Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Off-Tesla-Topic : Formule 1

This site may earn commission on affiliate links.
Maar dat Max Perez niet voorbij liet gaan gaat hem veel krediet kosten.
Was niet echt handig voor de teamspirit inderdaad. Max rijdt alleen nog om te winnen deze laatste twee wedstrijden, hij heeft geen punten meer nodig voor het team of voor zichzelf, dus nu had hij zonder enige pijn kunnen afzakken. Ik denk dat Monaco nog in zijn hoofd zat en hij geeft ook niet graag kadootjes. Daarbij had het wel handig van Perez geweest om dichtbij te blijven, nu reed hij een straatlengte erachter. Dit wordt zoeken naar een nieuwe teammaat als beiden zo met elkaar omgaan.

Maar volgens mij zijn er meerdere teams vandaag die dit niet handig hebben gedaan. Sainz voor leclerc is bijvoorbeeld ook niet echt heel handig gedaan.
 
We gaan hier wel helemaal voorbij aan de prestatie van George Russel. Fenomenaal hoe hij heeft gereden! Dik verdient en ik verwacht dat zowel Leclerc als Verstappen het niet hadden gered als ze geen tegenslagen hadden. De Mercedes ging op zaterdag in de sprintrace al heel erg goed. Heel leuk dat zij ook een successje boeken dit seizoen. Als er nu volgend jaar drie teams om de titels strijden dan gaan we een erg mooi seizoen tegemoet.
 
  • Like
Reactions: mnno and Kiprich
Als Perez zo hard die punten nodig heeft, zou het verstandig zijn om niet van een tweede naar een zevende plaats te zakken. Zeker als je teammaat na een schade en timepenalty je op 4 seconden achterstand rijdt vanaf de laatste plek.
Red Bull draait om Verstappen, dat mag toch duidelijk zijn?
Perez, leuke kerel, maar laat simpelweg te veel punten liggen.
 
Klopt helemaal, Perez laat het zelf ook wel enorm liggen (niet alleen de afgelopen wedstrijd!), maar de actie van Max is wel opmerkelijk te noemen. Het is niet echt heel lekker voor je eigen public relations en voor de sfeer volgend seizoen ;). Maar hij heeft blijkbaar zijn redenen ervoor. Het zal wel zuur zijn als Perez straks op 2 punten na plek 2 misloopt.
 
Ik vond de situatie bij Alpine ook wel om te lachen. Ocon kreeg voor het eindigen van de safety car toch duidelijk een opdracht om Alonso niet in de wielen te rijden. Toch een rare snuiter die Ocon met zijn acties ook in de sprint race! Voor mij kan hij het nooit meer goed doen trouwens nadat hij Verstappen eraf reed die in leidende positie voor hem reed met Ocon op een ronde achterstand.
 
  • Like
Reactions: HWS
Perez op P2, maar met een tow van Max. Hij kan zijn borst nat maken voor het gevecht met Leclerc. Die zit zonder tow er dicht op. Benieuwd hoe Max bij dit gevecht kan helpen. Hij kan zich moeilijk laten afzakken en alleen maar Leclerc gaan afhouden gedurende de hele race.

Verder weer een leuke quali gezien met Vettel en Schumacher. Die stegen beiden voor hun laatste keer boven zichzelf uit. Mercedes viel in de laatste run tegen, benieuwd wat hun race pace gaat zijn.
 
  • Helpful
Reactions: To3ornotto3?
Zonde zonde zonde van Perez. Hij heeft dit zelf weggeven. De auto was prima, dat zag je aan Max. Hij was gewoon te langzaam. Hij gooide ook gewoon tijd weg bij het inhalen van bv Vettel. Echt heel zonde. En dan halverwege de race ook nog zeggen dat hij wordt opgehouden door max... op meer dan 2 seconden afstand.

Ferrari heeft nu eindelijk wel een goede strategie call gemaakt door Leclerc buiten te houden. Moet ook gezegd worden. Dat heeft ze de 2e plek opgeleverd.
 
Voor degenen die hun Viaplayabonnement willen verlengen. Zeg dan nu je huidige abonnement op en sluit via een ander emailadres een nieuw jaarabonnement af, vóór 1 februari a.s. Dan betaal je maandelijks nog 10,49 in plaats van 13,99. Die maand dubbel haal je er dik uit. Alternatief is per maand afrekenen, dat is dan 15,99 per maand en dan opzeggen ingaande januari. Ik hou ook van handbal, en dat is tegenwoordig ook exclusieve content.
Viaplay zou nog met een aanbieding komen maar de mail die ik kreeg zojuist rept er niet over.

Zo, het wordt tijd dat de motoren weer gaan brullen!
 
het is weer begonnen de wintertesten!

en zo ook de aanbieding van F1TV.
1677146301697.png