Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Oeps, een model 3 besteld, wat nu? Verzekeringstips?

This site may earn commission on affiliate links.
Hoi allemaal!

Afgelopen zomer toen de TSLA aandelen in de aanbieding waren heb ik in bulk ingekocht onder het mom, "nou als ze dan ooit genoeg waard zijn om daadwerkelijk een Tesla te kopen, hahaha".

Fast forward 6 maanden, en ik heb zojuist een Model 3 LR met FSD besteld. Nu nog even afwachten wanneer hij geleverd kan worden.

Als nieuwe EV-er begint dan nu het feest om uit te zoeken hoe/wat/waar welke lader je aan je huis laat knopen, en wat is nu eigenlijk de beste (lees voordeligste) verzekering die je kunt afsluiten?

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat hier vast 1 of 2 mensen zijn die mij daarvoor van tips kunnen voorzien? Waar op te letten, slechte ervaringen, aanraders?
 
Hoi allemaal!

Afgelopen zomer toen de TSLA aandelen in de aanbieding waren heb ik in bulk ingekocht onder het mom, "nou als ze dan ooit genoeg waard zijn om daadwerkelijk een Tesla te kopen, hahaha".

Fast forward 6 maanden, en ik heb zojuist een Model 3 LR met FSD besteld. Nu nog even afwachten wanneer hij geleverd kan worden.

Als nieuwe EV-er begint dan nu het feest om uit te zoeken hoe/wat/waar welke lader je aan je huis laat knopen, en wat is nu eigenlijk de beste (lees voordeligste) verzekering die je kunt afsluiten?

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat hier vast 1 of 2 mensen zijn die mij daarvoor van tips kunnen voorzien? Waar op te letten, slechte ervaringen, aanraders?
Verzekering Model 3
succes!
 
  • Like
Reactions: DeHakkelaar
Ja, maar dan moet er blijkbaar nog wel extra beveiliging geïnstalleerd worden, en er was ook een probleem dat ik maar 2 schade vrije jaren heb. Heb al wel 20 jaar rijbewijs, maar had tot 2 jaar geleden geen eigen auto. #betermillieu #goingEVwhenyoucan maar dat is nu een probleem want model 3 heeft te veel vermogen, dus.... ben benieuwd waar het op uitkomt.
 
Ja, maar dan moet er blijkbaar nog wel extra beveiliging geïnstalleerd worden, en er was ook een probleem dat ik maar 2 schade vrije jaren heb. Heb al wel 20 jaar rijbewijs, maar had tot 2 jaar geleden geen eigen auto. #betermillieu #goingEVwhenyoucan maar dat is nu een probleem want model 3 heeft te veel vermogen, dus.... ben benieuwd waar het op uitkomt.

Ik kwam het voordeligst bij Promovendum uit zonder extra voorwaarden. Ik ga het wel in de gaten houden komend jaar wat verzekeringen gaan doen. Ik hoop dat er meer aanbieders komen en de prijzen scherper worden. Hoewel ik nu ook niet meer premie betaal dan bij mijn vorige benzine auto
 
Ja, maar dan moet er blijkbaar nog wel extra beveiliging geïnstalleerd worden, en er was ook een probleem dat ik maar 2 schade vrije jaren heb. Heb al wel 20 jaar rijbewijs, maar had tot 2 jaar geleden geen eigen auto.

Kijk even op insuremytesla (Victor/March). Die eisen geen extra beveiliging. Zit daar nu 2 jaar, ze zijn netjes in de premie kosten. Ze doen wel 'alleen' all-risk, maar dat lijkt me met jouw nieuwe bolide toch wel van toepassing.

En de Tesla aandelen tja jemig zeg, bofkont.
 
  • Like
Reactions: Karsten
Mijn MS heb ik vorige week bij de anwb verzekerd. Gisteren is de Lojack ingebouwd.
Die verdien je met de premie zo weer terug.
Ik ga voor dezelfde optie denk ik. Ze deden eerste moeilijk omdat ik maar 2 schadevrije jaren had (al wel 20 jaar rijbewijs maar geen auto op mijn naam). Maar nu als ik ook zo'n zender van ze aan boord leg die oa acceleratie meet mag het wel. Gelukkig trekken die Tesla's niet zo snel op, dus zal wel goedkomen.

Hoe heb je de Lojack laten doen, via de site van Lojack besteld ovv polisnummer anwb, of via een dealer in de buurt?
 
Ik kwam het voordeligst bij Promovendum uit zonder extra voorwaarden. Ik ga het wel in de gaten houden komend jaar wat verzekeringen gaan doen. Ik hoop dat er meer aanbieders komen en de prijzen scherper worden. Hoewel ik nu ook niet meer premie betaal dan bij mijn vorige benzine auto

Promovendum kon me geen verzekering aanbieden want ze hadden als voorwaarde dat je minimaal 8 schadevrije jaren hebt. En zo lang heb ik nog geen eigen auto. En was niet van plan nog 6 jaar benzine te gaan stoken.
 
Kijk even op insuremytesla (Victor/March). Die eisen geen extra beveiliging. Zit daar nu 2 jaar, ze zijn netjes in de premie kosten. Ze doen wel 'alleen' all-risk, maar dat lijkt me met jouw nieuwe bolide toch wel van toepassing.

En de Tesla aandelen tja jemig zeg, bofkont.

Tja, bofkont. Ging wel heeeel veel tijd in zitten om precies alle hoe en wats uit te zoeken en was ook wel spannend dat de koers maar bleef dalen. Ik stond een poosje flink in de min :)

Victor is voor mij wel erg duur (oa vanwege 2 schadevrije jaren), maar anwb met lojack lijkt heel schappelijk in de prijs.