Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

NL/BE Model 3 LR RWD wachtkamer

This site may earn commission on affiliate links.
Aha...thx voor de snelle reply...ik heb geen sales advisor...heb de bestelling on-line geplaatst.

Ik heb ze zojuist een bericht gestuurd via het contactformulier op de website.

Of heb je wellicht een e-mail adres waar ik contact mee kan opnemen?

Thanks!

Off-topic: Het blijft mij onduidelijk hoe je eenvoudig contact met Tesla kan opnemen om dit soort issues te bespreken. Ik wacht nu al ruim een maand (besteldatum 11/4) . Heb nog een keer met sales gebeld i.v.m. de referral code. Die was ik vergeten in te vullen bij mijn bestelling maar ze kunnen (of willen niet) dit niet achteraf voor mij regelen. Toch een beetje klantonvriendelijk voor een bestelling van 60k
 
Besteld op 15/4 RWD-LR zonder opties.
Heb dezelfde discussie als hier al meer is gemeld over de fiscale waarde / AP-gedoe met Tesla lopen. Cases zijn aangemaakt (inclusief verzoek levering zonder AP); uitsluitsel nog steeds niet gekregen.
Wel SMS gekregen voor aflevering komende dinsdag.

Wil wel, maar:

Ga morgen proberen deze discussie met Tesla te beslechten.
Mijn vraag hier daartoe:
Heeft iemand iets beters kunnen bereiken dan:
1. 53 +afleverkosten betalen & 56,2 fiscale waarde (los van opties)
2. omzetten naar nieuwe prijs 54,1 + afleverkosten betalen & 54,1 fiscale waarde
3. In een van beide gevallen AP niet buiten de bestelling heeft kunnen krijgen (inclusief prijs en/of fiscale waarde)
 
Last edited:
Zojuist een niet heel prettig (meneer, we hebben het druk) gesprek gehad, waarin het leek alsof ik de deal wou aanpassen...

3 mogelijkheden:
1. 53 +afleverkosten betalen & 56,2 fiscale waarde
2. AP er af; fiscale waarde naar 53; maar nog steeds 53 + afleverkosten betalen (en indien AP achteraf weer toevoegen kost dan 4.300)
3. omzetten naar nieuwe prijs 54,1 en dito fiscale waarde
Voor dat laatste maar gekozen.
Het blijft wel de auto/VIN die al aan mijn bestelling was gekoppeld, levering schuift alleen een paar dagen i.v.m. administratie & juiste registratie.
 
  • Like
Reactions: eelcodb
Kunnen ze in 1 week een auto leveren is het ook niet goed :confused:
Inderdaad, snap ik ook niet.
Zojuist een niet heel prettig (meneer, we hebben het druk) gesprek gehad, waarin het leek alsof ik de deal wou aanpassen...

3 mogelijkheden:
1. 53 +afleverkosten betalen & 56,2 fiscale waarde
2. AP er af; fiscale waarde naar 53; maar nog steeds 53 + afleverkosten betalen (en indien AP achteraf weer toevoegen kost dan 4.300)
3. omzetten naar nieuwe prijs 54,1 en dito fiscale waarde
Voor dat laatste maar gekozen.
Het blijft wel de auto/VIN die al aan mijn bestelling was gekoppeld, levering schuift alleen een paar dagen i.v.m. administratie & juiste registratie.
Blijft vreemd, dat jij nu moet betalen voor een fout die Tesla maakt. Gelukkig is de schade te overzien...
 
Hier hetzelfde, ondanks schriftelijke bevestigingen dat de fiscale waarde naar 53.000 zou gaan de keuze:

1. 56,2 fiscale waarde
2. of opnieuw bestellen voor 54,1 - 1100 euro duurder - en fiscale waarde op 54,1

Op mijn opmerkingen dat dit een loose-loose voorstel is wordt nu gekeken of "sales" nog iets voor me kan betekenen. Ik kan me voorstellen: afleverkosten van de 54,1 rekening halen. Of SuC tegoed voor 1100 euro.

Dat heb ik nu voorgesteld.
Ben gewoon niet zo bereid om 1100 euro duurder uit te zijn of de fiscus te spekken terwijl ik alle afspraken zwart-op-wit heb.
 
Hier hetzelfde, ondanks schriftelijke bevestigingen dat de fiscale waarde naar 53.000 zou gaan de keuze:

1. 56,2 fiscale waarde
2. of opnieuw bestellen voor 54,1 - 1100 euro duurder - en fiscale waarde op 54,1

Op mijn opmerkingen dat dit een loose-loose voorstel is wordt nu gekeken of "sales" nog iets voor me kan betekenen. Ik kan me voorstellen: afleverkosten van de 54,1 rekening halen. Of SuC tegoed voor 1100 euro.

Dat heb ik nu voorgesteld.
Ben gewoon niet zo bereid om 1100 euro duurder uit te zijn of de fiscus te spekken terwijl ik alle afspraken zwart-op-wit heb.

Je bent vergeten de 1210 euro op te tellen voor de bijtelling in 5 jaar.
Dus een extra kostenpost van 2310 euro voor dat grapje, vergeleken met dat de M3 zoals afgesproken een fiscale waarde heeft van 53000.
En wie gaat dat betalen?

Wat is een SuC tegoed?
Met een tegoed van 1100 kom je er niet, dan betaal je dus 1210 nog steeds zelf.
 
Ik krijg net de bevestiging van de wijziging naar LR RWD, maar er staat toch €53000 + €3200 AP op in plaats van €54100... Gebeld met store manager en gaan nieuwe case opmaken. In slechtste geval order annuleren en opnieuw bestellen. o_O
 
Je bent vergeten de 1210 euro op te tellen voor de bijtelling in 5 jaar.
Dus een extra kostenpost van 2310 euro voor dat grapje, vergeleken met dat de M3 zoals afgesproken een fiscale waarde heeft van 53000.
En wie gaat dat betalen?

Wat is een SuC tegoed?
Met een tegoed van 1100 kom je er niet, dan betaal je dus 1210 nog steeds zelf.
Nee toch: ofwel je betaalt (zakelijk) 54100 ipv 53000, dus 1100 meer dan gepland. OF je betaalt gewoon 53000 zoals afgesproken, maar betaalt vervolgens extra bijtelling omdat de catalogus waarde hoger is. Kost in 5 jaar ongeveer 1500 euro extra (netto, prive).
 
Je bent vergeten de 1210 euro op te tellen voor de bijtelling in 5 jaar.
Dus een extra kostenpost van 2310 euro voor dat grapje, vergeleken met dat de M3 zoals afgesproken een fiscale waarde heeft van 53000.
En wie gaat dat betalen?

Wat is een SuC tegoed?
Met een tegoed van 1100 kom je er niet, dan betaal je dus 1210 nog steeds zelf.

Nee toch: ofwel je betaalt (zakelijk) 54100 ipv 53000, dus 1100 meer dan gepland. OF je betaalt gewoon 53000 zoals afgesproken, maar betaalt vervolgens extra bijtelling omdat de catalogus waarde hoger is. Kost in 5 jaar ongeveer 1500 euro extra (netto, prive).

Behoudens de btw lijkt mij toch te kloppen wat erikM3 zegt. Althans voor mezelf kom ik ook daarop uit.
Deal was 53k basisprijs & 53k fiscale waarde.
Deal wordt
- 54,1k basisprijs = 1.100 meer betalen (wel minus de btw)
& 54,1k fiscale waarde = in 5 jaar 1.100*22%*5 jaar = 1.210 meer bijtelling.
Dus over 5 jaar gerekend kost me dit geintje van Tesla 2.310 bruto meer (minus 191 btw)

Jij vergelijkt iets anders, namelijk de door Tesla eenzijdig aangepaste deal van 53k basisprijs en 56,2k fiscale waarde (kost idd 3.520 bruto aan bijtelling), of omzetten naar 54,1 zowel basisprijs al fiscale waarde

De keuze die er ligt is dus (bruto):
- 1.100 meer naar Tesla en 1.210 meer naar de staat, minus 191 btw
- 0 meer naar Tesla en 3.520 meer naar de staat
Dan kies je vanzelfsprekend voor die eerste (al blijf ik het onacceptabel vinden heb ik het toch maar geaccepteerd)
- de keuze gewoon de 53k betalen, en die zelf ook als fiscale waarde hanteren.... ik heb geen wens de aandacht van de fiscus te stimuleren
 
Laatste nieuws

Ik heb bericht dat degene, tot 30-04, die besteld hebben, de fiscale waarde op 54100 wordt gezet. Althans Tesla is er mee bezig om dit bij de RDW aan te laten passen. Of dit wettelijk gezien mogelijk is en dit ook daadwerkelijk gebeurt, is de vraag. Ik wacht met ophalen aankomende week of de waarde bij RDW gewijzigd is. Anders laat ik hem daar staan.
Ze snappen daar ook wel dat er niet slechts een enkeling zal zijn die zijn bestelling laat omzetten en ze zullen dan met een onverkoopbare voorraad zitten.

Ik heb nog meer info. Maar dan moet diegene me maar een PB sturen.

Wat betreft de berekening. Ik heb geen rekening gehouden met eventuele BTW aftrek omdat dat bij mij niet van toepassing is.
 
Last edited:
Laatste nieuws

Ik heb bericht dat degene, tot 30-04, die besteld hebben, de fiscale waarde op 54100 wordt gezet. Althans Tesla is er mee bezig om dit bij de RDW aan te laten passen. Of dit wettelijk gezien mogelijk is en dit ook daadwerkelijk gebeurt, is de vraag. Ik wacht met ophalen aankomende week of de waarde bij RDW gewijzigd is. Anders laat ik hem daar staan.
Ze snappen daar ook wel dat er niet slechts een enkeling zal zijn die zijn bestelling laat omzetten en ze zullen dan met een onverkoopbare voorraad zitten.

Ik heb nog meer info. Maar dan moet diegene me maar een PB sturen.

Wat betreft de berekening. Ik heb geen rekening gehouden met eventuele BTW aftrek omdat dat bij mij niet van toepassing is.
Dat is goed nieuws. Ik heb 17 april een SR+ besteld en een aantal dagen daarna om laten zetten naar LR RWD. Pas 2 Mei een aanpassing in mijn account gezien van de bestelling.

Fiscale waarde staat op 57.250. Ook 3200 te hoog dus.

Wat ik niet snap in deze discussie is dat de financiële waarde toch de catalogus waarde moet zijn op datum van afgifte kenteken? Of heb ik dat mis?
 
Dat is goed nieuws. Ik heb 17 april een SR+ besteld en een aantal dagen daarna om laten zetten naar LR RWD. Pas 2 Mei een aanpassing in mijn account gezien van de bestelling.

Fiscale waarde staat op 57.250. Ook 3200 te hoog dus.

Wat ik niet snap in deze discussie is dat de financiële waarde toch de catalogus waarde moet zijn op datum van afgifte kenteken? Of heb ik dat mis?

Ik weet niet wat financiele waarde voor je betekent, maar het gaat om de fiscale waarde bij de RDW wat de belastingdienst hanteert voor de berekening van de 22% bijtelling boven 50K
 
Laatste nieuws

Ik heb bericht dat degene, tot 30-04, die besteld hebben, de fiscale waarde op 54100 wordt gezet. Althans Tesla is er mee bezig om dit bij de RDW aan te laten passen. Of dit wettelijk gezien mogelijk is en dit ook daadwerkelijk gebeurt, is de vraag. Ik wacht met ophalen aankomende week of de waarde bij RDW gewijzigd is. Anders laat ik hem daar staan.
Ze snappen daar ook wel dat er niet slechts een enkeling zal zijn die zijn bestelling laat omzetten en ze zullen dan met een onverkoopbare voorraad zitten.

Ik heb nog meer info. Maar dan moet diegene me maar een PB sturen.

Wat betreft de berekening. Ik heb geen rekening gehouden met eventuele BTW aftrek omdat dat bij mij niet van toepassing is.

Ik vernam dat de RDW op aangeven van de importeur de fiscale waarde kan wijzigen.
Maar let op, dit gaat niet meer als de auto reeds tenaamgesteld is.
Dus als je je bolide ophaalt, check even bij de RDW, als het niet aangepast is dan zou ik hem laten staan.
Anders zou je via de belastingdienst dit moeten laten aanpassen, wat misschien een hoop heisa met zich meebrengt.
 
Last edited:
Dinsdag 14 mei de AWD besteld door wagenparkbeheerder, met verzoek tot omzetten naar RWD. Black/black, 18 inch.
Donderdag 16 mei de aanbetaling gedaan.
Vandaag mail gekregen van Tesla account en gegevens aangevuld. Staat echter nog steeds een AWD op de configuratie.

Benieuwd wanneer ik hem mag ophalen!

Woensdag 15 mei besteld
Black/Black 18 inch RWD LR
Afleverdatum maandag 27 mei
Levertijd van 12 dagen.. dat is erg snel!
Is bij jouw de bestelling al wel netjes omgezet naar de RWD?
 
Gisteren door mijn contactpersoon bij Tesla gebeld om de afleverafspraak te bevestigen. Super aardige gozer trouwens die me bijna om de dag pro-actief op de hoogte houdt over de stand van zaken. Wel meerdere keren aangegeven dat ik mijn fiscale waarde netjes op €54.600,- wil hebben. Gisteren kreeg ik het kenteken door en helaas toch met een verkeerde fiscale waarde (€57.800,-). Hij betreurde dat en gaat er nu alsnog achteraan om te kijken wat hij kan doen.

To be continued!
 
  • Like
Reactions: Niels77
Gisteren door mijn contactpersoon bij Tesla gebeld om de afleverafspraak te bevestigen. Super aardige gozer trouwens die me bijna om de dag pro-actief op de hoogte houdt over de stand van zaken. Wel meerdere keren aangegeven dat ik mijn fiscale waarde netjes op €54.600,- wil hebben. Gisteren kreeg ik het kenteken door en helaas toch met een verkeerde fiscale waarde (€57.800,-). Hij betreurde dat en gaat er nu alsnog achteraan om te kijken wat hij kan doen.

To be continued!
Het wisselt nogal... Er was mij verteld dat ik afgelopen week mijn kenteken zou krijgen, en dat als ik niets gehoord had ik maar moest bellen. Ik wil graag de verzekering regelen, want de oude auto moet ook overgezet. Gisteren nog niets gehoord, dus ik bellen. Kreeg ik een ietwat geirriteerd persoon aan de lijn die duidelijk maakte dat ik maar niet meer voor dit soort dingen moest bellen. Er was overigens nog steeds geen kenteken, terwijl mijn oorspronkelijke leverdatum gisteren was. o_O