Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

NOA gedrag verklaard

This site may earn commission on affiliate links.

Hbrink

Lazy, but dangerous when active :)
Supporting Member
Nov 8, 2017
3,248
2,275
Naarden, NL
Ik heb al sinds het begin last met het gedrag van NoA. Ik geef aan dat hij nooit hoeft in te halen en je zou dan verwachten dat alleen noodzakelijk rijbaanverwisselingen voor het volgen van de route zouden worden aangegeven. Helaas... Ik kan continue op de knop drukken dat de rijbaanwissel geannuleerd moet worden... Moe van...

Maar sinds gisteren ben ik er eindelijk achter waar dat aan ligt. De auto geeft een verkeerd aantal banen weer! Ik rij rechts op een driebaansweg en de auto geeft aan dat er nog drie banen links van mij zitten (dus vier in totaal). Dan is het logisch dat NoA aangeeft dat ik een baan naar links moet. En dat ook bij tweebaanswegen ed. Links en rechts komen fouten voor....

Voor mij dus nu probleem verklaard, maar niet opgelost. Ik dacht altijd dat banen 'gezien' werden maar ik vermoed nu dus dat het een kaartweergave is. En zelfs dan is het raar, want ik krijg dit op snelwegen die jaren niet veranderd zijn.

Herkenbaar?
 
NoA werkt voor geen meter: inhaaladvies is irritant, afslagen op een klaverblad werkt niet en... hij pakt automatisch vluchthavens die voor afslagen liggen, om daarna in paniek terug te sturen en dat al sinds introductie. Daarna niet meer getest, je kunt er niks mee.
 
Ik vind NoA wel redelijk werken, inhaaladvies werkt bij mij goed op volgafstand 3. Als ik zelf op TACC rij en zelf stuur remt ie vaak af. (ik zal wel te laat van baan veranderen).
In een verkeerde baan willen gaan rijden merk ik ook wel eens bijvoorbeeld de A27 bij Hilversum en vooral richting het zuiden. Hij deed het eerst bij Almere komend van het zuiden de A6 op richting Lelystad Emmeloord ook. Maar dat is bij mij nu niet meer het geval. Terwijl ik geen Nav data update gehad heb.
Een fout in het aantal banen is mij nog niet opgevallen. Ik ga er eens opletten.

De knipperlicht disco die volgens mij ook van NoA komt vind ik wel lastig. Ik heb nog geen manier gevonden om dat snel uit te zetten. Wel merk ik dat het het meest gebeurd als ik AP aan zet als ik net een snelweg opgereden ben en de invoegstrook nog niet afgelopen is.
 
Ik vind NoA wel redelijk werken, inhaaladvies werkt bij mij goed op volgafstand 3. Als ik zelf op TACC rij en zelf stuur remt ie vaak af. (ik zal wel te laat van baan veranderen).
In een verkeerde baan willen gaan rijden merk ik ook wel eens bijvoorbeeld de A27 bij Hilversum en vooral richting het zuiden. Hij deed het eerst bij Almere komend van het zuiden de A6 op richting Lelystad Emmeloord ook. Maar dat is bij mij nu niet meer het geval. Terwijl ik geen Nav data update gehad heb.
Een fout in het aantal banen is mij nog niet opgevallen. Ik ga er eens opletten.

De knipperlicht disco die volgens mij ook van NoA komt vind ik wel lastig. Ik heb nog geen manier gevonden om dat snel uit te zetten. Wel merk ik dat het het meest gebeurd als ik AP aan zet als ik net een snelweg opgereden ben en de invoegstrook nog niet afgelopen is.
Ik heb altijd een knipperlicht disco vanaf a27 naar a15 ri Nijmegen en van a15 naar a27 ri noorden. Door de twee invoeg acties daar (eerst naar paralel baan en daarna naar de hoofdbaan)snapt NoA er ook niet veel van en als ik dat dat rij zonder NoA kan ik ook pas na ong 100 meter op de a27 NoA inschakelen (daarvoor krijg ik een melding dat NoA niet beschikbaar is op de route).
Ook veel onnodige rijstrook wissel adviezen op a27 na Utrecht zowel van als naar Utrecht. Tot voor kort kon ik met NoA ook afslaan vanaf a27 naar a6 ri Lelystad maar nu geeft navi wel de afslag aan maar de wisseling naar de afslaande baan (zit nu op de 32.21 versie) wordt niet ingezet. Vanaf de parallelbaan a6 naar hoofdbaan wil NoA ook dat ik steeds een baan opschuif om de route voort te zetten (er is dan geen verkeer op de meeste rechter rijstrook). Hier lijkt de navi/NoA niet te beseffen dat je rechts zou moeten blijven rijden.

Ik rij echter wel op een kortere volgafstand en zal eens proberen of de wijziging naar stand 3 effect heeft.
 
Ik heb altijd een knipperlicht disco vanaf a27 naar a15 ri Nijmegen en van a15 naar a27 ri noorden. Door de twee invoeg acties daar (eerst naar paralel baan en daarna naar de hoofdbaan)snapt NoA er ook niet veel van en als ik dat dat rij zonder NoA kan ik ook pas na ong 100 meter op de a27 NoA inschakelen (daarvoor krijg ik een melding dat NoA niet beschikbaar is op de route).
Ook veel onnodige rijstrook wissel adviezen op a27 na Utrecht zowel van als naar Utrecht. Tot voor kort kon ik met NoA ook afslaan vanaf a27 naar a6 ri Lelystad maar nu geeft navi wel de afslag aan maar de wisseling naar de afslaande baan (zit nu op de 32.21 versie) wordt niet ingezet. Vanaf de parallelbaan a6 naar hoofdbaan wil NoA ook dat ik steeds een baan opschuif om de route voort te zetten (er is dan geen verkeer op de meeste rechter rijstrook). Hier lijkt de navi/NoA niet te beseffen dat je rechts zou moeten blijven rijden.

Ik rij echter wel op een kortere volgafstand en zal eens proberen of de wijziging naar stand 3 effect heeft.
Bij Gorichem kom ik niet zo vaak maar de A6 wel. Vandaag ook even naar Nijmegen maar niet via de A27. :cool:

Ik zal bij Almere de A6 op nog eens testen binnenkort. Bij mij wou die niet van de parallelbaan naar de hoofdrijbanen A6. Hij wou recht blijven rijden de afslag weer op volgens NoA maar mijn klein scherm en de navigatie gaf duidelijk aan dat ik de linkerbaan moest nemen. Dat is tegenwoordig goed.
Ik rij daar met passagiers zelf want de bocht van de A27 naar de A6 met dat rechtstukje ertussen doet ie een beetje als iemand tijdens zijn eerste rijles.