Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

NL/BE Model 3 LR RWD wachtkamer

This site may earn commission on affiliate links.
Als je in Chrome of Firefox naar je pagina ga je op je Tesla account waar je de wagen beheert (inloggen, klikken op de "beheer"-knop) en je typt dan CTRL-U op je toetsenbord (CTRL toets vasthouden en U aanslaan). Dan toont je browser de broncode van de pagina. Je kunt ook voor de "https:" van de URL "view-source:" tikken en dan op return drukken als je dat liever doet.

Eens je de broncode ziet gebruik je CTRL-F om een VIN te zoeken. VINs van een model 3 beginnen voor sturen aan de linkerkant met 5YJ3E .
 
Ik hoorde vandaag van een verkoper dat de lr rwd niet meer bestelbaar is, en alles al op de boot staat. Iemand die er meer van weet? Ik heb in ieder geval geen vin en mijn koopovereenkomst is uit mijn account verdwenen. Geen idee waarom.

Dat is jammer om te horen..! Die LR RWD is ook mijn mijn optiek te beste keuze. Zeker ook omdat 2 motoren overkill is.. We willen deze zomer nog even van onze huidige auto genieten, maar na de zomer de knoop doorhakken om voor een Model 3 te gaan, hopelijk is de LR RWD dan weer te bestellen..!

Zoals ik zojuist begrepen heb moet je, om nog voor 2019 voor de MIA in aanmerking te komen, de auto bestellen/aanbetalen uiterlijk 31 december 2019, waarna je binnen 3 maanden alles voor de MIA in werking moet zetten, klopt dit?
Ik had altijd begrepen dat de datum van het op kenteken zetten van je auto de bepalende datum was, maar blijkbaar is dit niet zo (site belaastingdienst).

Gezien het nog onbekend is wat de MIA in 2020 gaat doen denk ik dat we in 2019 nog even gebruik moeten maken van de "Tesla-tax"..
 
A.s. maandag staat de levering van mijn RWD Model 3, zwart/zwart, 18inch gepland.
Nu ben ik enorm aan het twijfelen of ik de trekhaak, die ik op m'n huidige auto wel heb, niet enorm ga missen. Ondanks dat ik deze in de afgelopen 3 jaar maar 2x gebruikt heb. De trekhaak heb ik alleen gebruikt om een aanhangwagen te trekken. Niet voor fietsen oid.

Hang nu in de wacht om te vragen of ze deze überhaupt nog toe te voegen is. Hoe verstandig is het denken jullie om dat in dit stadium nog aan te passen? Mede door de berichten dat er geen LR RWD's meer worden gemaakt, ben ik bang dat ik straks mijn auto kwijt ben : )
 
A.s. maandag staat de levering van mijn RWD Model 3, zwart/zwart, 18inch gepland.
Nu ben ik enorm aan het twijfelen of ik de trekhaak, die ik op m'n huidige auto wel heb, niet enorm ga missen. Ondanks dat ik deze in de afgelopen 3 jaar maar 2x gebruikt heb. De trekhaak heb ik alleen gebruikt om een aanhangwagen te trekken. Niet voor fietsen oid.

Hang nu in de wacht om te vragen of ze deze überhaupt nog toe te voegen is. Hoe verstandig is het denken jullie om dat in dit stadium nog aan te passen? Mede door de berichten dat er geen LR RWD's meer worden gemaakt, ben ik bang dat ik straks mijn auto kwijt ben : )
Gaat niet meer lukken denk ik...
Maar: voor 2 keer gebruik in 3 jaar is er vast wel een andere oplossing te verzinnen;-)
 
Zo ik ben benieuwd wat dat gaat worden, dacht eerst nog dat het wel mee zou vallen qua RWD. Echter ik lees steeds meer berichten dat het toch echt over zou zijn met LR RWD. Op 28 mei besteld via LM met leverdatum 14 oktober vanwege huidige leasecontract. Volgens het bericht van Tesla welke op GoT staat zouden ook lopende bestellingen worden ge-cancelled. Ben toch benieuwd hoe dit afloopt.
 
Zo ik ben benieuwd wat dat gaat worden, dacht eerst nog dat het wel mee zou vallen qua RWD. Echter ik lees steeds meer berichten dat het toch echt over zou zijn met LR RWD. Op 28 mei besteld via LM met leverdatum 14 oktober vanwege huidige leasecontract. Volgens het bericht van Tesla welke op GoT staat zouden ook lopende bestellingen worden ge-cancelled. Ben toch benieuwd hoe dit afloopt.

je kan nog voorraad auto's bestellen op de Tesla website. Lijkte me stug dat ze die bestellingen gaan annuleren. Dus moet je daar even kijken of je type/kleur er tussen staat.
 
Rwd lijkt idd niet meer te leveren. Meerdere mensen op Tweakers bevestigen dit vanuit de LM. Rwd model is ook weg gehaald bij directlease.nl.

Helaas twee weken geleden de rwd besteld. Tesla praat wel over een alternatief..

Hier staat de reactie van Tesla: Het grote Tesla topic - Verkeer & Vervoer - GoT
Zojuist met Tesla gesproken. Ook ik wacht namelijk op een LR RWD en heb nog geen VIN toegewezen.

Mevrouw wist niet meteen hoe mijn bestelling wordt beïnvloed door het niet meer kunnen bestellen van dit model, maar ging het netjes navragen. Enkele minuten later vertelde ze me dat wat ik hoorde inderdaad klopt; zij kan in haar systeem ook echt niet meer de LR RWD aanklikken. Maar, ze vertelde me dat reeds geplaatste bestellingen netjes zullen worden uitgeleverd.

De vraag is dan natuurlijk op welke termijn. Als we nu nog geen VIN hebben toegewezen, en de volgende lading RWD komt pas eind dit jaar weer naar Europa, dan zitten we natuurlijk nog steeds met de gebakken peren. Maar goed, we wachten 't af, voor 't zelfde geld worden bestaande bestellingen alsnog geannuleerd. Het maakt het hele proces wel spannend :)
 
Zojuist met Tesla gesproken. Ook ik wacht namelijk op een LR RWD en heb nog geen VIN toegewezen.

Mevrouw wist niet meteen hoe mijn bestelling wordt beïnvloed door het niet meer kunnen bestellen van dit model, maar ging het netjes navragen. Enkele minuten later vertelde ze me dat wat ik hoorde inderdaad klopt; zij kan in haar systeem ook echt niet meer de LR RWD aanklikken. Maar, ze vertelde me dat reeds geplaatste bestellingen netjes zullen worden uitgeleverd.

De vraag is dan natuurlijk op welke termijn. Als we nu nog geen VIN hebben toegewezen, en de volgende lading RWD komt pas eind dit jaar weer naar Europa, dan zitten we natuurlijk nog steeds met de gebakken peren. Maar goed, we wachten 't af, voor 't zelfde geld worden bestaande bestellingen alsnog geannuleerd. Het maakt het hele proces wel spannend :)
Zeer spannend inderdaad :). Ik wacht ook op een LR RWD via LM (niet voor 30-07 leveren). Als het goed is heeft de LM wel 'officieel' besteld bij Tesla, gezien dat ik een Tesla account met RN heb (nog geen VIN uiteraard). Dus ben benieuwd wat er aangeboden gaat worden, en als dat gebeurd, of ik er ook iets mee opschiet of dat het voor de LM een simpele annulering betreft.
 
A.s. maandag staat de levering van mijn RWD Model 3, zwart/zwart, 18inch gepland.
Nu ben ik enorm aan het twijfelen of ik de trekhaak, die ik op m'n huidige auto wel heb, niet enorm ga missen. Ondanks dat ik deze in de afgelopen 3 jaar maar 2x gebruikt heb. De trekhaak heb ik alleen gebruikt om een aanhangwagen te trekken. Niet voor fietsen oid.

Hang nu in de wacht om te vragen of ze deze überhaupt nog toe te voegen is. Hoe verstandig is het denken jullie om dat in dit stadium nog aan te passen? Mede door de berichten dat er geen LR RWD's meer worden gemaakt, ben ik bang dat ik straks mijn auto kwijt ben : )
Je buurman wil je graag zijn auto uitlenen als hij je Tesla een dagje mag.
 
Mijn configuratie is LR RWD Black/Black 18", trekhaak en FSD. Op zich lijken er, nu nog, voldoende van deze configs (minus FSD maar dat is toch maar een software vinkje) op voorraad te staan dus ik ga er een beetje vanuit dat 1 van deze voorraad modellen dan voor een reeds geplaatste bestelling wordt gereserveerd. Echter zolang ik geen VIN zie onder mijn account is er nog geen auto gekoppeld.
We gaan het meemaken of Athlon met een mededeling komt of dat in Oktober gewoon mijn bestelde config wordt uitgeleverd. In mijn Tesla account staat nog steeds de juiste config met een vinkje bij betaling dus ik neem aan dat de Lease Maatschappij reeds heeft aanbetaald. Oftewel bestelling is al helemaal in gang gezet zou het vreemd vinden als deze nu vanuit de kant van Tesla wordt geannuleerd.
 
Heel apart, ik heb een koopovereenkomst die ze sinds een week uit mijn account hebben verwijderd. Mij was bij de omzetting naar met trekhaak beloofd dat zeker in juni uitgeleverd wordt. Als ze niet gaan leveren, eenzijdige contractbreuk want ik heb zelfs al 3000 euro op tafel moeten leggen, mogen ze even lekker alle bijtelling van mijn huidige auto ophoesten en mij een gelijkwaardig of beter model leveren zonder bijbetaling. Dit krijgt nog een staartje als ze niet gaan leveren.
 
Dat weet geen hond, zelfs Tesla zelf niet; het enige dat zeker is, dat is dat je die in Europa nu niet kunt bestellen en dat er momenteel geen plannen zijn om die opnieuw aan te bieden.

Tesla probeert inderdaad al meer dan een jaar de RWD LR te begraven, maar zonder veel succes.
 
Op welke informatie baseer je dat er geen RWD's meer komen tot eind dit jaar?
Op verschillende berichten all over the place, dus aanschouw mijn opmerking vooral niet als de waarheid, en zie het meer als een als-dan scenario. Wel heb ik meerdere keren terug zien komen dat de laatste batch met RWDs al onderweg is, en dat ze daarna zullen stoppen met uitleveren aan Europa. Maar ook dat heb ik enkel van andere gebruikers, en volgens mij heeft niemand nog veel van Tesla zelf gehoord. Afwachten dus.
 
Op verschillende berichten all over the place, dus aanschouw mijn opmerking vooral niet als de waarheid, en zie het meer als een als-dan scenario. Wel heb ik meerdere keren terug zien komen dat de laatste batch met RWDs al onderweg is, en dat ze daarna zullen stoppen met uitleveren aan Europa. Maar ook dat heb ik enkel van andere gebruikers, en volgens mij heeft niemand nog veel van Tesla zelf gehoord. Afwachten dus.

Ja, ik hoorde en las ook t zelfde. Totdat ik nu net lees dat de RWD vanaf eind juni niet meer OFF menu is maar gewoon op het menu komt.

Anyways... als mijn auto maar op de boot is zoals men heeft gezegd :)