Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Off-Tesla-Topic : Formule 1

This site may earn commission on affiliate links.
Wow, die zag ik niet aankomen. De Britse pers en fans gaan ballistic. Slechte PR voor de sport trouwens.
Waarom slechte PR? Mercedes en Ferrari zijn betrapt op valsspelen. Het verklaart ook waarom Leclerc en Hamelton zoveel sneller waren dan Sainz en Russel die kennelijk wel met een legale auto reden.

Ik vind het juist goed dat valsspelen aangepakt wordt.
Voor de RB werd juist aangegeven dat deze zoveel langzamer was dan normaal omdat de ze hem hoger hebben moeten afstellen om skit slijtage te voorkomen.
 
Helemaal met je eens, alleen jammer dat achteraf het klassement hiervoor moet worden aangepast. Dit doet de sport geen goed.
Ferrari en Mercedes zijn hier schuldig aan. In België / Spa kreeg Max te horen dat hij heel rustig Raidillon moest doen omdat zijn vloer daar te hard aan het slijten was. Dus teams weten dat tijdens het rijden al heel goed. Wellicht dachten ze dat ze ermee weg zouden komen en dat is dus niet gelukt.

 
Last edited:
Waarom slechte PR? Mercedes en Ferrari zijn betrapt op valsspelen. Het verklaart ook waarom Leclerc en Hamelton zoveel sneller waren dan Sainz en Russel die kennelijk wel met een legale auto reden.

Ik vind het juist goed dat valsspelen aangepakt wordt.
Voor de RB werd juist aangegeven dat deze zoveel langzamer was dan normaal omdat de ze hem hoger hebben moeten afstellen om skit slijtage te voorkomen.
Sainz en Russel zijn niet gecontroleerd. Norris en Verstappen wel.
 
Complete dominantie van Max, die hiermee de opmerkingen van Hamilton na de vorige race volledig teniet doen. Mercedes is geen millimeter dichterbij gekomen aan Red Bull. Over de gehele race ligt hamilton 35 seconden (20sec voor de rode vlag + 15 sec na de rode vlag) achter. Moet wel gezegd worden dat Hamilton een hele goede race heeft gereden, wellicht ietwat geholpen die de schade bij Leclerc.

Vooraf aan de wedstrijd al voorspeld, Perez gaat all-in en maakt een fout waardoor hij het einde niet haalt.... ongelofelijk, hiermee zet hij de vrijwel zekere plek 2 weer op de tocht. En vader Perez nog vrolijk melden dat zijn zoon nog jaren lang met Max bij het sterkste team zal rijden. Met de goede wedstrijd van Ricciardo wordt zijn positie steeds moeilijker.
 
Het was een do or die actie, waarvan je vooraf al had kunnen weten dat het die zou worden. Hij heeft een wanhoopsactie ondernomen en laat daarmee echt zijn frustratie de vrije loop. Had de eerste ronde gewacht en daarna op motorvermogen naar voren gereden. Max reed 35 seconden weg van hamilton. Perez had dus ook voldoende snelheid gehad om makkelijk naar p2 te rijden. (Ik mag hopen dat hij niet het idee had om p1 te pakken voor Max).

Toch wel een beetje jammer voor Perez. Hij zag een kans en ging ervoor. Hij had misschien iets meer ruimte moeten geven .
 
Zo dan er moet flink gecashed worden denk ik
Screenshot_20240122_180630_Outlook.jpg
 
Dus toch een verhoging. Las op Tweakers dat ze telefonisch hadden gemeld dat het voor bestaande klanten niet duurder zou worden. Vond het al vreemd en kreeg de indruk dat de helpdesk nog niet was ingelicht. Bij F1 TV Pro weten ze heel goed dat in Nederland wel betaald wordt voor de Formule 1. Max Verstappen is goud waard voor die jongens. Wereldwijd veel meer interesse en inkomsten en ook nog een keer lekker cashen aan zijn superlicentie.

Als ik Max was zou ik, bij de F1 organisatie, aankondigen te stoppen, tenzij ze jaarlijks even wat overmaken. Even die superlicentie terugverdienen. :)

Overigens zie ik dit nog in mijn account:
1705999840461.png