Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Off-Tesla-Topic : Formule 1

This site may earn commission on affiliate links.
Perez is de oren gewassen door Max. In dezelfde auto zo weggereden worden, dan moet je toch wel even heel diep na gaan denken.

En als je dacht dat Mercedes diep was weggezakt, doet Ferrari nog even een duit in het zakje. Wat hebben die het laten afweten dit weekend. Hierdoor had alonso een prima race, wel mooi om te zien dat hij nu gewoon mee doet voor p3 in het kampioenschap.

Wat ik wel onopvallend opvallend vind, is dat hamilton ondanks de slechte auto gewoon zijn puntjes pakt en op een redelijk plek in het kampioenschap staan. Qua auto had dat ook zomaar een stuk lager kunnen zijn. Maar gewoon constant puntjes sprokkelen.
 
Max deed het weer goed, ik vond het nog wel even spannend nadat Perez ook op hard ging rijden maar hij kwam minder dicht in de buurt van Max dan ik had verwacht. Max nog een paar keer de snelste ronde op oude harde banden.
Ik had meer van Perez verwacht.
En Alonso weer een P3. Gaaf.
 
Ferrari, wat was daar aan de hand...
Leek wel of die Diesel getankt hadden.

Wat ik niet snap is dat Hamilton zo lang blijft aanmodderen...

Eerst Q1 niet halen, dan toch nog een paar auto's voorbij, maar kan regelmatig zijn eigen teammaat niet bijhouden....
Ik geloof nooit dat die zijn Carriere kan stoppen op een hoogtepunt.

En Max, knap gereden, maar de spanning is al weg uit dit seizoen.
 
Ongelofelijk stom van Perez om in Q1 zo van de baan te schieten. Zeker in Q1 is dat nog absoluut niet nodig om zo te pushen. Niet alleen voor zijn eigen plek op de grid, maar ook omdat de hele onderkant van de auto nu open en bloot voor alle concurrenten zichtbaar is geworden. Ik denk dat hij nog wel even op het matje moet komen.
 
Perez is de beste tweede rijder die Max heeft gehad tot nu toe (wellicht was Ricciardo beter, maar dat was in een 'vorig' leven). Maar hij laat elke keer zien dat zijn mond te groot is. 1 succes race betekent niet dat je titelkandidaat bent. Het gaat om constant rijdt. En perez kan alles, behalve constant rijden. Tijdens de quali je auto onnodig in de boarding rijden, in de race je neus kapot rijden... daar ga je geen kampioenschap mee winnen.

Hij moet accepteren dat hij de tweede rijder is en blijft en zoveel mogelijk punten pakken voor het team. Verder niet proberen de boel op te stoken. Ik denk dat hij daardoor zelfs beter gaat rijden, zonder druk.

Ferrari was weer Ferrari... wat gaat dat toch veel mis. Sainz is volgens mij diep ongelukkig.

Mooie race. Soevereine winst van Max. En wat een sukkel die Perez.
 
Ik denk niet dat Perez over hetzelfde materiaal beschikt, buiten dat Max wel de meer getalenteerde rijder is.
Waarom zal Red Bull niet dezelfde materiaal leveren? Misschien dat de een de updates eerder krijgt dan de ander en dat er meer naar de voorkeuren van een rijder gekeken wordt. Maar ze gaan echt niet een slechtere vloer voor Perez ontwikkelen. Red Bull gaat voor de constructeurs titel dus dan moeten de beide auto's zo snel mogelijk zijn.
Het lijkt mij dat Perez zichzelf te veel druk oplegt en dat hij daar niet tegen kan.
 
Maar ze gaan echt niet een slechtere vloer voor Perez ontwikkelen

Nee tuurlijk niet, het is veel simpeler.

F1’s zijn nagenoeg handwerk en er zit altijd variatie in de performance van onderdelen. Neem de motoren, geen een is exact gelijk, 2% a 3% is al tegen de twintig pk.

De nummer 1 rijder krijgt uiteraard de beste spullen en daar is niks vreemds aan.

De auto wordt ook volledig ontwikkeld op de rijstijl en wensen van de eerste rijder, nog een nadeel voor Sergio, zeker bij RB omdat Max een atypische rijstijl heeft.

Geen complotten maar business as usual.