Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

NL/BE Model 3 LR RWD wachtkamer

This site may earn commission on affiliate links.
Hoe groot acht men de kans dat de LR RWD ook weer hier bestelbaar wordt/komt ?
Weet iemand wat de basisprijs van deze versie was ?
Zodra ze merken dat er minder vraag is naar de AWD en daar lijkt het wellicht op met de voorraad. Dan zullen ze wellicht RWD weer open gooien. Daar was toch altijd wel veel meer vraag naar. Prijs was 54.100 incl autopilot.
 
@Klaas

Thnx, nu even afwachten wat er gebeurt. Rwd heeft mijn lichte voorkeur, maar ik was in q2 te laat. Dus nu Awd al in bestelling. Ik zal de tesla site en deze site even goed in de gaten houden;) Heb net mijn “verkoper” bij Tesla al even gemaild.
 
Zou voor mij heel mooi zijn als de LR RWD weer leverbaar wordt. AWD is denk ik te duur en SR+ te weinig range. 600 WLTP klinkt een stuk beter dan 409.
Als de laadsnelheid van de SR+ beperkt blijft tot 102 a 105 kW en we bij de LR (nu reeds) veel hogere laadsnelheden gaan zien, dan zou dat in de toekomst op een lange reis wel eens meer verschil in reistijd op kunnen leveren dan puur de grotere batterij/range zelf.
 
Last edited:
LR RWD Waiting Room

Edit: hopelijk werkt dit. Copy & paste vanaf een telefoon werkt niet zo goed.

Vandaag contact gehad met het sales team van zowel Amsterdam als Arnhem.
Beide waren niet op de hoogte dat de M3 LR RWD mogelijk weer bestelbaar is.

Heb gevraagd of ze hier bevestiging over willen geven en wordt terug gebeld.
Misschien dat ik einde van de week nog even een keer bel om vinger aan de pols te houden!
 
Vandaag contact gehad met het sales team van zowel Amsterdam als Arnhem.
Beide waren niet op de hoogte dat de M3 LR RWD mogelijk weer bestelbaar is.

Heb gevraagd of ze hier bevestiging over willen geven en wordt terug gebeld.
Misschien dat ik einde van de week nog even een keer bel om vinger aan de pols te houden!

Ben benieuwd, hoor graag wat eruit komt.
 
Op 6 juni de bevestiging gekregen vanuit Tesla dat RWD besteld was en op 20 juni door Tesla sales person gebeld dat dit geannuleerd zou worden en dat ik nog wel voor einde van Q2 een ADW met korting kon bestellen... Als ik alles lees lijkt het me voornamelijk een salesstunt om zo de verkopen Q2 nog op te pompen aangezien de RWDs pas in Q3 geleverd konden gaan worden.

LM heeft van niets gehoord en mijn bestelling is ook nog steeds zichtbaar (niet geannuleerd) in Tesla account. Heb de bestelling extra laten staan. Als ik dit hier allemaal lees verwacht ik dat de RWD uiteindelijk gewoon weer geleverd gaat worden.

Benieuwd naar hetgeen ze aan jou gaan bevestigen @Reijnn
 
Vandaag gebeld naar mijn SC, die konden bevestigen dat de LR RWD inderdaad vroeg of laat terug komt. De plannen zouden zijn dat deze dan ook direct online te bestellen is, niet enkel achter de schermen.
Qua timing hadden ze op dit moment ook geen idee: misschien de komende dagen, misschien binnen enkele maanden.

Vandaag ook met Tesla Sales gebeld (020 nummer) en daar wist hij te vertellen dat de LR RWD NIET terugkomt omdat men alle modellen aan het vereenvoudigen is naar nog maar drie modellen: Standard Range, Long Range AWD en Performance AWD.
Dus de S heeft nog maar 3 modellen en de Model 3 dus ook...
 
  • Informative
Reactions: Klaas