Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

NL/BE Model 3 LR RWD wachtkamer

This site may earn commission on affiliate links.
Vanmorgen gebeld. Ik kreeg gisteren te horen dat ik hem dinsdag op kan halen. Dit komt mij niet uit aangezien ik nog een auto moet verkopen. Uitstel is niet mogelijk. Dus de M3 is nu losgekoppeld en moet ik wachten op de volgende boot denkt ik..
Meteen even gevraagd naar de fiscale waarde..die staat op 56200.- kan niet aangepast worden kreeg ik te horen.
Misschien heb ik geluk en wordt het komende maand alsnog aangepast en krijg ik misschien wel een M3 met HW3. Ik zie wel. Ik wacht al 3 jaar.. die 1 of 2 maanden extra maakt me ook niet meer uit.
 
Hier net gehoord dat de fiscale waarde van een LR RWD die voor 30/4 is besteld toch op 56.200 komt te staan. De autopilot is "korting" die niets afdoet aan de fiscale waarde.

Dit ondanks schriftelijke bevestigingen van Sales én Delivery dat de fiscale waarde 54.000 zou worden.

Oplossing die ze bieden -en dat noemen ze coulant want "normaal doen we dat niet" #LOL- is deze VIN unmatchen en een nieuwe VIN koppelen voor de nieuwe prijs van 54.100.

Dus óf ik betaal 1100 euro meer.
Of ik betaal meer bijtelling.

Gezegd dat ik dit niet accepteer. Men kijkt nu naar een oplossing... hoe hebben jullie dit aangepakt?
 
Nu AP maar €1100 extra meer kost, heb ik mijn LR AWD bestelling (30/4) toch omgezet naar een LR RWD. Ik ben heel benieuwd naar de eerste reacties van de mensen die hun wagen deze week mogen ophalen!
 
Hier net gehoord dat de fiscale waarde van een LR RWD die voor 30/4 is besteld toch op 56.200 komt te staan. De autopilot is "korting" die niets afdoet aan de fiscale waarde.

Dit ondanks schriftelijke bevestigingen van Sales én Delivery dat de fiscale waarde 54.000 zou worden.

Oplossing die ze bieden -en dat noemen ze coulant want "normaal doen we dat niet" #LOL- is deze VIN unmatchen en een nieuwe VIN koppelen voor de nieuwe prijs van 54.100.

Dus óf ik betaal 1100 euro meer.
Of ik betaal meer bijtelling.

Gezegd dat ik dit niet accepteer. Men kijkt nu naar een oplossing... hoe hebben jullie dit aangepakt?
hou ons op hoogte als je wil!
 
Heb omstreeks 7 mei besteld voor 53k (kaal). Te laat voor gratis AP (kost mij 3.200 voor of na levering). En blijkbaar te vroeg voor 54.1k inclusief AP (per 14 mei).

En dan nu al volgende week al een afleverdatum en VIN in de account. Voelt een beetje pusherig zo. Ik heb de laadpaal nog lang niet klaar en de huidige auto geven ze een snertprijs voor dus moet ik dat zelf elders nog regelen.

RDW waarde houd mij ook bezig. Niet het leuke ‘er naar toe leven’ wat je normaal met een auto hebt.

Ik overweeg maar te cancellen (kan blijkbaar volgens voorwaarden) als de RDW waarde niet glashelder is en nieuwe prijs niet voor mij geld (54.1k incl AP of nog beter 50.9k excl. AP koop ik de AP er daarna bij voor 3.2k).
 
Zo net opgehaald :) hoefde nog geen 10 min te wachten, super afleverervaring. Auto was op een paar minizeikpuntjes na perfect.

Wat een terugreis. Ben al bijna gewend aan de acceleratie. Al wat schrikmomentjes met AP gehad maar hij was in een paar minuten gecalibreerd.

Maareeeh. Ze bestaan dus echt :) :)
 

Attachments

  • 99A15D63-407E-4E81-8319-35D5D491979E.jpeg
    99A15D63-407E-4E81-8319-35D5D491979E.jpeg
    782.8 KB · Views: 70