Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Off-Tesla-Topic : Formule 1

This site may earn commission on affiliate links.
Niet mee eens. Eindelijk eens actie. Top entertainment gewoon. Hoe vaak staat de uitslag bij de start niet al vast en staat alleen nog open wie de snelste ronde rijdt? Ik heb ervan genoten, hoewel ik liever een andere uitslag had gezien.
Het was wel spannend, maar om de verkeerde redenen.

En nu is nog steeds niet duidelijk wat voor straffen er nog aan zitten te komen. Kan best weer dat of Max of Lewis weer een extra straf krijgt voor de volgende race. Je wilt gewoon aan het einde van de wedstrijd een nette uitslag bekend is.
 
  • Like
Reactions: Kiprich and Enzo63
Mooi circuit maar wat een race zeg.. Denk dat de FIA zich er gewoon TE veel mee bemoeid, zoveel onduidelijkheid de hele tijd. Max heeft Lewis wel 3x voorbij gelaten volgens mij.. Ofja 1x lukte dus niet helemaal. 😅 Snap niet wat Lewis daar aan het doen was. Ook al wist hij niet dat Max de positie ging terug geven, als je aan het racen bent ga je er toch gewoon voorbij i.p.v. remmen en erachter blijven?

Nja blijft wel echt spannend zo, Abu Dhabi nu echt beslissend. Hopelijk zijn de auto's daar beetje gelijk en is niet de ene sneller dan de andere. Hoop ook dat het kampioenschap niet door straffen beslist gaat worden, dat zou pas jammer zijn.
 
  • Like
Reactions: djlorenz
Wordt nog spannend voor Hamilton lees ik net. Bij een derde reprimande krijgt hij 10 plekken gridstraf.


Editted: ingehaald door de realiteit. Max krijgt tien seconde straf en 2 punten op zijn licentie omdat Hamilton achterop zijn auto knalde.... FIA is een blamage. Jaren kijk ik naar formule 1, maar dit seizoen is door FIA Echt compleet om zeep geholpen.
 
Last edited:
Waarom de FIA Mercedes telkens het voordeel van de twijfel geeft, is eenvoudig.
Red Bull heeft heel veel geïnvesteerd in een nieuwe motorfabriek met nieuw personeel, kan heel slecht uit de F1 stappen.
De CEO van Mercedes wil graag uit de F! stappen, als Mercedes dat in 2022 zou gaan doen, staan 4 teams zonder motor, dan rijden er maar 12 F1 auto's.
Dit zou het einde kunnen betekenen van de F!.

Sport en sportief zijn 2 verschillende dingen.
Bij sport gaat het om de 1ste plaats, de 2e plaats is de 1ste verliezer.
Sportief is een ander iets gunnen.

Het was een titanen strijd in Jeddah.
 
Wat een complottheorieen hier. Corona-wappies zijn er niks bij :D

Initieel dacht ik ook - wellicht geholpen door commentaar van Olav Mol - dat Hamilton fout zat. Maar als je het van de andere kant bekijkt - Max gaat langzamer rijden op de racelijn, en zodra Hamilton dat ook doet, gaat Max redelijk hard op de rem staan. (incl een kleine stuurbeweging) Nogmaals, op de racelijn.
 
  • Funny
Reactions: Enzo63
Max gaat langzamer rijden op de racelijn, en zodra Hamilton dat ook doet,
Waarom moest Hamilton trager gaan rijden? Er was plaats zat om voorbij te kunnen...
Oh ja, hij had niet gehoord dat Max zijn plaats moest terug geven... Nog erger dan, hij wou dus gewoon tweede eindigen of hoe verklaar je dat hij niet voorbij ging?...
Ik hou niet van complottheorieën, maar ook niet van dit soort rijgedrag (van beide heren) en al zeker niet van de FIA die het racen onmogelijk maakt door zich steeds te bemoeien. Laat die jongens nu eens op het scherp van de snee racen en laat de "beste" winnen....
 
Dat is precies wat Hamilton zei in het interview bij Ziggo. Wilde hem niet inhalen omdat Max hem dan meteen weer zou inhalen met DRS.
En als hij daar aansluitend zou gezegd hebben dat hij al wereldkampioen is en de enige faire rijder van het seizoen, dan had je dat hier waarschijnlijk ook verdedigd.

Met een veel sterkere Mercedes (en dat zijn Max zijn woorden) moet hij geen schrik hebben eens hij er voorbij is. Dat heeft hij trouwens bewezen, zelfs met een kapotte voorvleugel.
Wat die twee bezig zijn is geen voorbeeld voor de rest en zeker niet bevorderlijk voor de sport. Begint allemaal een beetje op voetbal te lijken, zwaargewond tot er een kaart getrokken wordt en dan weer springlevend.
Spijtig...
 
  • Disagree
Reactions: djlorenz and mnno
En als hij daar aansluitend zou gezegd hebben dat hij al wereldkampioen is en de enige faire rijder van het seizoen, dan had je dat hier waarschijnlijk ook verdedigd.
????? Ik verdedig hier niemand, ik zei alleen dat HAM in het interview zei dat hij Max niet wilde inhalen voor de DRS line omdat ie dan gelijk weer ingehaald zou worden. Lijkt me een nogal feitelijke post?

Filmpje dan maar? Rond de 1:20 zegt hij het: Hamilton: 'Het werd gevaarlijk toen Max hard remde'
 
  • Like
Reactions: job-lek
Last edited: