Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

NL/BE Model 3 LR RWD wachtkamer

This site may earn commission on affiliate links.
Kijk jaloersmakend naar alle berichten hier over de orders. Mijn Tesla is 6 juni besteld, direct een account gekregen maar nog geen koppeling met de model 3. Hoe raar is dat? Er is dus een order want ik heb een mail van Tesla maar niks te zien in het account. Ook nog geen RN nummer. Net weer mailtje gestuurd naar de LM. Zij zien niks wat betreft de accounts, wat vrij logisch is. Van de week maar is met Tesla bellen.

Wat het misschien zou kunnen zijn, levering zou rond oktober zijn ivm afgelopen huidig lease contract.

Voor mij is 5 juni de LR RWD bij de leasemaatschappij besteld en ik heb vanmiddag een afleverafspraak staan. Misschien mazzel omdat zwart/zwart 18" uit voorraad leverbaar was.
 
  • Like
Reactions: Rutger_lwd
Het lijkt er op dat er überhaupt niet op bestelling wordt geproduceerd en dat je gewoon mazzel moet hebben dat jouw configuratie in één van de productie batches zat. Ik heb het gevoel dat er maar één ding telt voor Tesla en dat is auto's verkopen en aan wie maakt ze niets uit.Liever 5 auto's aan anderen dan die ene specifieke aan jou. Volgens mij geldt voor de model 3 het Ford Model T principe: You can get it in any color you like, as long as it is black. Zij bepalen voor de model 3 en niet wij. En wij willen zo graag dat we alles accepteren om maar te mogen rijden.
 
  • Like
Reactions: Rutger_lwd
Is gewoon slim, 5 kleuren, 2 kleuren interieur, 2 wielen, wel/niet trekhaak: 40 uitvoeringen per type (FSD is software).
Dan weet je wat de markt "ongeveer" koopt (bv. zwart/blauw zal hard gaan en wit interieur minder hard).

Daarmee dek je makkelijk 90% van de behoefte af. Alleen de laatste modellen uit voorraad is kiezen (dus op tijd bij zijn en dan krijg je wat je besteld hebt).
 
Mijn contactpersoon was zich gisterochtend niet bewust van het niet meer kunnen uitleveren van mijn bevestigde msm aero rwd (geen VIN) Hij ging het uitzoeken, ik geloof niet dat deze nog geleverd kan worden echter verder nog niks gehoord. Ben benieuwd of ze met een alternatief komen en wat dit dan mag zijn.
 
Ik heb vorige week een Model 3 LR RWD via een leasemaatschappij besteld, maar heb helaas te horen gekregen dat die is geannuleerd. Ik vind het ontzettend jammer, voor mij was het de perfecte versie. Bij mijn Model S was ik eerlijk gezegd ook erg tevreden over de RWD en zag ik het nut van AWD niet heel erg in (ook niet na AWD leenauto's te hebben gehad).

Dus nu maar even kijken wat het wordt. De Standard Range is voor mij eigenlijk geen optie door het minder premium interieur (met minder internetfunctionaliteiten en minder goede audio systeem). De range zou wel voldoende zijn voor mij. Eigenlijk zou een Standard Range met full premium interieur dus interessant kunnen zijn, maar die bestaat niet. Dus dan moet ik meer betalen voor AWD, wat voor mij geen meerwaarde heeft. Nou ja, moeilijke keuzes ;)
 
Ik heb vorige week een Model 3 LR RWD via een leasemaatschappij besteld, maar heb helaas te horen gekregen dat die is geannuleerd. Ik vind het ontzettend jammer, voor mij was het de perfecte versie. Bij mijn Model S was ik eerlijk gezegd ook erg tevreden over de RWD en zag ik het nut van AWD niet heel erg in (ook niet na AWD leenauto's te hebben gehad).

Dus nu maar even kijken wat het wordt. De Standard Range is voor mij eigenlijk geen optie door het minder premium interieur (met minder internetfunctionaliteiten en minder goede audio systeem). De range zou wel voldoende zijn voor mij. Eigenlijk zou een Standard Range met full premium interieur dus interessant kunnen zijn, maar die bestaat niet. Dus dan moet ik meer betalen voor AWD, wat voor mij geen meerwaarde heeft. Nou ja, moeilijke keuzes ;)
Herkenbaar. SR had voor mijn vrouw ook prima geweest maar het uitgeklede interieur zag ze toch echt niet zitten. Dus toch maar voor de LR RWD gegaan... Overmorgen ophalen (mits er ooit nog een kenteken en factuur komt;-)
 
  • Like
Reactions: dicktump
B
13 mei heeft de LM een bestelling geplaatst voor mijn M3 LR RWD. Uiteindelijk gisteren pas een orderbevestiging en vandaag de mededeling dat hij niet meer geleverd kan worden.....
Zit je je mooi al 5 weken te verheugen, komt ie niet

Bij mij precies hetzelfde vandaag ook bevestiging gekregen dat de order is geannuleerd. Alternatief is AWD + 2000 korting maar helaas gaat mijn wagenpark beheerder niet in mee. Fiscale waarde is dan buiten mijn budget baal hier enorm van.
 
Als de leasemaatschappij zelf inlevert op hun marge voelt dat eigenlijk aan alsof je LR RWD offerte ook wel lager had gekund, maar goed. Wel echt ongelofelijk balen als je hierdoor geen Model 3 LR meer kunt rijden. Tamelijk bizarre actie van Tesla dit.
 
Hier nog een slachtoffer.

Op 24-05 besteld ivm deadline 27-05 voor 12.500 SC kilometers. Op 05-06 bevestiging LM en op 10-06 Tesla account van Tesla gekregen waarin tot op heden alleen nog een RN nummer te vinden is. VIN nummer nog niet te vinden.

Ik hoor dezelfde geluiden. Niet meer te leveren tenzij je geluk hebt en anders willen ze je met 2K korting (zakelijk) in een AWD heisen. Nou, die heb ik dus niet besteld en daarnaast (ff snel een rekensommetje gemaakt) scheelt het me ongeveer 38 euro x 60 maanden, is 2280 euro privé in de bijtelling.

Je weet van tevoren dat het niet goed kan gaan (gezien alle verhalen) maar dit zou echt alles slaan. Ik wacht het maar rustig af, we kunnen niks anders.
 
13 mei heeft de LM een bestelling geplaatst voor mijn M3 LR RWD. Uiteindelijk gisteren pas een orderbevestiging en vandaag de mededeling dat hij niet meer geleverd kan worden.....
Zit je je mooi al 5 weken te verheugen, komt ie niet
B


Bij mij precies hetzelfde vandaag ook bevestiging gekregen dat de order is geannuleerd. Alternatief is AWD + 2000 korting maar helaas gaat mijn wagenpark beheerder niet in mee. Fiscale waarde is dan buiten mijn budget baal hier enorm van.

Oohhh Tesla Tesla, dit is toch echt weer niet handig aangepakt. Waarom niet eerst alle lopende orders de gelegenheid gegeven om uit de inventory te cherry-picken?
 
Vandaag heb ik mijn eindfactuur van een LR AWD gekregen en ik zie ook een VIN staan in de broncode. Maar de korting van 3200 euro voor autopilot staat er wel bij.

Dus de meerprijs van LR RWD naar LR AWD is 5300 euro met een korting van 3200 euro, geeft een opleg van 2100 euro voor een switch van RWD naar AWD. Lijkt me geen slechte deal, zeker niet omdat in België het VAA slechts 4% is. (cfk bijtelling in NL dat 22% voor de schijf boven 50K euro)

Nog iemand in dit geval?
 
Vandaag heb ik mijn eindfactuur van een LR AWD gekregen en ik zie ook een VIN staan in de broncode. Maar de korting van 3200 euro voor autopilot staat er wel bij.

Dus de meerprijs van LR RWD naar LR AWD is 5300 euro met een korting van 3200 euro, geeft een opleg van 2100 euro voor een switch van RWD naar AWD. Lijkt me geen slechte deal, zeker niet omdat in België het VAA slechts 4% is. (cfk bijtelling in NL dat 22% voor de schijf boven 50K euro)

Nog iemand in dit geval?
Dat is bijzonder, als ik je berichtengeschiedenis kijk wachtte je tot gisteren op een RWD. Hebben ze je zomaar een factuur voor AWD gestuurd, of na je eerst te hebben gecontacteerd?
 
Het lijkt er op dat er überhaupt niet op bestelling wordt geproduceerd en dat je gewoon mazzel moet hebben dat jouw configuratie in één van de productie batches zat. Ik heb het gevoel dat er maar één ding telt voor Tesla en dat is auto's verkopen en aan wie maakt ze niets uit.Liever 5 auto's aan anderen dan die ene specifieke aan jou. Volgens mij geldt voor de model 3 het Ford Model T principe: You can get it in any color you like, as long as it is black. Zij bepalen voor de model 3 en niet wij. En wij willen zo graag dat we alles accepteren om maar te mogen rijden.
Sorry hoor, maar als dit voor jou nieuw is, heb je weinig gelezen op dit forum. Het is algemeen bekend dat er niet op bestelling geproduceerd wordt en ook nog nooit is. Er wordt geproduceerd wat Fremont denkt dat nodig is en drie maanden later (na productie, verschepen en distributie in Europa) blijkt of dat een goede gok was.
 
Van Tesla uit geen communicatie maar ik ben alleen wel langs het SeC gegaan en heb heel duidelijk gemaakt dat ik op 30 juni een gefactureerde en ingeschreven model3 moest hebben omdat mijn boekjaar eindigt op 30 juni. Geen idee of dat er voor iets tussen zit.

Dat is bijzonder, als ik je berichtengeschiedenis kijk wachtte je tot gisteren op een RWD. Hebben ze je zomaar een factuur voor AWD gestuurd, of na je eerst te hebben gecontacteerd?