Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Off-Tesla-Topic : Formule 1

This site may earn commission on affiliate links.
Wat ik niet snap van de teammanager van ForceIndiaPointZeroBackBencher of hoe ze nu ook heten, normaal krijgt de rijder die door de raceleider op een rondje wordt gezet een berichtje dat er een snellere auto aankomt, even ruimte maken, in de zin van niet je positie verdedigen. Genoeg voorbeelden in het afgelopen seizoen als een Ferrari of Mercedes een achterblijver op een rondje heeft gezet. In dit geval bleeft die mededeling uit, leek wel of Ocon de boodschap kreeg om z’n positie te verdedigen. But why?!! Als je op een rondje wordt gezet, is dat niet omdat je zo lekker in de race zit om punten te scoren. Het enige belang van ForceIndiawhatevertheirnameispointzero had was het Mercedes team helpen aan een constructeurstitel (en een leuke bonus) die in Sao Paulo te halen was. Hamilton scheet 7 tot 9 kleuren voor Max, dat kon je af en toe horen op stukjes boardradio waar Hamilton vroeg wat de positie van Max was. Hamilton had ook wel door dat hij die race niet op de normaal gebruikelijke wijze zou gaan winnen. Gedurende de race zag je Max van alles en iedereen wegrijden, na de spin reed hij ook het gat met Hamilton dicht tot op 1.4 seconden (met een beschadigde wagen! Mind you). Als je als Mercedes team dan even de hulp kan krijgen van een van je verhuurde rijders, is dat altijd prettig. Wat mij opviel is dat na de race in de “cooldown room” Hamilton en Verstappen uit elkaars buurt bleven, Kimi zoals gebruikelijk met zijn swagger zonnebril op als een soort van “Zwitserland” stoïcijns in z’n fauteuil hangend. Ook bij de ceremonie, na de volksliederen (Kimi nog steeds met zonnebril op. Stil protest van Kimi tegen de uitslag?) en ontvangst van de trofeeën, was het niet een heel feestelijk beeld, even de sambaband daargelaten. Ik ben toch wel benieuwd wie Max weer terug naar het podium heeft gestuurd, toen hij bij de champagnedouche vertrok. De gebruikelijke foto / poseermoment met de top-3 heb ik ook even gemist. Waar ik wel een beetje simpel van word is dat theatrale gedoe van Hamilton, alsof die nou zo’n goeie race had gereden. Jammer van die maniertjes, ik vond hem altijd wel OK, na gister is mijn beeld iets bijgesteld ;)
Een ding wat zeker is, Hamilton is nu al aan het hyperventileren voor seizoen 2019 als RedBullRacing echt de beloofde power van Honda krijgt, alhoewel ze met die gare Renault motor toch ook al aardig mee konden stampen. Ohja eigenlijk twee dingen die zeker zijn, want Ocon zit volgend jaar achter de PlayStation te racen :) Ik kijk al uit naar 2019!
Ocon kwam trouwens nog goed weg met die paar duwtjes van Max (Max nu een taakstraf, dat wordt waarschijnlijk lijnentrekken op een circuit en koffieuitdelen in het bejaardenhuis). Papa Jos had er waarschijnlijk wel op los geklopt:D
Over twee weekjes Abu Dhabi, ben benieuwd.
 
Last edited by a moderator:
  • Like
Reactions: HWS
Wat ik niet snap van de teammanager van ForceIndiaPointZeroBackBencher of hoe ze nu ook heten, normaal krijgt de rijder die door de raceleider op een rondje wordt gezet een berichtje dat er een snellere auto aankomt, even ruimte maken, in de zin van niet je positie verdedigen. Genoeg voorbeelden in het afgelopen seizoen als een Ferrari of Mercedes een achterblijver op een rondje heeft gezet. In dit geval bleeft die mededeling uit, leek wel of Ocon de boodschap kreeg om z’n positie te verdedigen. But why?!! Als je op een rondje wordt gezet, is dat niet omdat je zo lekker in de race zit om punten te scoren. Het enige belang van ForceIndiawhatevertheirnameispointzero had was het Mercedes team helpen aan een constructeurstitel (en een leuke bonus) die in Sao Paulo te halen was. Hamilton scheet 7 tot 9 kleuren voor Max, dat kon je af en toe horen op stukjes boardradio waar Hamilton vroeg wat de positie van Max was. Hamilton had ook wel door dat hij die race niet op de normaal gebruikelijke wijze zou gaan winnen. Gedurende de race zag je Max van alles en iedereen wegrijden, na de spin reed hij ook het gat met Hamilton dicht tot op 1.4 seconden (met een beschadigde wagen! Mind you). Als je als Mercedes team dan even de hulp kan krijgen van een van je verhuurde rijders, is dat altijd prettig. Wat mij opviel is dat na de race in de “cooldown room” Hamilton en Verstappen uit elkaars buurt bleven, Kimi zoals gebruikelijk met zijn swagger zonnebril op als een soort van “Zwitserland” stoïcijns in z’n fauteuil hangend. Ook bij de ceremonie, na de volksliederen (Kimi nog steeds met zonnebril op. Stil protest van Kimi tegen de uitslag?) en ontvangst van de trofeeën, was het niet een heel feestelijk beeld, even de sambaband daargelaten. Ik ben toch wel benieuwd wie Max weer terug naar het podium heeft gestuurd, toen hij bij de champagnedouche vertrok. De gebruikelijke foto / poseermoment met de top-3 heb ik ook even gemist. Waar ik wel een beetje simpel van word is dat theatrale gedoe van Hamilton, alsof die nou zo’n goeie race had gereden. Jammer van die maniertjes, ik vond hem altijd wel OK, na gister is mijn beeld iets bijgesteld ;)
Een ding wat zeker is, Hamilton is nu al aan het hyperventileren voor seizoen 2019 als RedBullRacing echt de beloofde power van Honda krijgt, alhoewel ze met die gare Renault motor toch ook al aardig mee konden stampen. Ohja eigenlijk twee dingen die zeker zijn, want Ocon zit volgend jaar achter de PlayStation te racen :) Ik kijk al uit naar 2019!
Ocon kwam trouwens nog goed weg met die paar duwtjes van Max (Max nu een taakstraf, dat wordt waarschijnlijk lijnentrekken op een circuit en koffieuitdelen in het bejaardenhuis). Papa Jos had er waarschijnlijk wel op los geklopt:D
Over twee weekjes Abu Dhabi, ben benieuwd.
Laten ze Jos maar helpen om wat zandzakjes te sjouwen om ZANDVOORT gereed te maken voor 2020. Dat lijkt me beste plan
 
Ze zouden Ocon direct uit de race moeten nemen, wat een ongelofelijke idioot.

De vraag is of dit per ongeluk is, idioterie of een vooropgezet plan.
Ocon had van het team te horen gekregen dat hij zich mocht ontlappen.

Zelfs met DRS kon hij er nog maar net naast komen en was bij de volgende bocht allang gezien waarbij zelfs als het om positie ging hij had moeten liften.

Zelfs als hij er clean voorbij was gekomen dan had Max in de RB14 in sector 2 waar hij een seconde sneller was dan Lewis weer zo aan de staart van Ocon gezeten dat deze nog steeds blauwe vlaggen had gekregen en dus aan de kant had gemoeten.

Vooralsnog ga ik uit dat Ocon gewoon een idiote actie heeft uitgehaald en dat dit zijn laatste jaar in de F1 is.
In de Engelse en Nederlandse media zijn ook theorieën van kwade opzet voorbij gekomen om Lewis / Mercedes te helpen.

Als het klopt wat Red Bull zegt en dat de RB auto's alleen al door de Honda motor minimaal 0,6 sec sneller worden dan met de Renault dan zijn Mercedes en Ferrari volgend jaar waarschijnlijk gezien.
 
Als het om pole positions gaat en overwinningen kun je de records niet vergelijken. Er zitten nu veel meer races in een seizoen dus als je de records zou willen vergelijken moet je alle bestaande records extrapoleren. Alleen het record van aantal titels is toch wel een dingetje. Lewis is gewoon een hele goede coureur maar hij mist gewoon een bepaalde uitstraling en verbale agressie die je bij de bikkels uit het verleden wel zag.
 
De vraag is of dit per ongeluk is, idioterie of een vooropgezet plan.
Ocon had van het team te horen gekregen dat hij zich mocht ontlappen.

Zelfs met DRS kon hij er nog maar net naast komen en was bij de volgende bocht allang gezien waarbij zelfs als het om positie ging hij had moeten liften.

Zelfs als hij er clean voorbij was gekomen dan had Max in de RB14 in sector 2 waar hij een seconde sneller was dan Lewis weer zo aan de staart van Ocon gezeten dat deze nog steeds blauwe vlaggen had gekregen en dus aan de kant had gemoeten.

Vooralsnog ga ik uit dat Ocon gewoon een idiote actie heeft uitgehaald en dat dit zijn laatste jaar in de F1 is.
In de Engelse en Nederlandse media zijn ook theorieën van kwade opzet voorbij gekomen om Lewis / Mercedes te helpen.

Als het klopt wat Red Bull zegt en dat de RB auto's alleen al door de Honda motor minimaal 0,6 sec sneller worden dan met de Renault dan zijn Mercedes en Ferrari volgend jaar waarschijnlijk gezien.

Ik geloof 100% dat dit een vooropgezet plan was. Zo sterk reden die roze wagens niet, en hij had niets te winnen door zich te unlappen. Dat het team "gewoon" akkoord geeft de leider in de race in te halen en te unlappen...terwijl Max dik sneller was dan iedereen op de baan...dat Ocon sowieso een blauwe vlag had gekregen na een paar bochten...maakt dit te idioot voor woorden.

Uiteindelijk had Max er een paar seconden last van kunnen krijgen als Ocon ervoor was gekomen en via blauwe vlaggen weer aan de kant moest. Wat een risico om Hamilton een klein beetje dichterbij te laten komen.

Ik begrijp dat Max altijd duidelijk rijdt...of het nu in de eerste bocht is, of de laatste, of het een gevecht is voor de 1e plek of een achterblijver...toch...

Misschien dan toch liften, uitschelden over de boordradio en die twee seconden verlies nemen. Zeker als de race al in de pocket is. Max heeft 100% gelijk en treft geen blaam. Maar het kan verstandig zijn om de situatie te mijden wanneer mogelijk.
 
  • Like
Reactions: HWS and job-lek
Ik geloof 100% dat dit een vooropgezet plan was. Zo sterk reden die roze wagens niet, en hij had niets te winnen door zich te unlappen. Dat het team "gewoon" akkoord geeft de leider in de race in te halen en te unlappen...terwijl Max dik sneller was dan iedereen op de baan...dat Ocon sowieso een blauwe vlag had gekregen na een paar bochten...maakt dit te idioot voor woorden.

Uiteindelijk had Max er een paar seconden last van kunnen krijgen als Ocon ervoor was gekomen en via blauwe vlaggen weer aan de kant moest. Wat een risico om Hamilton een klein beetje dichterbij te laten komen.

Ik begrijp dat Max altijd duidelijk rijdt...of het nu in de eerste bocht is, of de laatste, of het een gevecht is voor de 1e plek of een achterblijver...toch...

Misschien dan toch liften, uitschelden over de boordradio en die twee seconden verlies nemen. Zeker als de race al in de pocket is. Max heeft 100% gelijk en treft geen blaam. Maar het kan verstandig zijn om de situatie te mijden wanneer mogelijk.

De plek waar ze elkaar raakte maakt dat als je overtuigd bent van een vooropgezet plan dat voorkomen onmogelijk zou zijn geweest.
Ocon had dan altijd geclaimd dat hij te weinig ruimte had of had een wieltje iets meer laten blokkeren om naar buiten te slippen.

Ik vraag mij alleen af of Ocon goed genoeg is om dit expres te kunnen doen.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Hierboven is al het een en ander gezegd en wat mij vooral verbaasde is dat dit niet in meer tranen is geëindigd. Unlappen mag idd maar om het dan op deze manier te proberen buiten om in de eerste bocht slaat wel alles met een FI tegen een RB. Ach het positieve aan de race was wel dat het in tijden niet zo spannend is geweest!
 
De plek waar ze elkaar raakte maakt dat als je overtuigd bent van een vooropgezet plan dat voorkomen onmogelijk zou zijn geweest.
Ocon had dan altijd geclaimd dat hij te weinig ruimte had of had een wieltje iets meer laten blokkeren om naar buiten te slippen.

Ik vraag mij alleen af of Ocon goed genoeg is om dit expres te kunnen doen.
Ik denk dat hij dacht voor Max uit te kunnen komen om daarna Max te vertragen en later als de vermoorde onschuld van niets te weten. Het is niet gelukt, omdat hij Max wilde inhalen.
 
Taakstaf voor Max is een feit :)


WhatsApp Image 2018-11-12 at 12.23.18.jpeg