Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ontwikkeling kwaliteit Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Ik had in mijn vorige auto's altijd een soort brom voorin in de auto die steeds luider werd als je optrok. Bij de Tesla geen last meer van.

Dat had ik ook, en daarbij ook een soort van trillen of schudden. Ik dacht dat het erbij hoorde maar het was er ook als je gewoon voor het stoplicht staat. Afkloppen maar, maar in 130k km met Tesla geen last nog van gehad.
 
  • Funny
  • Disagree
Reactions: Hayden and vdvoorde
Ik was één van de eersten in Nederland met een S in november 2013. Nu heb ik een S van december 2015. Ik moet zeggen dat er naar mijn mening weinig is verbeterd aan de bouwkwaliteit van de auto.
Dit bevestigd dus mijn gevoel dat Tesla te weinig bezig is met de kwaliteit.
De gebreken komen op een forum natuurlijk veel meer aanbod dan in werkelijkheid maar toch.

@hans, de bal kan ook teruggekaatst worden. Ik heb nu nog dat gebrom voorin maar mijn bekleding vliegt er tenminste niet uit als ik mijn deur te hard dicht gooi en op 8 jaar tijd is er nog geen enkel mankement aan mijn auto geweest. Laat staan dat er een motor diende vervangen te worden, want dat is hetzelfde als een drive unit in mijn ogen. De auto kost trouwens ook maar de helft van u S.
Er zijn natuurlijk ook altijd de die-hard Tesla fans die door hun paardenbril niets anders dan die T zien.

Ik bedoel dit sarcastisch want het is niet mijn bedoeling van dit topic, ik wil gewoon achterhalen of ze er kwalitatief op vooruitgaan.
 
Dit bevestigd dus mijn gevoel dat Tesla te weinig bezig is met de kwaliteit.
De gebreken komen op een forum natuurlijk veel meer aanbod dan in werkelijkheid maar toch.

@hans, de bal kan ook teruggekaatst worden. Ik heb nu nog dat gebrom voorin maar mijn bekleding vliegt er tenminste niet uit als ik mijn deur te hard dicht gooi en op 8 jaar tijd is er nog geen enkel mankement aan mijn auto geweest. Laat staan dat er een motor diende vervangen te worden, want dat is hetzelfde als een drive unit in mijn ogen. De auto kost trouwens ook maar de helft van u S.
Er zijn natuurlijk ook altijd de die-hard Tesla fans die door hun paardenbril niets anders dan die T zien.

Ik bedoel dit sarcastisch want het is niet mijn bedoeling van dit topic, ik wil gewoon achterhalen of ze er kwalitatief op vooruitgaan.

Je zei dat je niet wilde bashen maar je doet niet anders. Voor mij case closed en kom terug als je wat fatsoen kunt tonen.
 
MIjn Tesla is van november 2013.
Ik ben maar niet gaan zoeken, maar het aantal problemen/probleempjes was zeker meer dan 10.
Gelukkig kwam Tesla bij ieder probleem de auto ophalen en lieten ze een kwalitatief goede leen auto achter.
Daardoor heb ik het minder erg ervaren.
Het kan zijn dat bij deze service mijn "ranger contract" een rol heeft gespeeld.
 
De mijne (bouwjaar 2014) heeft ook al een paar kleinere gebreken getoond. Nu zitten er bijvoorbeeld insecten in mijn achterlichtunits. Niks ernstigs en het wordt ook gewoon zonder morren opgelost.

Echter. Afgaan op hetgeen op een forum gepost wordt om te besluiten dat er veel problemen zijn met Tesla is nogal naïef. Enerzijds heb ik met al mijn vorige auto's nooit de behoefte gevoeld om met andere eigenaren ervaringen te delen. Van kleine euvels aan mijn vorige wagens staat er bijgevolg ook niks op internet.

Bovendien zal iemand die geen problemen heeft daar typisch niks over posten. Zou anders nogal zinloze gesprekken opleveren in de aard van:
  • "Ik heb vandaag geen problemen vastgesteld, en jullie?"
  • "Nee, ik ook niet. Eergisteren trouwens ook niet, sorry dat ik dat niet eerder gemeld heb."
  • "Geeft niet joh. Intussen ben ik nog even naar de bakker geweest. Was weer zonder problemen."
  • ...
 
De mijne (bouwjaar 2014) heeft ook al een paar kleinere gebreken getoond. Nu zitten er bijvoorbeeld insecten in mijn achterlichtunits. Niks ernstigs en het wordt ook gewoon zonder morren opgelost.

Echter. Afgaan op hetgeen op een forum gepost wordt om te besluiten dat er veel problemen zijn met Tesla is nogal naïef. Enerzijds heb ik met al mijn vorige auto's nooit de behoefte gevoeld om met andere eigenaren ervaringen te delen. Van kleine euvels aan mijn vorige wagens staat er bijgevolg ook niks op internet.

Bovendien zal iemand die geen problemen heeft daar typisch niks over posten. Zou anders nogal zinloze gesprekken opleveren in de aard van:
  • "Ik heb vandaag geen problemen vastgesteld, en jullie?"
  • "Nee, ik ook niet. Eergisteren trouwens ook niet, sorry dat ik dat niet eerder gemeld heb."
  • "Geeft niet joh. Intussen ben ik nog even naar de bakker geweest. Was weer zonder problemen."
  • ...
:D Gelijk heb je, daarom startte ik dit topic om te achterhalen wie wel zorgeloos rondrijdt en er evolutie in de kwaliteit zit.
Op wie kan je anders beroep doen, de automagazines zijn blijkbaar ook niet zo neutraal in hun reviews en ik ken slechts een handvol Tesla eigenaars.
 
Je zei dat je niet wilde bashen maar je doet niet anders. Voor mij case closed en kom terug als je wat fatsoen kunt tonen.
Waar ben ik dan onfatsoenlijk in mijn uitspraken?
Ik reageer op u quote "Dat had ik ook, en daarbij ook een soort van trillen of schudden. Ik dacht dat het erbij hoorde maar het was er ook als je gewoon voor het stoplicht staat. Afkloppen maar, maar in 130k km met Tesla geen last nog van gehad." en plots toon ik weinig fatsoen. Ik lees hier veel en reageer zelden, zie maar naar het aantal berichten dus veel zal ik wel niet bashen me dunkt.
Diegenen die hier wel onverbloemd hun ervaring delen, bashen die dan ook?
Mag er dan niets negatiefs naar voren komen op dit forum?
Het is juist mijn bedoeling om diegenen die tevreden zijn en weinig problemen hebben uit hun kot te lokken. Enkel op deze manier kunnen er positieve dingen over de kwaliteit naar voren komen en voor een ommekeer van het negatieve beeld zorgen.
Ik stel u kennis en inzicht van het merk bijzonder op prijs maar hier ga je toch wel kort door de bocht om mij onfatsoenlijk te noemen.
Je mag een slotje op dit topic zetten voor mijn part.
 
  • Like
Reactions: Carl and simonsmidt
En wat is nu het resultaat van uw onderzoek? Ga je er toch eentje bestellen, met alle mogelijke risico's?
Of speel je op veilig, en blijf je met uw goede 8 jarige degelijke bak verder rijden waarvan je weet wat je er aan hebt?;)

Het blijft een moeilijke keuze natuurlijk.
Het is juist mijn bedoeling om de zorgeloze rijders uit hun kot te lokken en hun positieve ervaringen te laten delen.
Hoewel mijn "bak" mij nog nooit in de steek gelaten heeft moet hij toch op een bepaald punt vervangen worden en lijkt de geschatte levertijd van de M3 dus het ideale tijdstip om hem te vervangen.
De keuze is al gemaakt, de reservatie van een M3 en aanpassing van mijn elektrische installatie ook.
 
  • Like
Reactions: Xfrank
Enige probleempje dat ik heb gehad was een los schroefje bij de armsteun.

Problemen bij mijn voorgaande auto's:
- Renault Twingo nieuw gekocht in 2004 geen problemen (hebben we nog steeds)
- VW polo 2005 lease. 2x beschermplaat aan de onderkant kwijtgeraakt
- Audi A3 2006 lease. Geen problemen
- Audi A5 2010 lease. Waterpomp stuk (stilstaan langs de snelweg, twee weken Audi A1 meegekregen). Brandstofpomp stuk (stilstaan langs de snelweg), 6 weken VW Passat cc meegekregen. Volledige motorrevisie bij 120k km
- voorloopauto Volvo v70 uit de lease. Injectoren stuk (stilstaan langs de snelweg), 2 weken Opel insignia meegekregen

Frans en Tesla voor mij dus het meest betrouwbaar, wie had dat gedacht :p
 
Enige probleempje dat ik heb gehad was een los schroefje bij de armsteun.

Problemen bij mijn voorgaande auto's:
- Renault Twingo nieuw gekocht in 2004 geen problemen (hebben we nog steeds)
- VW polo 2005 lease. 2x beschermplaat aan de onderkant kwijtgeraakt
- Audi A3 2006 lease. Geen problemen
- Audi A5 2010 lease. Waterpomp stuk (stilstaan langs de snelweg, twee weken Audi A1 meegekregen). Brandstofpomp stuk (stilstaan langs de snelweg), 6 weken VW Passat cc meegekregen. Volledige motorrevisie bij 120k km
- voorloopauto Volvo v70 uit de lease. Injectoren stuk (stilstaan langs de snelweg), 2 weken Opel insignia meegekregen

Frans en Tesla voor mij dus het meest betrouwbaar, wie had dat gedacht :p
Vooral die Twingo verbaast mij en de pech met je A5.
 
Na een jaar en 40K km met mijn Tesla kan ik alleen maar tevreden zijn. Ja, ook mijn Tesla heeft wat kleine probleempjes die hopelijk tijdens de komende servicebeurt verholpen worden maar als de insteek van dit draadje is om Tesla (negatief) af te zetten tov andere merken dan kan ik wel een heel draadje (zeg maar draad trouwens..) vullen over de ellende die ik met mijn laatste 5-serie gehad heb... Hierbij vergeleken vallen mijn krakende stoel en een stotterende Spotify app in het niet. In ieder geval worden mijn "klachten" door Tesla serieus genomen, was bij BMW wel anders kan ik mededelen.
 
  • Like
Reactions: Hayden and robertvg
Na een jaar en 40K km met mijn Tesla kan ik alleen maar tevreden zijn. Ja, ook mijn Tesla heeft wat kleine probleempjes die hopelijk tijdens de komende servicebeurt verholpen worden maar als de insteek van dit draadje is om Tesla (negatief) af te zetten tov andere merken dan kan ik wel een heel draadje (zeg maar draad trouwens..) vullen over de ellende die ik met mijn laatste 5-serie gehad heb... Hierbij vergeleken vallen mijn krakende stoel en een stotterende Spotify app in het niet. In ieder geval worden mijn "klachten" door Tesla serieus genomen, was bij BMW wel anders kan ik mededelen.
Het is niet de bedoeling van dit draadje om Tesla negatief af te zetten tegenover de andere merken, eerder andersom.