Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Off-Tesla-Topic : Formule 1

This site may earn commission on affiliate links.
Q1 : huilen met de pet op...
Screenshot_20180623-162353.png
voor McLaren....

gelukkig zijn er nog de RodeDuivels.
 
De zomervakantie is voorbij. De 2 Toro Rosso’s op de plekken 11 en 12 bij de kwalificatie. Voor de gele Renaults moet je even verder naar beneden scrollen ;)
Best knap van het Toro Rosso team. Kijk al vol spanning uit hoe die Honda motoren uit het zomerreces zijn gekomen voor de tweede helft van het seizoen.
 
  • Like
Reactions: HWS
Ze moeten echt de teams een gelijk budget laten gebruiken. Nu zijn er teams met een budget van 60 miljoen euro. Mercedes en Ferrari gooien er elk jaar 400.000.000 tegenaan. Dat speelveld is totaal oneerlijk.
Zo blijft het een min of meer voorspelbare optocht. De enige variabelen zijn crashes en domme strategische blunders bij het banden wisselen.
 
Er zijn maar weinig sporten waar alle teams een gelijk budget hebben, zou eigenlijk willen schrijven geen. Geld is altijd een belangrijke factor, ook in de F1. Wat ik er mooi aan vind is dat zelfs een oneindig hoog budget geen garantie is om te kunnen winnen. Ik volg dit spelletje al een paar jaar en dat was in het verleden met Toyota, BMW, Honda, Mercedes, Ferrari enz. al zo. Er zijn vele factoren die op de juiste plek moeten vallen, het is voor mij ook een echte teamsport. Het is altijd zo geweest dat één team een aantal jaren dominant is, de regels worden aangepast en dat het volgende team dan weer enkele jaren domineert. Dit lag zeker niet aan het budget dat zij tot hun beschikken haddden maar de beste combinatie van verschillende factoren; budget, design, rijder, team enz. Niet de sterkste winnen maar zij die zich het beste aan kunnen passen.
 
Er zijn maar weinig sporten waar alle teams een gelijk budget hebben, zou eigenlijk willen schrijven geen. Geld is altijd een belangrijke factor, ook in de F1. Wat ik er mooi aan vind is dat zelfs een oneindig hoog budget geen garantie is om te kunnen winnen. Ik volg dit spelletje al een paar jaar en dat was in het verleden met Toyota, BMW, Honda, Mercedes, Ferrari enz. al zo. Er zijn vele factoren die op de juiste plek moeten vallen, het is voor mij ook een echte teamsport. Het is altijd zo geweest dat één team een aantal jaren dominant is, de regels worden en dat het volgende team dan weer enkele jaren domineert. Dit lag zeker niet aan het budget dat zij tot hun beschikken haddden maar de beste combinatie van verschillende factoren; budget, design, rijder, team enz.
Maar met veel meer geld kun je toch de beste rijders en de beste ingenieurs inhuren. Ook kun je dan het meeste geld uitgeven aan windtunnel onderzoek e.d.? Geld is toch wel heel bepalend. De twee beste teams van dit moment hebben simpelweg verreweg de grootste budgetten.
 
Maar met veel meer geld kun je toch de beste rijders en de beste ingenieurs inhuren. Ook kun je dan het meeste geld uitgeven aan windtunnel onderzoek e.d.? Geld is toch wel heel bepalend. De twee beste teams van dit moment hebben simpelweg verreweg de grootste budgetten.
Dat is dus precies wat ik er leuk aan vind. Daarmee is t Honda, Toyota, BMW dus nooit gelukt. Mercedes pas na vele jaren en kijk nu waar Renault staat. Geld is een belangrijke factor maar bepaald dus niet wie er wint.
 
Ik zit nu voor de TV. Prachtige dag. Eerst motoGp. En later de formule 1

Niet met elkaar te vergelijken. Meestal motoGP erg spannend met veel inhaalactie in het hele veld. Soms 200 inhaalacties in een race.

Formule 1: meestal alleen spannend bij start en optochtje rijden Soms toch spannend. Hopelijk vandaag spannende race met droge en natte omstandigheden waarbij hopelijk Max de auto heel houd en ook geen mechanische pech krijgt.