting consumenten moet worden gecommuniceerd op basis van regelgeving van de ACM, is niet bepalend voor de bijtelling. Voor de bijtelling behoren de kosten rijklaarmaken of de afleverkosten niet tot de fiscale cataloguswaarde.
 
Begrijp dat Tesla de totale waarde van de bestelde configuratie aan de RDW doorgeeft.

De laatste dagen zijn er een paar zwarte Tesla 3 geregistreerd met waarde EUR55.600 https://opendata.rdw.nl/Voertuigen/Model-3-op-kenteken-per-dag/8etr-zzua

Dit zou dan een zwarte LR RWD voor 53k zijn zonder AP plus velgen voor 1.6k en 1k afleverkosten.

Of ziet iemand dat anders? Zonder afleverkosten zou alleen unaniem wit interieur dit verschil ook kunnen verklaren.

Heb mijn kenteken gekregen en hierbij staat in RDW gewoon een catalogusprijs van 53.000 voor de LR RWD zonder AP.
Mag hem vrijdag op gaan halen :).
 
Zo net opgehaald :) hoefde nog geen 10 min te wachten, super afleverervaring. Auto was op een paar minizeikpuntjes na perfect.

Wat een terugreis. Ben al bijna gewend aan de acceleratie. Al wat schrikmomentjes met AP gehad maar hij was in een paar minuten gecalibreerd.

Maareeeh. Ze bestaan dus echt :) :)
Gefeliciteerd!!:cool: Wat voor puntjes heb je oa als ik vragen mag?
Hoe was verder de eerste rijervaring?
 
Paar hele kleine dingetjes met de lak (zat een minuscuul wit puntje op de deur), maar naar mijn standaarden verwaarloosbaar, ik ben niet zo moeilijk. :)

Rijervaring? Next level. Hoe kan ik hierna ooit nog een ICE rijden.....

Ik ben zóó benieuwd! Ga mijn M3 a.s. dinsdag ophalen. Heb nu een Leaf dus elektrisch rijden zit al in m'n systeem maar dit moet wel de overtreffende trap worden. Veel veilige kilometers toegewenst!
 
  • Like
Reactions: Vlaaiman
Oftewel lijkt het erop alsof Tesla (m.i. ten onrechte) de afleverkosten ook meeneemt in het bedrag dat wordt doorgegeven aan de RDW.

En de belastingdienst heeft de RDW waarde als controlemiddel.

Iemand ervaring mee in een discussie met Tesla?

Bron: https://www.driessen-businesscenter...ten/VNA_AutoEnFiscus2018_Driessen-los-003.pdf

1.1.3 De cataloguswaarde
De fiscale cataloguswaarde is de nieuwprijs van de auto zoals vermeld op de Online Voertuig Informatie (OVI) website van de RDW, inclusief BPM en BTW. Alleen over opties die door of namens de fabrikant of importeur zijn aangebracht op de auto behoeft BPM te worden afgedragen.

Kortingen hebben geen invloed op de fiscale cataloguswaarde.

De consumentenprijs inclusief kosten rijklaarmaken, zoals deze richting consumenten moet worden gecommuniceerd op basis van regelgeving van de ACM, is niet bepalend voor de bijtelling. Voor de bijtelling behoren de kosten rijklaarmaken of de afleverkosten niet tot de fiscale cataloguswaarde.

De waarde bij de RDW is zonder afleveringskosten
Ik heb de mijne gecheckt.
 
  • Informative
Reactions: gelden
Bevestiging van de basis prijs van LR RWD incl AP op dit moment: €54.100
LRRWDAP.png
 
  • Informative
Reactions: Sregor
Ik heb met meerdere medewerkers van Tesla gesproken (dit begint langzamerhand standaard te worden...) en mijn huidige bestelling LR RWD a 53.000 incl. Autopilot (fiscale waarde 56.200) kon niet omgezet worden naar 54.100 zodat ik een lagere fiscale waarde zou hebben. De enige oplossing is de huidige bestelling annuleren en een nieuwe LR RWD bestellen voor 54.100 incl. Autopilot.

Tevens gevraagd of het ook mogelijk is om LR RWD zonder Autopilot te bestellen (dan Autopilot achteraf kopen, scheelt toch een pak geld) maar dit is blijkbaar niet mogelijk.
 
Ik heb met meerdere medewerkers van Tesla gesproken (dit begint langzamerhand standaard te worden...) en mijn huidige bestelling LR RWD a 53.000 incl. Autopilot (fiscale waarde 56.200) kon niet omgezet worden naar 54.100 zodat ik een lagere fiscale waarde zou hebben. De enige oplossing is de huidige bestelling annuleren en een nieuwe LR RWD bestellen voor 54.100 incl. Autopilot.

Tevens gevraagd of het ook mogelijk is om LR RWD zonder Autopilot te bestellen (dan Autopilot achteraf kopen, scheelt toch een pak geld) maar dit is blijkbaar niet mogelijk.
Heb het zelfde gedaan. Geannuleerd en opnieuw besteld.
 
Goedenavond, ik volg deze discussie al een tijdje. Heb zelf begin april een LR AWD besteld. Wil deze nu eigenlijk wel omzetten naar een LR RWD maar ik zie die besteloptie niet op de tesla site staan. Wellicht dom en kijk ik er overheen maar waar kan ik dat wijzigen? Ik krijg onder mijn account ook geen "knop" waar staat dat ik de bestelde configuratie aan kan passen.
Iemand tips?
 
Deze kan je alleen off-menu bestellen, niet online. Mailtje sturen naar je sales advisor waarin je de wijziging aanvraagt.

Tip die ik kreeg was om de mail direct in het Engels te sturen, omdat slechts 10% van de medewerkers op het hoofdkantoor in Amsterdam Nederlandstalig is. Dan kunnen ze die gewoon forwarden zonder eerst te vertalen.