Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

[NL/BE] Model 3 Tesla Mobile Connector

This site may earn commission on affiliate links.

widodh

Model S 100D and Y LR
Moderator
Jan 23, 2011
6,861
2,840
Venlo, NL
Ik zag het al eerder op de Tesla website, maar bij Model 3 komt nu een Mobile Adapter die heen 3-fase meer kan laden?

Zie: Model 3 draadje

Screen Shot 2019-02-02 at 15.59.53.png


Om met 11kW (3-fase) te laden heb je een Universal Mobile Connector nodig.

Klopt dat?
 
Ah, misschien kunnen diegenen die hun Model 3 al hebben ontvangen hier inderdaad even een foto plaatsen van de Mobile Connector die ze erbij hebben ontvangen. Met foto van de bijgeleverde adapters.
Dat was ook het hele idee van dit topic. Om daar informatie over in te winnen en te delen met de community.

Onbegrijpelijk dat de UMC van de model 3 niet 3 fase is. Dat is juist een van de selling points van de auto. Al zal een laadpaal meer gebruikt worden dan een rode CEE aansluiting natuurlijk

Andere vraag: is de laadkabel die bij de model 3 zit 32amp of 16amp?
Ik vind het wel goed eigenlijk. Ik vind de UMC met 3-fase niet veilig (lange discussie). Laden moet gewoon met een fatsoenlijke laadpaal zoals de Tesla Wall Connector (TWC).
 
Of tie veilig is of niet, ik wil die connector er bij hebben omdat ik ten tijde van het maken van de aankoopbeslissing heb gekeken wat de laadmogelijkheden zijn en de 5p16a CEE stekker was er 1 van. Ik kom die stekker best vaak tegen en vind het handig om bij me te hebben...
 
Of tie veilig is of niet, ik wil die connector er bij hebben omdat ik ten tijde van het maken van de aankoopbeslissing heb gekeken wat de laadmogelijkheden zijn en de 5p16a CEE stekker was er 1 van. Ik kom die stekker best vaak tegen en vind het handig om bij me te hebben...
Dan zal je dus een Universal Mobile Connector (UMC) moeten komen, want de standaard lader van Tesla werkt niet.

Of een 3rd party 3-fase lader zoals de Juicebox.
 
Daar heb je idd wel gelijk in. Kan me de discussie nog wel herinneren ;)


diegene die gewed had dat ik hier op zou reageren, heeft alvast gewonnen :p



Even serieus blijven nu :

Schuko :
ScreenShot005.jpg



CEE :
ScreenShot004.jpg



Shuko : pen-diameter van 4.8mm; pen-lengte van 19mm.
Geschikt voor stromen tot 16A, bij EV's uit veiligheidsoverwegingen (!) beperkt tot 13A

CEE 16 A : pendiameter van 5 mm ( = +8,5% oppervlakte); penlengte van 37 mm (= nog eens + 95%)
Geschikte voor stromen tot 16A, ook bij EV's

én dan hebben we het niet eens over de schelpen in het stopcontact gehad, die zijn nog belangrijker.



Kan iemand....... :oops: neen, niemand kan mij uitleggen waarom een Schuko op 13A beter zou zijn dan een CEE op 16A.
 
Ik heb thuis een mode 2 lader aan de muur hangen ivm andere EV's die ook geladen moeten worden en een ander kabeltje hebben dan de Tesla. Ging mij er meer om dat die UMC op de site stond toen ik de Model 3 in mandje klikte als 'Wat word er bij een Tesla meegeleverd', en nu blijkt ineens dat ze wat anders meeleveren... Kan wel een wallbox kopen en die los in de auto gooien maar das een beetje beyond the point.