Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

NL/BE Model 3 LR RWD wachtkamer

This site may earn commission on affiliate links.
Donderdag gebeld door een LM. Zij hadden een RWD beschikbaar gekregen door een annulering. Door een interne fout zijn echter 2 klanten benaderd, beetje lastig met 1 beschikbare auto, sukkels....

Auto staat op de eerste boot.

Blijft bij ons dus de AWD met trekhaak (koop). Staat op de tweede boot.
 
Hier ook eentje besteld maar geen AP... Hoe dan? Alle auto's, SR+, enz dus wel met AP. Gelukkig de range en de hele mooie luidsprekers. Hoor morgen of het gelukt is. Levering 3e week augustus las ik op Tweakers.

De mijne heeft wel AP. Was een fout in de verkooplijst. Hebben ze einde van de middag aangepast, check maar eens in jouw account. Heb nu een blauwe, zag later op de middag ook nog een midnight silver tevoorschijn komen, jammer. Maar om nou weer euro 2000 aan te betalen, en 2 auto’s te annuleren....werd me een beetje te gortig. Denk dat er nog meer in de pijplijn zitten/op de boot staan.

Een nachtje slapen en dan definitief de knoop doorhakken welke auto we gaan annuleren. De eerder bestelde AWD midnight silver met trekhaak, of toch de blauwe RWD zonder trekhaak. Komt allemaal uit eigen (zakelijke) portemonnee, dus geen broodje kaas...



Om te voorkomen dat ik naast de p...zou pi..., heb ik besteld zonde referral code van de buurman. Kan deze later nog toegevoegd worden?
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Wackmack
Bijzonder Luc dat de jouwe wel AP heeft. Op Tweakers lees ik dat mensen van Tesla gehoord hebben dat ze geen AP hebben. Om het te activeren kost het €3200,-

Bijzonder verwarrend weer van Tesla

Bedoel je AP of FSD? In mijn account staat AP

Heb je een link naar de tweakers site, ik kan het niet vinden.

En als je echt euro 3200 moet bijleggen, dan zou ik voor de AWD gaan;)

Zie ook:

D449C104-862C-496E-B526-E8458B59486D.jpeg
 
Last edited:
De LR RWD wordt waarschijnlijk eind augustus geleverd, precies in mijn vakantie. Ogenschijnlijk geen mogelijkheid om de levering iets uit te stellen, alleen via een machtiging een derde laten ophalen (dat wil ik niet).

Iemand ervaring met gewoon betalen en niet ophalen op het door tesla bepaalde moment? Het is je auto (incl. VIN), staat op je naam ingeschreven en je hebt hem ook al betaald. Lijkt me toch lastig voor tesla om daar iets mee te doen.
 
De mijne heeft wel AP. Was een fout in de verkooplijst. Hebben ze einde van de middag aangepast, check maar eens in jouw account. Heb nu een blauwe, zag later op de middag ook nog een midnight silver tevoorschijn komen, jammer. Maar om nou weer euro 2000 aan te betalen, en 2 auto’s te annuleren....werd me een beetje te gortig. Denk dat er nog meer in de pijplijn zitten/op de boot staan.

Een nachtje slapen en dan definitief de knoop doorhakken welke auto we gaan annuleren. De eerder bestelde AWD midnight silver met trekhaak, of toch de blauwe RWD zonder trekhaak. Komt allemaal uit eigen (zakelijke) portemonnee, dus geen broodje kaas...



Om te voorkomen dat ik naast de p...zou pi..., heb ik besteld zonde referral code van de buurman. Kan deze later nog toegevoegd worden?
Ref code achteraf toevoegen gaat niet
 
Heb overigens na deze starheid mbt afleveren gelijk nog een andere showroom LR RWD ( in andere kleur) besteld. Verhaal aan de telefoon was dat die nog in USA zou staan. Echter op aanbetaalfactuur staat een VIN met een nr dat nog niet eens 10 afwijkt van mijn eerste recent toegekende VIN. Zal wel allemaal op dezelfde boot staan...
 
Nog even contact gehad met de LM. De Long RWD is besteld echter moet Tesla de order omzetten. Nu staat nog de SR+ in mijn account. Iemand ervaring met hetzelfde proces? Hoe snel zou zoiets gaan. Gezien de auto's per direct staan hoop ik toch op levering in augustus :)
 
De reacties op Tweakers waren van mij. Telefonisch bevestigd dat er geen AP op zat én vervolgens per mail de orderbevestiging ook zonder AP. Daarop gereageerd dat ze de RWD kunnen annuleren.
Zie net in m'n mailbox een mailtje vanuit Tesla van gisteravond: 'Bevestiging van uw Model 3 update'. Ik ging er vanuit dat dit een bevestiging van de annulering was. Maar niets is minder waar, het betrof een aangepaste bestelovereenkomst. Prijs hetzelfde gebleven, enige aanpassing.... Autopilot inclusief
bonk.gif

Net maar weer een mailtje naar Tesla gestuurd dat ze vooral even moeten wachten met het annuleren en dat ik graag maandag even telefonisch contact heb. Als de RWD-order nu inderdaad inclusief AP is dan ga ik voor de RWD.

Vul ondertussen de overige gegevens in het account in en voilà, een VIN toegewezen
smile.gif
Nu hopen dat ze een beetje achterstand met de mail hebben en ik ze telefonisch te pakken heb voordat ze de order eruit gooien. Zou wel een grap zijn zeg.
Wordt nog mooier, ook de M3 LR AWD heeft nu een VIN toegewezen gekregen. Zo heb je niks, zo heb je 2 auto's in je account met allebei een VIN, een eindfactuur én geplande leverweek
facepalm.gif
Maandag maar eens even bellen.