Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Off-Tesla-Topic : Formule 1

This site may earn commission on affiliate links.
Het bizarre vind ik dat Mercedes dus al informatie/kennis heeft van een onderzoek dat nog bij FIA aan de gang is. En wat de inschatting momenteel is, is dat de overschrijding beperkt is en meer in de trant van interpretatie van regels te zoeken moet zijn.

Maar goed... we gaan het allemaal wel meemaken. Wat er ook uitkomt (al is het maar 1 euro overschrijding) dan schreeuwt Mercedes moord en brand.

Het bizarre vind ik nog steeds dat Mercedes in Silverstone (jawel... daar istie weer ;)) dus de rechtstreekse concurrent de vangrail in duwt, daar amper voor gestraft wordt en volle punten pakt, terwijl de concurrent 0 punten meeneemt, en dat de schade van meer dan een miljoen ook niet verhaald kan worden. Het was geen ongeluk, het was een bewuste 'stuurfout'. Dus als concurrent heb je vrij veel invloed op het budget van een ander team.



Vandaag D-Day omtrent budgetoverschrijding? Zal wel weer een heisa geven. Never a dull moment.
 
Dit was ook net mijn opmerking 😂

My god... lulu meldde elke bocht over track limits van Max en dan zelf de vlag ervoor krijgen. Luistert hij wel eens zijn eigen radio berichten na en denk hij dan niet eens een keer... goh... misschien moet ik eens mijn kop houden? 🤫

Maar wat een race, zoveel gevechten en Vettel in die laatste bocht, wow. Mes tussen de tanden en vol erin gaan op het einde. En Sainz weer zo zuur, die heeft toch al wat pech gehad in het seizoen zeg.

(Alonso volgend jaar toch maar naar Red Bull, hij heeft vleugels)

Veel gespeculeer over de overschrijding, veel Neymars ook onder de coureurs.
 
Engelse en Italiaanse media hebben boter op het hoofd, dus ik zou daar niet te lang over wakker liggen. Ferrari en Mercedes zijn nou niet echt de beste jongetjes van de klas met het volgen van de regels.
Ze gaan inmiddels goed los op internet wat wel te verwachten was. Huiliehuilie zonder terug te kijken naar andere teams zoals Mercedes en Ferrari.
 
  • Like
Reactions: TM3LR and Kiprich
En voor zover ik het begrijp is het geen volledige audit door de FIA maar een controle van de self-reporting van de teams, dus Brave Hendrikken lopen eerder tegen de lamp (niet dat ik wil suggereren dat RB altijd Brave Hendrikken zijn want F1 is de randjes van de regels opzoeken :) )